thols1 Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 (endret) Som overskrift sier vil ikke maskinen starte. Jeg har en server med WHS basert på ASUS M2N-X Plus HK, som tidligere satt i et vanlig PC-kabinett som var såpass trangt at varmen tok livet av en HDD (jeg måtte bruke en 5.25" brønnadapter med plass til 3 HDD og vifte). Så jeg har kjøpt nytt kabinett (Antec One Hundred) og har nå installert alt i det nye kabinettet og HDD-ene har nå fått hver sin luftige plass i 3,5" brønner. Nå vil det ikke starte, dvs. skjermen er svart og skjermen påstår at det ikke er signal. Ellers: - Viftene går, inkl. CPU-vifta - diskene går - nettverkskortet blinker som det skal - det er ikke liv i USB-kontaktene hverken de på selve HK eller de eksterne i front på kabinettet (iPhone lader ikke) Jeg har forsøkt følgende: - 2 forskjellige skjermkort, ett PCI-E og ett gammeldags PCI. Det er ikke skjermutgang på HK, ellers ville jeg selvsagt brukt den. - 2 forskjellige skjermer, begge gir samme beskjed - resatt CMOS etter anvisningene på asus.com Noen forslag til hva jeg kan gjøre for å finne ut om HK faktisk har gått dukken i flytteprosessen? Endret 13. juli 2011 av thols1 Lenke til kommentar
Nissen123 Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Som overskrift sier vil ikke maskinen starte. Jeg har en server med WHS basert på ASUS M2N-X Plus HK, som tidligere satt i et vanlig PC-kabinett som var såpass trangt at varmen tok livet av en HDD (jeg måtte bruke en 5.25" brønnadapter med plass til 3 HDD og vifte). Så jeg har kjøpt nytt kabinett (Antec One Hundred) og har nå installert alt i det nye kabinettet og HDD-ene har nå fått hver sin luftige plass i 3,5" brønner. Nå vil det ikke starte, dvs. skjermen er svart og skjermen påstår at det ikke er signal. Ellers: - Viftene går, inkl. CPU-vifta - diskene går - nettverkskortet blinker som det skal - det er ikke liv i USB-kontaktene hverken de på selve HK eller de eksterne i front på kabinettet (iPhone lader ikke) Jeg har forsøkt følgende: - 2 forskjellige skjermkort, ett PCI-E og ett gammeldags PCI. Det er ikke skjermutgang på HK, ellers ville jeg selvsagt brukt den. - 2 forskjellige skjermer, begge gir samme beskjed - resatt CMOS etter anvisningene på asus.com Noen forslag til hva jeg kan gjøre for å finne ut om HK faktisk har gått dukken i flytteprosessen? Hei se etter om alle ram brikkene er på plass kan være nok att en rambrikke ikke er helt nedi slotten og har du prøvd en annen skjærmkabel. Lenke til kommentar
thols1 Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2011 Sorry for sent svar. Minnebrikkene er sjekket, de sitter i som de skal. Da jeg testet de to forskjellige skjermene var dette også med forskjellige skjermkabler. Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå