J. Verlander Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Hei, skal til USA snart og tror jeg trenger ny PSU. PSU: 55W Chieftec GPU: 2x HD4870 CFX HDD: Corsair F120 120 GB SSD + 4 lagringsdisker MB: Asus P6T Deluxe v2 RAM: 12GB Corsair Dominator DDR3 550W blir vel litt for lite til dette oppsettet tenkte derfor jeg skulle kjøpe ny PSU i statene. 1. Er PSUene der kompatible med strømnettet vi har her? 2. Noen anbefalte plasser å kjøpe? Evt anbefaling på PSU? Takk Lenke til kommentar
Occi Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Slik jeg har forstått det er det samme produkter, hvor forskjellene er kun at den standard er satt til 110 volt (?) i stedet for 220/230 som vi har. Tipper frekvensen blir stilt automatisk eller samtidig når du endrer volten. Pleier å være en bryter på baksiden man kan endre. Kan også være at det mangler en kabel med stikkontakthodet som vi bruker her i Norge, men der kan du bare finne noe random fra en skjerm om du føler for det. Viktigste er med andre ord at du har fått eller satt riktig volt og hertz. Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2011 Slik jeg har forstått det er det samme produkter, hvor forskjellene er kun at den standard er satt til 110 volt (?) i stedet for 220/230 som vi har. Tipper frekvensen blir stilt automatisk eller samtidig når du endrer volten. Pleier å være en bryter på baksiden man kan endre. Kan også være at det mangler en kabel med stikkontakthodet som vi bruker her i Norge, men der kan du bare finne noe random fra en skjerm om du føler for det. Viktigste er med andre ord at du har fått eller satt riktig volt og hertz. Takk for svar, og forresten, hvordan ser denne ut? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Input Voltage 100 - 240 V Input Frequency Range 50/60 Hz Med andre ord greit, så lenge du har en kabel som passer til stikkontakta Linjevoltene osv. kan jeg ikke se for meg er noe annerledes, alt på side "B" av PSUen etter at Hz, volt osv. er blitt omformet er jo standarderer world-wide Gidder ikke å sjekke hver bidige linjes volt, for det er nok ikke noe vits å tenke på. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 (endret) De aller fleste PSUer er enten autosensing på input spenning eller har valgbryter for spenning (mindre vanlig nå på nyere PSUer). Så lenge de har enten eller vil de fungere fint i Norge også, og det har som sagt de aller fleste PSUer, spesiellt nyere modeller. Jeg ville dog sjekket spesifikasjonene på den spesifikke modellen før du kjøper bare for å være på sikre siden - men med all sansynlighet vil det fungere helt fint. Jeg vet dog ikke helt hvorfor du skal kjøpe PSU fra statene. Jeg tror ikke det er så enormt mye å spare. NOE er det jo å spare - men du må huske å legge på +25% moms ved import, samt at PSUer veldig tunge slik at frakten sansynigvis blir veldig dyr selv med USPS grund shipping (og enda mer ved FedEx eller tilsvarende). Regn på det ihvertfall før du bestiller noe slikt fra utlandet. -Stigma Endret 13. juli 2011 av Stigma Lenke til kommentar
phlake Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Jeg ville spurt i butikken. Det pleier funke. Forøvrig sparer du nok ikke mer enn enn drøy hundrelapp på å kjøpe PSU "over there". Datautstyr er billig i Norge :o) Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 (endret) Like greit å kjøpe en bra en som er på tilbud her i Norge. Komplett og Dustin kjører jo ofte kampanjer på de bra merkene, så er vel like greit å bare ta det her hjemme? Lettere med tanke på garanti/retur også. Når du kjøper i USA har du ofte bare 30 dagers garanti fra utsalgssted, og etter det må du forholde deg direkte til produsent. Endret 13. juli 2011 av Smirnoff Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 22. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2011 Endte med at jeg kjøpte HX750 fra komplett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå