Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Deling av/på

Anbefalte innlegg

Okey, du sitter på ett lan en plass i universett og har delt ca 20gb med stash.. så finner du ut du skal spille et spill (cs, quake, bf1942, DC, EOD, warcraft, starcraft, generals, DOD, vietcong eller kansje du bare skal spille "hjerter" mot noen :p )

så, mens du sitter der å spiller som aldri før begynner folk å kopiere i fra maskinen din, spillene begynner å hakke umiddelbart og det blir fort umulig å spille.. så du quitter spillet, går ut og slår av all deling og fortsetter å spille.. 13,23 minutter senere kommer det noen og spør om du ikke kan dele litt stash igjenn osv osv..

jah, dette er ganske tungvint i lengden, spesielt når det e mange forskjellige mapper du skal dele.. derfor: er det mulig å få det til å ikke hakke når noen kopierer i fra meg? liksom få maskinen til å prioritere spillet fremfor bakrunns aktiviteten altså kopieringen?

eller finnes det et programm som kan skru av og på delingen av noen valgte mapper på maskinen bare ver å trykke på en knapp?

takk for alle svar :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

joda, begge forslag fungerer, men å flytte alt i en mappe blir umulig for meg siden jeg bare har 1x30gb og 1x8.5gb :p ta det med ro, ny maskin ankommer snart :)

Ftp funker, men vill helst ha det simpelt slik jeg forklarte det.

flere forslag? :roll:

Lenke til kommentar

ELLER at du kjøper deg ett nettverkskort med cpu slik at kopiering ikke sliter så mye cpu. Med mitt intel pros 10/100 kor ligger jeg på nå ca 15-30% cpu-bruk ved FULL belastning. (litt avhengig av små/store filer). Før lå cpu bruk på 100% ved nesten full belastning.

og det kortet jeg har er jo ikke akurat state of the art.... så bedre kort får du jo også!

og som andre sier her, så er ftp en god løsning. Kjører ikke vanlig windows deling i det hele tatt lengre, kun ftp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...