Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spiller og forsterker til bil

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal låne/overta en bil - Hyundai Elantra 1996 modell, og i den står det nå bare en elendig CD-spiller fra biltema (som jeg ikke tror kan kobles sammen med en forsterker/sub). Jeg tenkte å sette inn ny CD-spiller, forsterker og subwoofer i den, men sub'en har jeg allerede, det er en slik: http://www.surround.no/product/458084/Proson-Subwoofer-RSX-12.html - noen som vet om den er noe bra?

Så lurte jeg på om noen har tips angående veldig billig spiller og forsterker? Gidder ikke å bruke mye penger på dette, så vil bare ha en helt grei og rimelig forsterker og spiller.. Blir glad hvis noen kommer med forslag ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den vil nok gi lyd ifra seg den, men tviler på det blir bra/fin lyd.

Alt kommer jo ann på hvor mye penger du vil bruke på anlegg da. Men start med å kjøp en spiller med god lyd (pioneer eller alpine) og prøv den. Da vil lyden bli bedre uten å bytte originale høytalere.

Videre kan du jo kjøpe en FOCAL Solution 25A1 f.eks. Ikke den kraftigste, men de focal bassene er gode (Synes nå jeg). Den har også innebygd 3- kanals forsterker.

Da vil du både ha bass, og forsterker til frontsettet. Og en spiller som gir ut fin lyd.

Lenke til kommentar

Det gjør ingenting, bare den har utganger :)

Men da burde du kjøpe ny spiller ja. Det hjelper også MYE på lyden. Kjøp en spiller med BT tilkobling :) Det er noe av det smarteste jeg har gjort. Audio streaming fra mobilen til anlegget :)

Men hvor mye skal du bruke på spiller?

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar

Kan si så mye som at en vanlig god spiller har ca 20W RMS effekt ut på kanalene. Hvor mye din biltema spiller har, vet jeg ikke. Si 15watt da, for å ta i.

Så da har du en utgang på ca 15 watt til å pumpe bassen din.

true enough, newer headunits this days boast 4x50w or 4x52w of power. This is the MAX power it can boost at certain spikes. It is NOT the continuous rated power that is measured in RMS (root mean square). More likely, the RMS power of headunits can be at most 20w RMS.

i know for sure most new Alpine headunits are 18w RMS per channel.

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar

Du trenger ikke å møte opp på stripa og skrike ut at du har en bass på 15W nei.

Jeg har en forsterker som leverer ut "bare" 300W i 2ohm, på 2stk 12" bass høytalere som er koblet om fra 4 til 2ohm. Det er heller ikke noe å skryte av. Men holder for min del. Er iallefall fin lyd :love: Focal bassere og forsterker :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...