skulegutan Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Hei, lurer på hvor mange faktiske arbeidsdager du har! I en 100% stilling. Dere kan trekke i fra alle helligdager osv som dere får betalt, er bare interessert i å se hvor mange fatiske arbeidsdager dere har Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 (endret) 100% stilling er 37.5 timer i uka, 21.5 dager i mnd. det er normalen. jeg er fisker og har maaaange timer men veldig lett arbeid, jeg har oppimot 200% stilling skal jeg regne timer men arbeidet er nesten bare å sitte på raua og følge med på maskiner surre så skal jeg regne lønn for arbeid så ligger jeg veldig veldig bra ann arbeidsdager er også veldig vanskelig å regne ut pga vi går etter vær og vind og dermed kan vi ha fler dager det ene året men ferre neste år. makrell er vi ute 2 mnd i strekk uten å komme hjem, samme med torskesesongen. kreps er vi ute 2-3 dager i uka, krabber i helgene og hummeren hver dag men kun i oktober og november. snurrevarret (fisk) er vi ute når vi føler for det, når vi trenger mer agn til krabbene så vi har i grunnen 200% og gjerne vel så det stilling. så er det en del kai arbeid i tillegg til alt dette. Endret 13. juli 2011 av DrHawkins Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Jobber 84 timer i uka, 14 dager ca hver måned. I året jobber jeg ca. 4 måneder og har 8 måneder fri. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Eg har ikkje telt over men, eg kjem til at det er ca 230 arbeidsdager i eit år. Eit arbeidsår består av ca 1950 timer, men ein del av dette er ferie (5 veker). Ei veke består av 37.5 timer så då blir det å trekke fra ca 190 timer. Då får vi 1760 timer der du er på jobb. Sidan du jobber 7,5 timers dager (vanligvis) så utgjer dette ca 230 dager. Så vil det sjølvsagt variere frå år til år kor mange helligdager som havner på kvardager. I tillegg til dette jobber nok dei fleste også mindre sidan mange arbeidsplasser praktiserer avspasering som kjem i tillegg til ferie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå