Dufen Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Det har du ikke skrevet, men er du virkelig så DUM at du påstår at man går fortere opp i vekt ved å ikke trene? Hvor gikk du på skole? Somalia?` Om man trener og er i kalorioverskudd så vil muskelmasse (som forøvrig veier omtrent det dobbelte av fett) og fettøkning gi en samlet raskerwe vektoppgang enn bare å spise... Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Jeg har da for pokker ikke sagt at hvis man har et overskudd av kalorier mens man trener så vil vekta gå opp, hvor i all verden har du dette fra egentlig? Eeeeeeeeh? Vanlig fysiologilære... Har du ikke fulgt med i det hele tatt? Har DU fulgt med egentlig? Finn ett innlegg som er mitt der det står "hvis man har et overskudd av kalorier mens man trener så vil vekta gå opp". Bortsett fra det siterte innlegget. Herregud. Gå tilbake og les de tidligere innleggene. Dere snakker rundt hverandre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Det har du ikke skrevet, men er du virkelig så DUM at du påstår at man går fortere opp i vekt ved å ikke trene? Hvor gikk du på skole? Somalia?` Om man trener og er i kalorioverskudd så vil muskelmasse (som forøvrig veier omtrent det dobbelte av fett) og fettøkning gi en samlet raskerwe vektoppgang enn bare å spise... Jeg kan se at du har fått dårlig oppdragelse. Det er helt riktig at muskler veier mer enn fett. Men du går raskere opp i vekt ved å spise usunt energirikt mat, enn ved å spise sunn mat og trene normalt. Hvis du vil ha en diskusjon om at det er lettere å slanke seg enn å legge på seg, så velkommen. Så skal vi også legge til fordeler og ulemper som økonomi, tid, og studie. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Det har du ikke skrevet, men er du virkelig så DUM at du påstår at man går fortere opp i vekt ved å ikke trene? Hvor gikk du på skole? Somalia?` Om man trener og er i kalorioverskudd så vil muskelmasse (som forøvrig veier omtrent det dobbelte av fett) og fettøkning gi en samlet raskerwe vektoppgang enn bare å spise... Jeg kan se at du har fått dårlig oppdragelse. Det er helt riktig at muskler veier mer enn fett. Men du går raskere opp i vekt ved å spise usunt energirikt mat, enn ved å spise sunn mat og trene normalt. Hvis du vil ha en diskusjon om at det er lettere å slanke seg enn å legge på seg, så velkommen. Så skal vi også legge til fordeler og ulemper som økonomi, tid, og studie. Det forutsetter at man klarer å få i seg det fordrer at man skal gå opp i vekt med så fort. Det er de færreste som klarer å spise så mye på en dag. Da er det raskere og mer økonomisk gusntig å trene samtidig som man spiser kaloritett mat og nok proteiner til at man legger på seg muskelmasse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Mulig. Men min løsning er nok bedre tilpasset. Tiden som gikk til trening og lang matlaging, går til lekser. Pengene som gikk til trening og lang matlaging, kan gå til snop, saft, hvitt brød, nugatti og eventuelt hurtigmat i byen. Dette fører til at en når målet sitt med å gå opp i vekt svært raskt, og ikke minst med gode karakterer på skolen. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Ja for trening har vært kjent for å gi dårligere konsentrasjon. Hehe, tror nok du skal ta trollet ditt å gå en annen plass... Kanskje tilbake til skolen som du liker så godt å lære litt om fysiologi? For det kan du ingenting om lillegutt Endret 14. juli 2011 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Ja for trening har vært kjent for å gi dårligere konsentrasjon. Hehe, tror nok du skal ta trollet ditt å gå en annen plass... Kanskje tilbake til skolen som du liker så godt å lære litt om fysiologi? For det kan du ingenting om lillegutt Hadde jeg ikke hatt et fullt beger av advarsel, så ville jeg ha fyrt av alt av heavy artilleri på dekk. Trening kan gi litt bedre konsentrasjon, men hva hjelper det dersom du ikke får tid til lekser. Trening og spise sunt og fettrikt mat, vil gi en vektøkning. Dette går slik: mye energi inn - litt energi ut = vektøkning (jada jada, treningen vil gi muskler som veier) Spise usunn mat, med mye sukker og uten mosjon vil gi en rask vektøkning. Dette går slik: mye energi inn - ingen energi ut = raskt vektøkning. Vi er diametralt uenig i at første forslag er raskere enn andre forslag, for at vi skal bli enige her så må jeg kreve dokumentasjon fra en ekspert som er ekspert på det området. Endret 14. juli 2011 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Da bør du kanskje ikke uttale deg i utgangspunktet? Det jeg sier er tuftet på fakta, det du sier er det du ønsker skal være riktig. Hadde vært moro å se deg diskutere slikt på et dedikert treningsforum edit: trening tar en time tre dager i uka og forbrenner 4-500 kalorier hver gang. Det er så lite at selv i dine totalt fraværende kostholds og fysiologikunnskaper vil det ikke være nok til å ødelegge for vektoppgang... Og jeg skjønner jo hvorfor du har advarsler. Du slenger ut dine egne teorier rundt hva som helst (har sett mange av dine innlegg ) og blir sinna når noen ikke er enige i din oppfatning av verden Endret 14. juli 2011 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Ja for trening har vært kjent for å gi dårligere konsentrasjon. Hehe, tror nok du skal ta trollet ditt å gå en annen plass... Kanskje tilbake til skolen som du liker så godt å lære litt om fysiologi? For det kan du ingenting om lillegutt Selv om jeg stort sett er uenig i det meste Tricell skriver her på forumet så er det en patetisk hersketeknikk å kalle noen for lilllegutt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Da bør du kanskje ikke uttale deg i utgangspunktet? Det jeg sier er tuftet på fakta, det du sier er det du ønsker skal være riktig. Hadde vært moro å se deg diskutere slikt på et dedikert treningsforum edit: trening tar en time tre dager i uka og forbrenner 4-500 kalorier hver gang. Det er så lite at selv i dine totalt fraværende kostholds og fysiologikunnskaper vil det ikke være nok til å ødelegge for vektoppgang... Og jeg skjønner jo hvorfor du har advarsler. Du slenger ut dine egne teorier rundt hva som helst (har sett mange av dine innlegg ) og blir sinna når noen ikke er enige i din oppfatning av verden Nå er jeg lei av din svada. Kom med kilder heretter. Og en ting til vennligst kun tal for deg selv. Du sier at 1 times treningsøkt 3 ganger i uka er så lite at det ikke kan ødelegge for en vektøkning. Så da mener du denne treninga og spise sunt og fettrik mat er bedre enn, kontra spise usunn sukkerholdig mat urutinert, med uten mosjon. Vil altså gi en raskere vektøkning. Dette stiller jeg meg svært kritisk til. Nå er jeg litt lei av dine tragiske analyser og spekulasjoner om hva jeg hvorvidt kan innenfor fysiologiske og biologiske reaksjoner, og om jeg hvorvidt blir sur i tråder. Du viser meget lav kompetanse til å diskutere siden du tar personen fremfor ballen. Ha ein fin dag videre Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Jeg er enig i Tricell. Henne, med sine spiseproblemer har ikke kapasitet til å gjennomføre en lang vanskelig plan som egner seg best for mennesker uten spisevansker. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Sukk. Kvalitet > kvantitet. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Mulig. Men min løsning er nok bedre tilpasset. Tiden som gikk til trening og lang matlaging, går til lekser. Pengene som gikk til trening og lang matlaging, kan gå til snop, saft, hvitt brød, nugatti og eventuelt hurtigmat i byen. Dette fører til at en når målet sitt med å gå opp i vekt svært raskt, og ikke minst med gode karakterer på skolen. Når du først snakker om tid og penger, så må du også regne med tiden jenta vil bruke på å komme seg i form ETTER vektøkningen er gjennomført. Hvis hun legger seg i et stort overskudd, kan det være vanskelig å stoppe når det er nok og mest sannsynlig vil