Gå til innhold

Blitz fra DealExtreme Canon

Anbefalte innlegg

Halloen!

Spørsmålet er enkelt: Er det noen som har kjøpt blitz til Canon-kamera fra DealExtreme.com, og har noen erfaringer med dette?

Har en liten case med at blitzen min har sluttet å komme opp av seg selv, og har behov for en ekstern blitz.

Spørsmålet er om jeg klarer meg med en blitz fra Dealextreme til 200 kroner, eller om jeg må bite i det dyre eplet og gå til innkjøp av en EX 430 II fra Canon til rundt 2000 kroner.

Hadde mye heller lyst å kjøpe meg et rimelig Tamron AF 17-50mm f/2.8 SP XR Di II LD Aspherical objektiv enn å kjøpe meg blitz...

Noen erfaringer, tips og råd?

Trc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge blitsen er tilpasset for Canon skal det ikke by på problemer, problemene begynner når du skal bruke den. selv om flere 3parts produsenter skriver TTL kompatibel er det ikke helt oppegående lysmålinger på flere av de billigeste, men hvis du ikke har problemer med og bruke/justere ting manuelt er bare og kjøpe.

Hvis du bruker autofunksjonene mest vil jeg dog anbefale og kjøpe en original blits, og der utpeker 430EX II seg som en vinner.

Tilbake til den innebygde blitsen din, det er et kjent happning at blitsen ikke vil poppe ut, er noe med en stift i blitsskoen som du må lirke løs, er kameraet under 5år får du fikset dette på garantien.

http://www.youtube.com/watch?v=z9ePwa0HDGA&feature=related

Beklager dialekten i videoen, men den er selvforklarende :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...