Dritil Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Slutt nå med den tåpelige kranglingen. Les heller innlegget mitt litt tilbake, det oppsummerte ganske greit. eddabædda Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Tacokrydder er ikke spesiellt sundt da Si ikke det. Det er jo stort sett bare spisskumin og salt. Lett å lage det selv. Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 det er værre å være 45kg "sunn" enn 55kg "usunn" Er det da ikke? Underernært og undervekt er heller ikke nødvendigvis det samme, men henger ofte sammen. En kan være undervektig uten å være underernært. Jeg er selv, i følge BMI, på grensen til undervektig. Jeg er alikvell ikke underernært da jeg spiser både brød, ris, fisk, yoghurt, nøtter, frukt, grønt, havregrøt osv daglig. Jeg får i meg mellom 2-3000 kalorier hver eneste dag. Min lave vekt skyldes MYE sykling, ikke kalori-restriksjon. En kan være underernært uten å være undervektig. En person som lever på junk (tomme kalorier) får ikke den næringen de trenger, selv om kroppen får nok energi til ikke bli undervektig. Både undervekt og underernæring er uheldig for kroppen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) det er værre å være 45kg "sunn" enn 55kg "usunn" Er det da ikke? Underernært og undervekt er heller ikke nødvendigvis det samme, men henger ofte sammen. En kan være undervektig uten å være underernært. Jeg er selv, i følge BMI, på grensen til undervektig. Jeg er alikvell ikke underernært da jeg spiser både brød, ris, fisk, yoghurt, nøtter, frukt, grønt, havregrøt osv daglig. Jeg får i meg mellom 2-3000 kalorier hver eneste dag. Min lave vekt skyldes MYE sykling, ikke kalori-restriksjon. En kan være underernært uten å være undervektig. En person som lever på junk (tomme kalorier) får ikke den næringen de trenger, selv om kroppen får nok energi til ikke bli undervektig. Både undervekt og underernæring er uheldig for kroppen. Jeg så akkurat en dokumentar om anoreksi... Hvis kroppen ikke får nok kalorier så gjør ikke kroppen oppgavene sine. Heller 2000 dårlige kalorier enn 200 sunne! Endret 18. juli 2011 av medlem-16183 Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Helmelk og havregryn! Billig, greit nok å spise og energirikt. Strø på sukker eller hva du vil. Hovedmålet ditt bør være å bare får i seg nok næringsstoffer og vitaminer. Lenke til kommentar
Dritil Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Med jeg også tilføye at når man bruker kroppen mer og bryter den ned med f.eks. vekttrening, så vil matlysten normalt sett øke i takt med det økende behovet, så man trenger ikke å stappe i seg mat uten videre heller. Begynn med skikkelig vekttrening først. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Man blir ikke underernært fordi om man spiser noen tomme kalorier oppå den andre maten. Hvis vi ser til kjendiser som Cecilie Skog og Renee Zellwegger som har spist seg opp i vekt, spiste førstnevnte marsipan og sjokolade, og sistnevnte donuts. Grunnen til at man må spise denne maten, er at det er vanskelig å gå opp i vekt uten. Det går kanskje an å proppe i seg kjøtt, egg, fett, smør og fløte. Men det er vanskelig hvis man i utgangspunktet ikke liker mat. Ei konfekteske har aldri drept noen, bare pass på å pusse tennene godt og bruke tannstikkere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå