Gå til innhold

BK: -Anniken-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk for kommentar Birger. Denne gangen havner vel mitt svar til deg under din kommentar, men hva dersom det hadde vært flere kommentarer før jeg rakk å svare?

Men over til bilde, vi strever jo alle med vårt, og jeg strever med å frigjøre meg fra å gjøre det som er riktig hele tiden, og heller prøve å fokusere på å komme fram til utrykk som jeg liker. At begge øynene ikke synes, eller at hun ikke har blikkontakt med fotografen, om hånda er kuttet osv. er typisk slike ting jeg ønsker å frigjøre meg litt fra. Synes fortsatt at det tekniske ved et opptak er viktig, et best mulig opptak gir jo større spillerom for videre bearbeiding. Men det hjelper lite om det tekniske er perfekt hvis jeg ikke liker uttrykket. Og Birger, jeg skriver vel egentlig dette mest til meg selv, for liksom for å minne meg på den videre veien jeg skal gå. Jeg har en tendens til å bli for opptatt av teknikk, og føler nok at det jeg trenger å utvikle mest er sansen for estetikk og uttrykk.

Lenke til kommentar

Tusen takk Wasco, ja det var artig å prøve å legge ut et bilde på nye digit. Tror jeg vil fortsette å nedskalere før jeg legger ut, men jeg lurte litt på hvordan den nedskalerte utgaven ville bli uten etterskarping. Men det fungerte jo relativt greit, ville kanskje valgt å øke skarpingen pittelitt, men som sagt helt greit. Så senker det jo brukerterskelen en god del, slik at det blir litt mer ala Facebook.. Men det bekymrer meg litt at ikke svar og kommentarer kommer i kronologisk rekkefølge på nye digit.

Lenke til kommentar

Jeg synes dette er et særdeles vellykket portrett og når jeg leser dine egne betraktninger omkring bildet og det du ønsker å utvikle faller det i grunnen sammen med det inntrykket jeg sitter med når jeg betrakter dette bildet.

Jeg liker blandingen av high key og det svarte tøyet - synes det gir en spennende og fin kontrast. Blikket er underfundig og det gjøres enda mer interessant ved at det ene øyet er delvis skjult. Fargeskalaen er veldig fin og fremhever det vakre håret. Det jeg opplever som litt brutalt et kuttet i toppen - samtidig skaper det en spenning i bildet som jeg kan like. Men hvis dette skulle være "kun" et vakkert portrett ville jeg gjerne hatt med noe mer i toppen.

Jeg synes virkelig du har fått til noe helt ekstra her. :)

Når det gjelder å svare på kommentarene kan dette også gjøres ved å trykke på "Kommenter i forumet". Da vil kommentaren du svarer på bli kopiert i svaret ditt sånn at det muligens blir lettere å ha en viss oversikt.

Lenke til kommentar

Jeg synes dette er et særdeles vellykket portrett og når jeg leser dine egne betraktninger omkring bildet og det du ønsker å utvikle faller det i grunnen sammen med det inntrykket jeg sitter med når jeg betrakter dette bildet.

Jeg liker blandingen av high key og det svarte tøyet - synes det gir en spennende og fin kontrast. Blikket er underfundig og det gjøres enda mer interessant ved at det ene øyet er delvis skjult. Fargeskalaen er veldig fin og fremhever det vakre håret. Det jeg opplever som litt brutalt et kuttet i toppen - samtidig skaper det en spenning i bildet som jeg kan like. Men hvis dette skulle være "kun" et vakkert portrett ville jeg gjerne hatt med noe mer i toppen.

Jeg synes virkelig du har fått til noe helt ekstra her. :)

Når det gjelder å svare på kommentarene kan dette også gjøres ved å trykke på "Kommenter i forumet". Da vil kommentaren du svarer på bli kopiert i svaret ditt sånn at det muligens blir lettere å ha en viss oversikt.

Tusen takk for positiv og utfyllende kommentar. Takk for tips ang. å bruke funksjonen 'kommentere i forumet' :yes::D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...