Gå til innhold

Guttetur til Praha. Trenger opplegg.

Anbefalte innlegg

05.-08. august skal jeg og 4 kompiser til Praha, altså fredag til mandag. Hva må gjøres, hva må sees? Hvilke severdigheter er verdt å nevne? Hvilke restauranter? Barer, puber, utesteder, diskoteker, klubber osv.? Vi er alle 21.

Gjerne forklar hvorfor nettopp ditt forslag er verdt å følge opp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva severdigheter angår, så vil jeg anbefale Gamletorget. Dette fordi det er et virkelig praktfullt torg med spektakulære bygninger på alle kanter. Her finner man bl.a. Tynkirken, det gamle rådhuset (med Astrologiklokken) og masse mer. Videre anbefaler jeg å ta en spasertur i gaten Vaclavske Namesti. Her er det masse butikker og mennesker nesten hele tiden, i tillegg til at det er en veldig fin gate. I sør-øst-delen av gaten er Nasjonalmuseet som er ganske spektakulært på kveldstid. Man må også få med seg Karlsbroen som også har spesiell arkitektur, samt Slottet og området rundt der. Om dere vil ha utsikt over Praha, dra til det petrinske utkikkstårnet, men vit at det kan vaie rimelig merkbart i vinden om den er av kraftig type. Det dansende huset er også verdt å få med seg.

Bruk T-banen i størst mulig grad for å komme dere rundt omkring da det er kjempelettvint, evt trikk om det ikke er T-banestopp i nærheten av der dere skal.

Generelt er det lave priser på det meste i forhold til Norge, og man får selvfølgelig lavere priser jo lenger unna turisttråkkene man er. Man trenger som regel ikke gå så veldig langt unna før man finner rimelige restauranter f.eks. Men til og med på Gamletorget som er en av de største turistmagnetene, fant vi en bar i det ene hjørnet som solgte Urquell for 17-18 NOK for en halvliter. Rimelig digg å sitte ved et bord på fortauet der om kvelden, og la blikket gli over de opplyste praktbyggene, mens pilsen glir ned i magen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...