Gå til innhold

Ti spørsmål til innvandringsmotstandere. Fra nettavisen 13/07-11

Anbefalte innlegg

10. Bør nordmenn få lov til å flytte til andre land?

Jeg stusser litt på om godeste herr Stavrum troller oss eller ei, men dette var ett tåpelig spørsmål.

Det er kanskje et tåpelig spørsmål, men likevel er det en bruker i denne tråden som vil begrense nordmenns bevelighet. I tillegg er det en bruker som har vært aktiv i tråden uten å svare på spørsmålene som garantert mener det samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men andre stater har det, nærmere bestemt de som nordmennene flytter til, og det er antagelig Stavrums poeng. En immigrant er pr. definisjon alltid en emigrant. Hvis man mener at Norge bør ha lov til å innføre innvandringsstopp eller -begrensninger, følger det at andre stater bør ha rett til det samme. Ergo vil nordmenns "rett" til å flytte utenlands være begrenset. Så da blir spørsmålet om folk er dobbeltmoralske her: Normenn skal kunne flytte til Thailand, men vi vil ikke ha thailendere i Norge...

Dette er ikke en tenkt problemstilling fra Stavrums side, det har vært diskutert tidligere, også her på forumet. Et argument er at nordmenn i f. eks. Spania "betaler for seg", og at det gjør det OK. Litt som oljerike arabere og nyrike russere kjøper opp London. Mens innvandring til Norge ikke er det fordi det er en antatt kostnad.

Man må anta at monokulturalistene blant oss vil synes at begge deler er galt. Slik nico gir uttrykk for. Det er i alle fall konsekvent.

Geir :)

Lenke til kommentar

Seriøst?

Det er et spørsmål som jeg selv ofte har stilt, for det viser når mennesker ikke har tenkt gjennom hva en nordmann som forlater norge er:

Han er en innvandrer i landet han kommer til -- akkurat som innvandrerene i Norge.

(Merk skillet mellom flyktninger og innvandring)...

Videre finnes det et like finurlig spørsmål:

Bør nordmenn få asyl i utlandet dersom det blir krig i Norge?

Som baserer seg på:

Bør flyktninger få asyl i Norge?

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Nordmenn kan flytte til andre hvite nasjoner.

Ja, det var jo smart å forsøke å begrense. Jeg trenger bare mellomlande i en hvit nasjon som ikke har en like fascistisk politikk som du forfekter, og vips så kommer jeg til araber-eller negerland på et blunk. Hva skal du gjøre med det? Skal du lese av stempel i pass i ettertid, og hogge av meg armer og bein dersom jeg har vært i et fy-fy land? Hei, vent, det var jo en god ide... :roll:

Endret av Nihilist1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Videre finnes det et like finurlig spørsmål:

Som baserer seg på:

Jeg syns det er veldig fint om nordmenn får asyl i andre land, dersom det blir krig i Norge. Men jeg er ikke villig til å gjengjelde den tjenesten. Hverken ovenfor en nasjon kollektivt, eller ovenfor et individ.

Lenke til kommentar

Japan har en veldig høy selvmordsstatistikk, og flere andre sosiale problemer enn jeg kommer på. De klarer seg godt økonomisk, men der stopper det.

Slutt a snakk om ting du ikke kan noe om. Japan har hoy selvmordsrate, men det har Finland ogsa uten at de har noen massive sosiale problemer. Faktisk finner du Hellas pa bunn av vestlige land, men de har masse sosiale problemer.

Japan har faktisk ikke sa mange sosiale problemer. De lever sunt, inntektforskjellene er moderate, rusproblemer er fa, trygdemisbruk er ikke et massivt problem som det er i Norge. Og kriminaliteten er lav.

Lenke til kommentar

Men andre stater har det, nærmere bestemt de som nordmennene flytter til, og det er antagelig Stavrums poeng. En immigrant er pr. definisjon alltid en emigrant. Hvis man mener at Norge bør ha lov til å innføre innvandringsstopp eller -begrensninger, følger det at andre stater bør ha rett til det samme. Ergo vil nordmenns "rett" til å flytte utenlands være begrenset. Så da blir spørsmålet om folk er dobbeltmoralske her: Normenn skal kunne flytte til Thailand, men vi vil ikke ha thailendere i Norge...

Hvis det er hva han vil frem til, sä er han en idiot.

Jeg tolket spörsmälet som om den norske stat skal hindre nordmenn i ä emigrere til utlandet eller ikke, fordi han spurte "Bør nordmenn få lov til å flytte til andre land?", og ikke om vi har rett til ä innvandre til alle land i verden. Jeg gir andre nasjoner full rett til ä ikke slippe inn en eneste nordmnann.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Som baserer seg på:

Hvis norges utvandring ödelegger deres ökonomi permanent. Da synes jeg ikke vi skal fä lov til ä flykte fra Norge. For det andre er det natrlig at du flykter til nabolandet som ikke er i krig og drar hjem igjen etterpä när krigen er ferdig. Ikke til et land det koster en mänedslönn ä dra til og blir der permanent. For det tredje, sä er de färreste av asylsökerene fordrevet av krig. De fleste fär asyl pä humanitert grunnlag.

Lenke til kommentar

nazister, rasister, fascister, etnopluralister o.l. er i ekstremt mindretall her i landet...

Det tror jeg egentlig ikke. Dersom du hadde gjort en spørreundersøkelse på gaten, hvor du først forklarer definisjonen på "etnopluralist" til subjektene - uten å samtidig nevne de fryktinngytende ordene "nazist", "fascist" og "rasist" - så tror jeg at minst 15 % hadde kalt seg etnopluralister.

Lenke til kommentar

Hvis det er hva han vil frem til, sä er han en idiot.

Nei, han forsøker bare å ikke gjøre paradokset så åpenbart at ingen går i fella.

Det blir jo bare tull. Det er ingen konflikt mellom å mene at Nordmenn skal få lov til å utvandre til et land som ønsker dem, og at Norge skal få bestemme hvem som får slippe inn i landet.

Det kan godt være at han ikke er en idiot. Det kan være at han er en slu jævel som prøver å lure folk til å tro at han spør om noe annet og bruke det som et billig poeng etterpå.

Lenke til kommentar

Om vi gjør et skikkelig regnskap på dette, der man ser på kriminalitet, stønadsbruk og skattebetaling, får å så begrense innvandring fra landene som kommer verst ut, så er det jo selfølgelig greit at andre land gjør det samme. Om de skulle finne ut at vi nordmenn flytter til deres land for å snylte på skatten og drive latskap så skal de heller få lov til å begrense innvandringen fra Norge. At noen land i det hele tatt finner dette ser jeg på som ekstremt tvilsomt.

Heller tror jeg at alle land i Vest-Europa hadde fått samme tall som oss, nemlig at innvandring fra Nord- og Sentral-Afrika og Mitd-Østen er et rent tapsprosjekt med høyere kriminalitet som krydder.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal du (vi) bestemme vilkårene for å begrense innvandringen til andre land? Kanskje spanjolene er irritert over at nordmenn annekterer hele Solkysten og vil ha den for seg selv. Kanskje thailenderne til sist går lei av at halvfete og halvgamle nordmenn bedriver rov på alle deres unge damer og vil begrense det...

Skal vi sette våre egoistiske betingelser her i landet må andre folk få sette sine i sine land.

• Liker 4
Lenke til kommentar
3. Nesten alle i Norge etterkommer fra en innvandrer. Hvor lang tid etter at en person kommer til Norge kan etterkommerne regnes som norske?

a) Andre generasjon?

b) Tredje genereasjon?

c) Aldri hvis de har en annen hudfarge eller religion?

For et tullespørsmål. Svaret er at de er norske når de er norske statsborgere.

9. Er en utlending like mye verdt som en etnisk nordmann, eller kan menneskeverdet graderes etter hudfarge, tro og geografisk opprinnelse?

En utlending er i praksis ikke like mye verdt som en nordmann for landet Norge fordi Norge er til for å beskytte nordmenn. Er man ikke norsk, har man ikke krav på samme beskyttelse som de som faktisk er norske.

Utlendingen får heller søke beskyttelse fra sitt eget land. Og får han ikke det, får han kjempe for friheten som alle andre har gjort.

Lenke til kommentar
Hvor hardt har du og jeg kjempet for nordmenns frihet? Selv jeg som er en gammel mann innser at jeg i stor grad har fått den i arv fra de som faktisk kjempet.

Vi som folk har kjempet for vår frihet. Andre får gjøre det samme hos seg. Vi kan ikke være oppsamlingsplass for hele verden.

Lenke til kommentar

1. Vil dere beholde EØS-avtalen?

Nei, så lenge vi kan handle med de andre eurpoeiske landene, bør vi ikke beholde den.

2. Kan nordmenn som er gift i utlandet ta med seg ektefellen hjem?

Ikke uten videre. Det bør stilles samme krav til "import" av ektefeller som innvandrere ellers.

a) Hva hvis ektefellen er svensk?

Samme som over

b) Eller russisk?

Samme som over

c) Eller fra Thailand?

Samme som over

3. Nesten alle i Norge etterkommer fra en innvandrer. Hvor lang tid etter at en person kommer til Norge kan etterkommerne regnes som norske?

Så lenge de er født i Norge og foreldrene er født i Norge, ser jeg på dem som norske.

4. Aksepterer dere at Norge sender folk til land der det praktiseres dødsstraff?

Ja. Det er ikke vår oppgave å fungere som moralpoliti. Vi kan ikke la være å sende ut kriminelle innvandrere fordi de risikerer å få dødsstraff.

5. Bør Norge slippe inn personer som er forfulgte i hjemlandet?

Spørs hvorfor de er forfulgt. Er de forfulgt fordi de driver med fredsarbeid, etc. kan det gå greit, hvis de er forfulgt fordi de er ekstremister må de holdes godt unna landet. Dette må uansett sjekkes grundig med hvert enkelt menneske.

a) Hvis ikke, skal vi da si opp internasjonale avtaler vi har underskrevet?

Hvis avtalene sier at vi skal ta imot personer som er forfulgt uansett grunn, så ja, de avtalene må sies opp

6. Er utenlandsk påvirkning kun av det onde?

Ikke nødvendigvis. Men påvirkning fra islamske kulturer er stort sett negative, spesiellt hvis man tenker på menneskerettigheter og terror.

7. Norge har rundt 500.000 innvandrere og omlag 100.000 etterkommere av innvandrere. Disse er her lovlig. Skal de også sendes ut av landet, og i tilfelle med hvilken hjemmel?

De som har statsborgerskap vil selvsagt få bli, mens de som kun har oppholdstillatelse bør vi være strengere med. Blandt annet sende dem ut hvis de driver med kriminalitet eller nekter å integrere seg. Mennesker som kommer til Norge må bidra positivt til samfunnet. Hvis de kommer hit og nekter å snakke norsk, går på trygd og driver med kriminalitet på si, er det ingen grunn til å la dem få bli. Innvandrere skal ikke være en utgift eller belastning for landet. Ca. 75 % av somalierne i Norge går på trygd. De 75 % burde vært sendt ut.

8. I hvilken epoke var Norge slik dere ønsker dere at landet skal bli?

Norge har ikke vært i den epoken enda.

9. Er en utlending like mye verdt som en etnisk nordmann, eller kan menneskeverdet graderes etter hudfarge, tro og geografisk opprinnelse?

Alle mennesker er like mye verd, men må likevel behandles forskjellig avhengig av oppførsel.

Så lenge de bidrar positivt til sitt nye land, jobber og ikke driver kriminalitet. Normenn som innvandrer til andre land skal ikke være en utgift/belastning i sitt nye land.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...