Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Merkelig problem

Anbefalte innlegg

Når jeg prøver å skru på min stasjonære, starter den med alle vifter på fult, og ikke noe mer skjer, ikke bilde eller noe. Da må jeg skur av med svenskeknappen. Eller så starter den med alle vifter på fullt og skrur seg av etter maks 1 sek.

Når jeg har stoppet og startet på denne måten mange nok ganger, starter den normalt. Noen som har noe forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som et problem med ram'en. Prøv å remonter brikken(e), evt. prøv med bare en og en, og en og en sokkel. Merk at rambrikker kan slutte å virke over tid, selv om de har funket uten problemer i mange år.

Kan også være noe med CPUen, så om du f. eks har overklokket den eller tuklet noe annet med den så kan det være en idé å kjøre standard volt/klokk.

Evt. bare reset CMOS ved å ta ut og inn igjen batteriet på hovedkortet, eller bruke jumpers. Om du trenger hjelp med noe av det her så må du bare spørre.

Lenke til kommentar

Høres ut som et problem med ram'en. Prøv å remonter brikken(e), evt. prøv med bare en og en, og en og en sokkel. Merk at rambrikker kan slutte å virke over tid, selv om de har funket uten problemer i mange år.

Kan også være noe med CPUen, så om du f. eks har overklokket den eller tuklet noe annet med den så kan det være en idé å kjøre standard volt/klokk.

Evt. bare reset CMOS ved å ta ut og inn igjen batteriet på hovedkortet, eller bruke jumpers. Om du trenger hjelp med noe av det her så må du bare spørre.

Ram'en var det første jeg tenkte på, så den er forsøkt fjernet uten hell.

CPU'en har aldri vært tuklet med.

Prøvde å fjerne og sette inn det flate batteriet på hovedkortet. No luck

Lenke til kommentar

Rart.. jeg syns å huske at jeg har vært borti det samme problemet nemlig, og der var det ene sokkelen på hovedkortet til rammen som plutselig tok dagen av uante grunner. Tok du bare brikken opp og ned igjen, eller prøvde du alle muligheter? Kun med en brikke om du f. eks har to, og i hver av soklene? Er det eneste tipset jeg har, da jeg kommer ikke på noe annet enn ramproblem her, beklager :\

Lenke til kommentar

Rart.. jeg syns å huske at jeg har vært borti det samme problemet nemlig, og der var det ene sokkelen på hovedkortet til rammen som plutselig tok dagen av uante grunner. Tok du bare brikken opp og ned igjen, eller prøvde du alle muligheter? Kun med en brikke om du f. eks har to, og i hver av soklene? Er det eneste tipset jeg har, da jeg kommer ikke på noe annet enn ramproblem her, beklager :\

Jeg tror jeg har prøvd alle muligheter. Jeg hadde også et lignende problem for en stund siden, og da var det RAM'en. Så då byttet jeg ut alt av ram

Da har jeg en unnskyldning til å oppgradere litt da :) Nytt hovedkort og CPU :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...