Jokko88 Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 (endret) Hei! Jeg tenker å ta en mastergrad i miljøteknologi eller fornybar energi og ser da at både NTNU pg UMB har linjer på dette. Har søkt på "Industrial Ecology" hos NTNU. Og "Fornybar energi" og "Miljøfysikk og fornybar energi" hos UMB. Er usikker på forskjellen på disse linjene og hva jeg vil gå. Kan nevne at jeg fra før av er maskiningeniør. Er da ute etter folk som går/har gått på disse linjene som kan fortelle litt om erfaringene sine! Endret 13. juli 2011 av Jokko88 Lenke til kommentar
Kvikksølv Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Vet ikke om du har søkt på de nevnte studier allerede, men UiA tilbyr også et studie innen fornybar energi (både bachelor og master). Angående fornybar energi på UMB, så virker dette litt anderledes enn studiene på UiA. På UMB virker det som om det er mer planlegging, økologi, resurssforvaltning og marked. Hvis du er mer interessert i det tekniske, som termodynamikk, matrialer, brenselceller osv burde du vurdere UiA også. Men skal ikke mase mer om det, siden du i utgangspunktet var interessert i erfaringer fra studiene du nevnte. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 22. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2011 Takk for svar! Noen som vet mer om "Industrial Ecology" hos NTNU? Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Bør nevnes at UMB har 2 studier innen fornybar energi. Ett er som Kvikksølv beskriver, mens det andre, miljøfysikk og fornybar energi, er mer teoretiske annrettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå