Gå til innhold

Athlon XP vs. Pentium 4

Woodoo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du velger å gå for ett AMD oppsett ville jeg heller valgt en AMD Athlon XP2500+. Denne prosessoren kan klokkes en del, opp mot 2.5GHz med god kjøling. Når det gjelder pris vs. ytselse er AMD prosessoren ett klart første valg. Siden Intel prosessoren "bare" er en 2.4GHz med 533MHz FSB ville jeg heller gått for AMD. Men husk, det er du som bestemmer

Lenke til kommentar

Kjøper du P4 så kjøp for all del med 800fsb. Disse har en konge ytelse, og har et relativt stort overklokkingspotensiale.

Av XP, kjøp for all det barton. En XP2500+ barton har et kjempe overklokkingspotensiale, og koster ikke mye. Mye ytelse for lite penger med andre ord.

Til barton kjøper du selvfølgelig Abit NF7 v2.0.

Mens til P4 kjøper du Abit IC7.

Dette er etter min(og en del andres?) mening de beste overklokkingsmulighetene på disse platformene.

Pass og kjøp bra minnebrikker for og få mest mulig oveklokkingspotensiale.

Lykke til :woot:

Lenke til kommentar

hvis du har lyst på kvalitet så kjøper du INTEL, hvis du er ute etter noe billig greier så går du får AMD ...

Intel er som er BMW, god , holdbar sterk fra fabrikk og med god ytelse..

AMD er som er mazda i forhold, brukbar, billligere , ( og med trimming slik som AMD), så 'trekker' den like bra som bmw ...

Men men, personlig velger jeg BMW..

håper du forstår hva jeg mener

Lenke til kommentar
Dette er som "hønemor" -- anbefaler og argumenterer for det man har selv.

Og å kommer argumentet som AMD folka bruker -- best ytelse ift pris -- ja det kan hende, men ustabil og glovarm...... :wink:

Og Intel folket som fortsatt ikke har forstått at P4 CPU-er har et langt høyere varmetap enn XP... P4 er GLOVARM!

XP-maskinen min er like stabil eller ustabil som i875 kortet mitt med P4C..

Lenke til kommentar

Hvis det var meg du siktet til som "hønemor" tar du nok feil. Jeg er hverkan AMD eller Inten fan, jeg har prosessorer fra både intel og amd. Men jeg argumenterer i forhold til det som står i forhold til innlegget. Og som det kommer frem skal ikke personen strekke seg til mange tusen kroner for en prosessor, og da er det jo naturlig at jeg anbefaler en prosessor som ikke koster alt for mye, men som samtidig yter bra

Lenke til kommentar
Dette er som "hønemor" -- anbefaler og argumenterer for det man har selv.

Og å kommer argumentet som AMD folka bruker -- best ytelse ift pris -- ja det kan hende, men ustabil og glovarm...... :wink:

Oppriktig talt: Du vet ærlig talt ikke at AMD har forbedret seg siden KT133-dagene.

Dette har vært diskutert utrolig mange ganger før. Tråden stenges.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...