Leah FernandezzZz Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Hei. Jeg er en jente på 16 som akkurat har begynt å trene. Er relativt slank, men det meste fettet ligger rundt hoftene og rompa, ellers har jeg flat mage og alt det der. Jeg har hatt problemer maten tidligere som gjør at jeg har et ganske skrudd forhold til mat, kcal osv. Kostholdet mitt består som regel av: cottage cheese, tomatbønner, all slags grønnsaker, litt frukt og sjokolade i helgene (hender jeg skeier ut... har enormt søtsug, men prøver å holde meg) Spiser ikke kjøtt, pasta, ris, brød osv - omtrent kun det som står ovenfor. ....Og slik ser amatør-trenings-programmet mitt (trener hjemme), hehe. Utfall(?) med det ene benet bakover på stolen, og det andre på gulvet hvis dere skjønner. 5x10 samt at jeg pleier å sitte i 90 gradersvinkel mot en vegg i ca 30 sek med gjentagelse... Planken 30 sek x 5 (prøver så lenge jeg klarer) Kjenner det skikkelig på lårene og magen. Vil jeg kunne se resultater etter noen uker? Er forresten 158 cm og veier mellom 46 og 48. 1 Lenke til kommentar
Noble Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Bra nettside om trening uten agurknyheter er fitnessbloggen.no. Dersom du vil gå ned i vekt er hovedpoenget å ligge i kcal underskudd, samt bruke styrketrening for å forhindre at du mister muskelmasse. En diet på cs 2 mndr kan gi bra resultater dersom du er konsekvent. 1 Lenke til kommentar
Leah FernandezzZz Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 What? Jeg har ingen planer om å gå ned i vekt, for jeg er slank, men har nesten ikke noe muskler hvis du skjønner... bare fett takk for svar uansett 1 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Du kan ikke forvandle fettet ditt til muskler, så om du ønsker å bli kvitt fettet OG få muskler må du angripe begge deler. Når du er ny til styrketrening vil du kunne både bygge muskler og gå ned i fettprosent, men det er avhengig av kostholdet ditt. Med ditt kosthold har du tilgang på proteiner som du trenger gjennom cottage cheese, men jeg tviler på at du får i deg nok. Anbefaler at du starter å spise rent kjøtt og får i deg rundt 2g protein per kilo kroppsvekt hver dag. Styrketreningen din er relativt begrenset, og om du har et seriøst ønske om å trene styrke i hele kroppen bør du enten melde deg inn på et treningsstudio eller investere i utstyr som muliggjør mer variert trening. 1 Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Noen spesiell grunn til at du ikke spiser kjøtt, pasta og ris? Går glipp av mye kalorier, proteiner, fett og karbohydrater der. Men det du spiser allerede er kjempebra egentlig, men du kunne lagt til mer kjøtt/fisk. Sjokolade gjør ikkeså mye, lov å skeie ut iblant! For å kunne legge på seg muskler så er vel egentlig hovedregelen at man ligger i kalorioverskudd, altså spiser mer enn man forbrenner. Gjør du kun de 3 øvelsene du har skrevet? (beklager om det ble litt uoversiktlig) 1 Lenke til kommentar
Leah FernandezzZz Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2011 Takk for svar. Jeg glemte å nevne at jeg også spiser fiiisk!! Spiser masse laks =) Ja.. for jeg kan ikke så mange øvelser. Noen tips jeg kan få fra dere? (Hjemmetrening) =) 1 Lenke til kommentar
Leah FernandezzZz Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2011 Noen spesiell grunn til at du ikke spiser kjøtt, pasta og ris? Det er masse karbs i det, derfor spiser jeg det ikke. 1 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Leah, du må ikke forveksle karbs med kcal. Karbs trenger du (i små mengder). Kjøtt er absolutt noe du burde spise hvis du vil bygge muskler da det inneholder mye proteiner. Egg og kylling spesielt. Jeg går ut i fra at du har lest om disse lav-karbo diettene siden du snakker om karb og ikke kalorier(som er det som faktisk avgjør om du går opp eller ned i fett) Disse dietttene passer best for dem som er overvektig, ikke for slanke personer som vil anskaffe seg muskler. Du burde få deg et styrkeprogram basert på baseøvelser (markløft, benkpress og knebøy; alle disse kan utføres hjemme med forskjellig utstyr du finner i heimen) og putt i deg godt med proteiner og reduser kaloriene. 1 Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Noen spesiell grunn til at du ikke spiser kjøtt, pasta og ris? Det er masse karbs i det, derfor spiser jeg det ikke. Karbs i kjøtt? sist gang jeg sjekket var det 0g karbs. så kjøtt kan du bare stappe i deg, og ikke vær red for karbohydrater. btw: Tren hele kroppen godt, ikke bare noen bestemte muskler - dette vil bare føre til en dårlig holdning. 1 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 LØP - er du helt utrent vil intervalltrening gjøre hele kroppen sliten, ikke bare kondisen. Tren hele kroppen, akkurat som andre har sagt i tråden. Spis minst 1g proteiner per kilo kroppsvekt. Kjøtt har ikke carbs, og carbs er ikke farlig. Kroppen din er laget for å bruke karbohydrater, og din høres ut som den skriker etter næring. Lær deg hva som faktisk er sunt å spise, og IKKE lær det fra MAG eller Shapeup eller hva det er som har nyeste "flat mage på 6 uker!!"-artikkel. Finn noen å snakke med. Kostholdet ditt er ikke bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå