Hrodebert Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Trengte brukerombudet ang. et aktuelt tema for ikke mange dager siden, men til min overraskelse var vedkommende ikke lenger å finne. Kanskje like greit da vedkommende aldri svarte på PM eller så ut til å ta tak i problemstillingene han ble tildelt. Og om han gjorde, ble dette i så fall ikke brakt tilbake til brukeren. Undres likevel på hvor egentlig brukerombudet ble av? Det var brukeren Fredrik (tidligere moderator) som hadde tittelen sist jeg sjekket. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Fredrik hadde i stor grad en interimstilling, han ble utpekt av oss til jobben. Meningen var jo at brukerombudet skulle være valgt av brukerne, og Fredrik skulle sitte til et slikt valg ble avholdt. Desverre ble det aldri noe av den prosessen. Brukerombudet var tildels inspirert av leserombudet i for eksempel Bergens Tidende. De har siden avviklet ordningen. Det synes jeg er synd. Men også der var leserombudet utpekt - og lønnet - av avisen selv. Det viktige med et brukerombud er at han/hun favner vidt og har troverdighet i store deler av forumet. Vedkommende vil få tilgang til mye privat og sensitiv informasjon om brukere i forbindelse med ulike saker som havner på hans/hennes bord, samt adgang til interne diskusjoner. Så det er viktig at man velger rett person til vervet. Jeg antar at forumet fortsatt ønsker et brukerombud, så det er bare å finne noen som kan arrangere nominasjoner og valg. Men jeg regner med at Dotten vil si mer om dette. Geir Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Det ble ingenting å gjøre for brukerombudet, som vel på sett og vis er en god ting. Men brukerombud er min baby, så det skal vi får satt igang et valg av så fort jeg er tilbake fra ferie 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå