N o r e n g Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Det kan hende dette er et dumt spørsmål; men når man kun tenker på ytelse og ikke på pris (først og fremst spill), vil ikke i7 2600K være et bedre valg enn i5 2500K? Ja, det er jo snakk om ca 3% høyere klokkefrekvens, 2MB L3 Cache og hyperthreading her. Civilization V ser en liten forbedring i ytelse rundt 10%, men det er da det eneste spillet jeg har sett som har vist mer enn 3% forksjell. Lenke til kommentar
BroXenBein Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 No hadde eg flaks og fekk eit uopna "demobrukt" EVGA Geforce GTX 580 SO frå komplett (meir sannsynleg rest frå ei bestilling dei tulla til), men: Skal ein køyre overkill på noko, kan det like godt vere skjermkortet. Nye spel krevjer mykje av skjermkortet, framtidas spel vil krevje enno meir. Eg kjøpte 580 av di BF3 og Skyrim snart er ute og av di eg planlegg å ha PC-en min i tre år etter oppgraderinga. Medan spel ikkje greier utnytte moderne CPU-ar og minne fullt ut (dei fleste nyttar få CPU-kjernar og sjeldan over 2 gb ram - det aller meste er framleis 32-bit), ser dei ut til å lempe krava sine over på skjermkortet. Spel utvikla for konsoll, men porta til PC, verker som dei er meir CPU-intensive pga. dei gamle og treige skjermkorta i konsollane, men dei fleste utviklarar ser ut til å tyne GPU-en mykje meir enn resten av dataen. Berre mine to kroner. Lenke til kommentar
Eirik16 Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Da håper eg at delene blir kjøpt i løpet av dagen og spørsmålet er, bør eg endre på noe eller er dette veldig bra? Skjermkort= Msi geforce gtx580 twin forcer Kabinett= Cooler master storm sniper black edition Operativ System= Windows 7 Cpu Kjøler= COOLER MASTER HYPER 212 PLUS S-1155/1156/1366/AM3 Skjerm= BENQ G2420HDBE 24" WIDE TFT BLACK Ram= *Linken funket ikkje, men det er corsair vengeance 8gb 1600mhz cl9 Hovedkort= ASUS P8Z68-V PRO Z68 S-1155 ATX HardDisk= SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB PSU= corsair hx750w Prosessor= intel i5 2500k DvD rom= Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-7263S SSD= Crucial m4 SSD 2,5" 64GB Endret 7. september 2011 av Eirik16 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Ingen av linkene dine fungerer. Lenke til kommentar
Eirik16 Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Da skal eg få endret de/skrive hva eg skal ha Edit kommer straks Edit- Da har eg endret på forrige post Endret 7. september 2011 av Eirik16 Lenke til kommentar
Eirik16 Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 Bump, vil gjerne høre om alt passer og slikt før jeg går til innkjøp av dette "beistet" Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Ingen problem, alt ser bra ut. Lenke til kommentar
Eirik16 Skrevet 8. september 2011 Forfatter Del Skrevet 8. september 2011 Bare lurte på en ting. Med cpu kjøler, fins det noe annet til samme pris? Har lest at den eg har valgt akkurat ikke er den beste på markedet. Takk for all hjelp så langt, og har dere noen anbefalte endringer så tar eg gjerne imot disse og Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Nei, den du har valgt er best i sin prisklasse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå