Gå til innhold

"Nikon og Canon har nesten blitt historie i privatmarkedet"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ekte Steve Jobs stil over den annonsen der gitt. Han burde kanskje bli såkalt Sony produkt evangelist, det krever at man har et synsfelt begrenset til egne produkter. Konkurrenter finnes i tåkeheimen og lager bare søppel (eller er historie som i dette tilfellet). :!:

Får bare gå og kaste Nikon ustyret mitt, eller kanskje få en verdivurdering, siden det er historisk nå....

Endret av Telcontar
Lenke til kommentar

Sony har hatt en rå vekst i DSLR markedet, og tallene i spesielt UK viser at så lenge 2 flodhester* går til sengs sammen så gir det også resultater !

* = Dixon i England pusher Sony som gale og eier Elkjøp+Lefdal i tilfelle det fortsatt er noen som ikke har fått med seg hvorfor Elkjøp+Lefdal anbefaler Sony foran småmerkene Nikon & Canon.

Lenke til kommentar

Morsom sak, men legg heller denslags rariteter og luringer på bruktmarkedet i den egne tråden for akkurat dette - Luringer og rariteter på bruktmarkedet. :)

Takk for tipset!

I motsetning til alle andre som er inne på dette forumet har eg nok dessverre ikkje den heile og fulle oversikt over alle trådane i dei 19 forskjellige emnene som er under "Foto og video" :)

Selvfølgelig må du ha det, ellers er det kjeft å få :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo ikke sikkert denne påstanden blir så hårreisende gal etterhvert. Canon og Nikon er de eneste som ikke har et moderne, speilløst kamerasystem (selv om Pentax sitt er litt mer Mikke Mus enn de andre tre), og mens Canon fremdeles er ledende sammen med Panasonic på kompaktkameraer er Nikon der rimelig fraværende. På speilrefleks-"privatmarkedet" selger riktig nok Canon og Nikon store mengder av billigmodellene sine, men særlig Canon er fraværende på optikk (heder og ære til Nikon for 35/1.8 og nylig Micro 40/2.8) etter min mening, og overlater markedet til Sigma og Tamron. De har i praksis 100% minus Sony på småbildeproffmarkedet, men det er i realiteten av begrenset verdi for "hjemmemarkedet", litt avhengig av hvordan man definerer det. Noen umiddelbar fare for at de kommer til å forsvinne til fordel for Sony tror jeg ikke det er. Jeg må også nevne at det er et pinlig for menneskeheten generelt å høre Lefdal-selgerne selge inn Sony til uskyldige kunder (ikke på grunn av produktene, men på grunn av argumentene).

Lenke til kommentar

Det er jo ikke sikkert denne påstanden blir så hårreisende gal etterhvert. Canon og Nikon er de eneste som ikke har et moderne, speilløst kamerasystem (selv om Pentax sitt er litt mer Mikke Mus enn de andre tre), og mens Canon fremdeles er ledende sammen med Panasonic på kompaktkameraer er Nikon der rimelig fraværende. På speilrefleks-"privatmarkedet" selger riktig nok Canon og Nikon store mengder av billigmodellene sine, men særlig Canon er fraværende på optikk (heder og ære til Nikon for 35/1.8 og nylig Micro 40/2.8) etter min mening, og overlater markedet til Sigma og Tamron. De har i praksis 100% minus Sony på småbildeproffmarkedet, men det er i realiteten av begrenset verdi for "hjemmemarkedet", litt avhengig av hvordan man definerer det. Noen umiddelbar fare for at de kommer til å forsvinne til fordel for Sony tror jeg ikke det er. Jeg må også nevne at det er et pinlig for menneskeheten generelt å høre Lefdal-selgerne selge inn Sony til uskyldige kunder (ikke på grunn av produktene, men på grunn av argumentene).

Trodde ikke noen kunne overgå humoren fra gårdagens/nattas bryllup, men du klarte det !

Sjekk heller tallene og se feks på hvor mange kompaktkameraer Nikon selger, og hvor mange typer objektiver Canon har.

Lenke til kommentar

Trodde ikke noen kunne overgå humoren fra gårdagens/nattas bryllup, men du klarte det !

Sjekk heller tallene og se feks på hvor mange kompaktkameraer Nikon selger, og hvor mange typer objektiver Canon har.

Cax sier ikke det er slik nå men at det kan hende det blir slik i fremtiden.

Er faktisk enig i mange poengene han har gitt at de stemmer med resten av verden og ikke bare microNorge.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Cax sier ikke det er slik nå men at det kan hende det blir slik i fremtiden.

Er faktisk enig i mange poengene han har gitt at de stemmer med resten av verden og ikke bare microNorge.

Å hevde at Nikon er fraværende på kompaktkameraer, og Canon er fraværende på optikk er vel ikke spesielt smart, enten du ser på Norge eller verden.

Lenke til kommentar

Å hevde at Nikon er fraværende på kompaktkameraer, og Canon er fraværende på optikk er vel ikke spesielt smart, enten du ser på Norge eller verden.

Har han hevdet det?

Rimelig fraværende er det han skriver og man kan ikke nekte for at Nikon faktisk er rimelig fraværende på kompaktmarkedet i forhold til hvordan en produsent som Nikon burde vært.

Har sett hverken Nikon eller Canon med speilløse systemkameraer heller noe som kanskje etter hvert vil ta over for speilrefleks i startmodellene. Siden nikon dominerer på innstegsmodeller på speilrefleks kan det fort hende både Nikon og Canon er på defensiven.

Så sier jeg igjen... kan hende.

Og at jeg er enig i noen av poengene betyr ikke at jeg er enig i alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...