Gå til innhold

Nikon fastoptikk 35-60mm?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville brukt det objektivet som hadde det utsnittet jeg ville ha til det enkelte motivet.

Ville brukt lyssterk optikk der jeg vil ha lite dybdeskarphet.

Vri på kitzoomen din og ta bilder - hvilken brennvidde liker du best å ta bilder med, så du ønsker å ha fastoptikk med bedre lysstyrke og bildekvalitet i akkurat den brennvidden? Kjøp så objektiv med den brennvidden.

Lenke til kommentar

Ville brukt det objektivet som hadde det utsnittet jeg ville ha til det enkelte motivet.

Ville brukt lyssterk optikk der jeg vil ha lite dybdeskarphet.

Vri på kitzoomen din og ta bilder - hvilken brennvidde liker du best å ta bilder med, så du ønsker å ha fastoptikk med bedre lysstyrke og bildekvalitet i akkurat den brennvidden? Kjøp så objektiv med den brennvidden.

Hm...ville du kjøpt deg 35mm til portrett fx?

Lenke til kommentar

Nice :)

Hva ville du brukt 35mm til da?

Bilder? :)

På cropkamera er ca. 35mm det vi kaller "normal", eller "vanlig". Under 35mm er "vidvinkel", og over 35mm blir "tele".

Ta bilder med vidvinkel til noe som er vidt og tele til noe som er et stykke unna.

Noen liker en brennvidde, andre liker en annen. :)

Lenke til kommentar

Lyssterk 35mm?

Generell fotografering der det er lite/dårlig lys og blits ikke er greit/blir for forstyrrende. F.eks i familiesammenkomster/fester. Selv om 50-85mm er å foretrekke til portrett, så er ikke 35mm helt ubrukelig til det formålet heller. En ganske allsidig brennvidde. Vid nok til det meste og samtidig tett nok til portretter hvis man går nære nok.

*Tittelen på tråden er ikke særlig beskrivende. Anbefaler deg å endre den til f.eks "Nikon fastoptikk 35-60mm?" eller noe i den dur.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...