Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen signal til skjermen


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kj;pte Coolit Vantage vannkjøling til CPU'en (https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=580933), og etter å ha måtte ta ut hele hovedkortet, skjermkort osv for å montere denne, fikk jeg montert det på plass. Startet opp PCen, og kjølingen fungerte som det skulle. Måtte sitte pluggen i "fan power" på hovedkortet, og ikke "cpu fan" som det sto jeg skulle gjøre i manualen. Dette fordi den ikke fikk nok strøm til å fungere i den sistnevnte pluggen (vet ikke om dette har noe å si). Problemet er at jeg ikke nå får signal til PCen lenger. Her er noe av det jeg har i PCen:

 

Radeon HD 5850 1GB skjermkort

650W PSUi7 860 CPU

Gigabyte P55-UD3 hovedkort

 

Første jeg tenkte var at jeg skjermkortet ikke fikk nok strøm, men jeg fikk fremdeles ikke noe signal da jeg koblet ut kjølingen og startet PCen. Har sjekket at alt er koblet riktig tilbake, og kan ikke se at jeg har gjort noen feil. Alt fungerte perfekt før jeg installerte vannkjølingen, så derfor aner jeg ikke hva problemet kan være. Her er et bilde, hvis det hjelper

 

img0175cw.jpg

 

Noen som har en fjerneste anelse hva problemet kan være? Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå.

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok ut batteriet i 10 min og satt inn igjen, har fremdeles samme problemet.

 

Merket en annen ting, og det er at USB inngangene ikke fungerer. Setter jeg for eksempel i en iPhone lader, ville den ikke lade telefonen. Heller ikke mottakeren for trådløst mus/tastatur fungerte da jeg satt den i en USB inngang. I tillegg synes jeg viften til skjermkortet bråker mer enn normalt, men det kan være innbilling.

 

Såvidt jeg vet er det ingenting jeg kan gjøre når jeg har såpass begrenset kunnskap med dette.. ser ikke noe annen løsning enn å levere den inn et sted, men det koster flesk såvidt jeg har sett. Noen som isåfall har noen å anbefale i Bergen?

Lenke til kommentar

Tok ut batteriet i 10 min og satt inn igjen, har fremdeles samme problemet.

 

Merket en annen ting, og det er at USB inngangene ikke fungerer. Setter jeg for eksempel i en iPhone lader, ville den ikke lade telefonen. Heller ikke mottakeren for trådløst mus/tastatur fungerte da jeg satt den i en USB inngang. I tillegg synes jeg viften til skjermkortet bråker mer enn normalt, men det kan være innbilling.

 

Såvidt jeg vet er det ingenting jeg kan gjøre når jeg har såpass begrenset kunnskap med dette.. ser ikke noe annen løsning enn å levere den inn et sted, men det koster flesk såvidt jeg har sett. Noen som isåfall har noen å anbefale i Bergen?

 

Har du vært av med den 4 pins cpu strøm kontakten da og glemt å sette den på igjen er rammen på plass og du er sikker på att det ikke ligger igjen noe skruer eller lignende etter demontering og montering kan ligge noe som kortslutter så oppstart prossesen stoppes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...