hun føle seg feit etterpå noe som gjør at trening og sunt kosthold er nødvendig. Hvorfor ikke bare gjøre det rett første gang? Ha et lett treningsprogram, selv bruker jeg sjeldent mer enn 1 timer inkl dusjing når jeg driver med vektløfting. Så ser ikke på tid som et problem. Når det gjelder penger, så er det mange billig alternativer som finnes, tunfisk m/ tacokrydder i ris f.eks er billig og sunt. Skal man komme i overskudd, er det bare å ta en skje olje til hvert måltid så blir det fort noen hundre kcal! (og DET koster nesten ingenting) Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Tacokrydder er ikke spesiellt sundt da Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Njaa, krydder er et nødvendig onde 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Mulig. Men min løsning er nok bedre tilpasset. Tiden som gikk til trening og lang matlaging, går til lekser. Pengene som gikk til trening og lang matlaging, kan gå til snop, saft, hvitt brød, nugatti og eventuelt hurtigmat i byen. Dette fører til at en når målet sitt med å gå opp i vekt svært raskt, og ikke minst med gode karakterer på skolen. Når du først snakker om tid og penger, så må du også regne med tiden jenta vil bruke på å komme seg i form ETTER vektøkningen er gjennomført. Hvis hun legger seg i et stort overskudd, kan det være vanskelig å stoppe når det er nok og mest sannsynlig vil hun føle seg feit etterpå noe som gjør at trening og sunt kosthold er nødvendig. Hvorfor ikke bare gjøre det rett første gang? Ha et lett treningsprogram, selv bruker jeg sjeldent mer enn 1 timer inkl dusjing når jeg driver med vektløfting. Så ser ikke på tid som et problem. Når det gjelder penger, så er det mange billig alternativer som finnes, tunfisk m/ tacokrydder i ris f.eks er billig og sunt. Skal man komme i overskudd, er det bare å ta en skje olje til hvert måltid så blir det fort noen hundre kcal! (og DET koster nesten ingenting) Det er selvsagt en fare for at hun vil føle seg feit når hun når målet med min metode, men dette er sånt som hun må ha i bakhodet før hun setter igang. Er hun fornuftig så stopper hun når hun er fornøyd, dette vil da eliminere behovet for å komme i form igjen senere. Du tar litt feil her, når det gjelder sunne varer er billigst, det er faktisk usunne varer som er de billigste varene i butikken når det gjelder mat. Ett billig loff brød kan koste 4-5kr, mens et sunt grovbrød kan fort komme opp i 15-18kr for å ta et eksempel. Jeg er enig med det en fyr ovenfor sa, heller kvalitet fremfor kvantitet, komme opp i vekt med økt muskelmasse og et sunt kosthold er gjerne det beste, men min metode er den raskeste for å målet. På langt sikt er nok den metoden med trening og et sunt kosthold det beste, men da må en regne med at masse penger og tid vil bli brukt, og når en har nådd målet, så må en "vedlikeholde" dette med kontinuerlig trening, noe som en slipper med min metode. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Sa aldri at det billigst med sunn mat, men det er billigere å begynne med sunn mat med en gang enn å først spise usunt, komme opp i vekt, for å så spise sunt for å fjerne fettet igjen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Sa aldri at det billigst med sunn mat, men det er billigere å begynne med sunn mat med en gang enn å først spise usunt, komme opp i vekt, for å så spise sunt for å fjerne fettet igjen Eller bare stoppe før du får overskudd av fett Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Prøv å spis store mengder dritt mat hver dag og se om du klarer å stoppe på kommando Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Prøv å spis store mengder dritt mat hver dag og se om du klarer å stoppe på kommando Selvkontroll og strukturering er en forutsetning. Har du en dokumentert plan, så må du tilrettelegge det slik at du må flate ut når du nærmer deg. Med dette så skal det gå helt fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå