Gå til innhold

Ny gaming-pc til 10k

Anbefalte innlegg

Hallo alle schammen :cool:

Tror eg skal skaffe meg ny gaming pc og lurte på om dere kunne komme opp med et godt "set-up" til ca 10k. Er villig til å spytte in et par tusen ekstra :p

Trenger ikke datamus(razer mamba :3), headset og musematte :p

## topic forbedret av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt ut prossesoren med en Intel Core i5 2500k. Den er best til gaming..

750W er for mye vist du bare skal ha ett skjermkort. Ta heller 650W.

Resten ser ganske ok ut. Vist du legger ut en 200 lapp til, får du 1TB mer.

Vil anbefale deg å kjøpe en SSD.

Resten ser utrolig bra ut. Lykke til (:

Lenke til kommentar

Bytt ram-brikkene til Corsair Vengeance 8 GB (2x4). Bedre brikker til en billigere pris finnes ikke, og disse er vel noe av det mest populære for tiden... Kjøp en 850W HX eller AX(kan lønne seg å legge litt penger i PSU siden det er som oftest den som kan være aktuelt å ta med i ny rigg senere). Såvidt jeg kan huske så hadde min Ax 850W 7års garanti og jeg har tenkt til å bruke den til flere PC'r i framtiden.

1 TB holder fint for en HDD, og hvis du skal ha mer så er det bare å sette inn enda en og evt. kjøre dem i Raid for bedre ytelse og muligheten til å "backe" up data. En SSD er noe man helst bør ha, hvis du ikke vil at harddisken skal være flaskehalsen og dempe helhetsinntrykket i en ellers så ny, fin og rask data :)

Lenke til kommentar

Ok :D Her er det "ferdige" set-upet mitt :p

i5-2500

msi geforce gtx 580

corsair hx 750w

samsung spinpoint f3 1tb

asus p8z68-v pro socket-1155

cm storm sniper black edition(might be changed)

corsair dominator dhx ddr3 1600mhz 8gb

win7 premium

benq 24"

cooler master hyper 212+

hva synes dere?

Lenke til kommentar

Gå for 2500K versjonen av i5, bytt tilbake til gtx 570 og bruk penger til å kjøpe en strømforsyning som kan leve litt lengre og som har kraft til overs for heftige oppsett (eks. SLI/CFX) ved en senere anledning. Bytt også til Vengeance, da disse er billigere og ett mye bedre valg :) Og legg til en SSD som vil funke greit, en 60-80 GB til +/- tusenlappen; http://www.dustinhome.no/ocz-agility-3-25-60gb-ssd-sata-600-mlc/product/5010594230 På kampanje nå og til en flott pris!

Lenke til kommentar

det tror jeg trådstarter vet best... Har gamerpc jeg og, men kjører flere faner i nettleser, spill, steam, xfire, msn, spotify, wimp, bittorrent +++

Det kan hende at 8 GB holder, men kan fortsatt være greit å ha muligheten for å sette inn mer :)

det tror jeg trådstarter vet best... Har gamerpc jeg og, men kjører flere faner i nettleser, spill, steam, xfire, msn, spotify, wimp, bittorrent +++

Det kan hende at 8 GB holder, men kan fortsatt være greit å ha muligheten for å sette inn mer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...