Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vil ikke bæsje

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en veldig dårlig vane. Når jeg må bæsje holder jeg meg gjerne, men forstår at jeg må gå på do etter 3-4 dager.

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg kniper igjen da jeg må bæsje, men for en sånn koselig følelse inni meg. Wtf tenker du sikkert nå? Det tenker jeg også, og sier alltid da jeg må bæsje: "Jeg gjør det neste gang jeg må fordi nå kan jeg gjøre ditt og datt".

Dette har gått over 3-4 år nå.

Jeg er 18 år.

Er dette farlig??

Hilsen meg.

Postet av anonym: 873d0b9411f612a4d80c676867c62f5b

Postet av anonym: 2609cf64ef1447367b3dd0ef397c65e7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan se for meg at det vil føre til at du lettere kan få forstoppelser, men kan kanskje være en idé å spørre Lommelegen for å få noe definitivt svar, og da vil jeg gjerne at det postes her :) Jeg prøvde å søke, men fant ingenting på temaet. Om jeg søker på Google så finner jeg bare masse tråder på diverse mammaforum om babyer..

Lenke til kommentar

kjenner igjen den gode følelsen av å knipe igjen! Men trur du bør søke andre gleder i livet og prøve å ha eit meir avslappa forhold til bæsjing, dermed bæsje når du må bæsje. Sikkert kje so bra for tarmane å ruge på samme bæsjen i lengre periodar heller.

Lenke til kommentar

Kan se for meg at det vil føre til at du lettere kan få forstoppelser, men kan kanskje være en idé å spørre Lommelegen for å få noe definitivt svar, og da vil jeg gjerne at det postes her :) Jeg prøvde å søke, men fant ingenting på temaet. Om jeg søker på Google så finner jeg bare masse tråder på diverse mammaforum om babyer..

Jeg skulle gjerne spurt lommelegen, men jeg betaler virkelig ikke 195 kr for dette når jeg har hørt rykter om at diskusjon.no kan gi gode svar.

Ja, jeg har også søkt på google, men fant kun sånne mammaforumer.

Jeg fant en link: http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/forstoppelse-oversikt-2199.html

Var egentlig skumle ting som kunne skje :S

Brb, dass :dontgetit:

Lenke til kommentar

Liker folk å holde igjen når de må drite? Dette var nytt for meg :ermm:

Jeg skulle gjerne spurt lommelegen, men jeg betaler virkelig ikke 195 kr for dette når jeg har hørt rykter om at diskusjon.no kan gi gode svar.

Ja, jeg har også søkt på google, men fant kun sånne mammaforumer.

Jeg fant en link: http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/forstoppelse-oversikt-2199.html

Var egentlig skumle ting som kunne skje :S

Brb, dass :dontgetit:

Fikk litt trolle-feeling der.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde helt glemt at det kostet penger! Da er det jo selvfølgelig ikke like interessant å spørre de :p

Lenke til kommentar

Det er ikke lurt å gjøre det til en vane. Jo lenger du holder på bæsjen desto mer vann absorberes inn av tykktarmen. Det kan føre til forstoppelse, som igjen fører til komplikasjoner som jeg ser er linket til over. Når du holder lenge på den er det ofte mer arbeid å få den ut, noe som igjen fører til hemoroider.

Lenke til kommentar

Enig med Ekinorak, det er viktig å ikke overse kroppens signaler når det gjelder avføringsrefleksen og urineringsrefleksn. Overser du dette kan du skape problemer. Nyrene tåler f.eks veldig dårlig trykk tilbake p.g.a full urinblære.

Lenke til kommentar

Etter en uke på Hovefestivalen hvor det gikk i å bæsje minimalt var det merkbart at jeg hadde knepet igjen over lengre tid. Dårligere ytelse i form av at det var "my" mer tidkrevende å flytte de samme kvantaene med drit. Etter noen dager med normale toalettbesøk var ytelsen tilbake til det nromale.

Min leveregel: Med mindre en må, ikke hold deg lengre enn 24 timer fra du først må på do.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner til den Lakus.. pga. man gjerne var i godt humør på kvelden så var det jo ikke aktuelt å gå på do, og når man våkner jævlig neste morra blir man møtt med fulle dasser :\ Jeg pleier aldri å holde igjen noe særlig lenge, så var ikke spesielt godt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...