Decline Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 I de siste årenehar vi hatt uttalige diskusjoner om asylsøkere i media, og hvor voldelige disse er. Carl I. Hagen har også hoppet i stolen hver gang det har skjedd noe kriminelt som er gjort av en asylsøker. Men, jeg så nå på nyhetene at UtlendingsDirektoratet/UD ved hjelp av politiraporter har funnet ut at ~1% av asylsøkere har begått kriminelle handlinger. Er det mye folk overser, eller er det hele "oppskrytt"? Lenke til kommentar
Danko Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Har vist ikke fått med meg den siste saken der, men gjelder det kriminelle handlinger begått FØR de kommer hit til landet, eller etter de har kommet hit..?? Lenke til kommentar
Decline Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Etter de har kommet... Lenke til kommentar
iDude Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 ...Men, jeg så nå på nyhetene at UtlendingsDirektoratet/UD ved hjelp av politiraporter har funnet ut at ~1% av asylsøkere har begått kriminelle handlinger. Er det mye folk overser, eller er det hele "oppskrytt"? Tror folk ser det de vil se, og media gir folk det de vil ha... Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Etter de har kommet... Bull. _Foer_ stod det. Laere deg aa lese. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 hvis du hadde blir stangt inne i en 5mx5m stort rom med 3 andre i årevis .. somregel uten ventilasjon .. hadde ikke du begåttkriminelle handlinger da? Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Men, jeg så nå på nyhetene at UtlendingsDirektoratet/UD ved hjelp av politiraporter har funnet ut at ~1% av asylsøkere har begått kriminelle handlinger. Er det mye folk overser, eller er det hele "oppskrytt"? Nå må du huske på at ikke all kriminalitet blir anmeldt/oppklart. Dette gjelder særlig vinningskriminalitet, der denne gruppen dessverre er overrepresentert. Også må du huske på kanskje så mye som 75% av asylsøkerne er kvinner og barn. Det vil med andre ord si at du kan gange 1% med 4. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Nå må du huske på at kanskje du kan gange 1% med 4. For ikke aa glemme at siden dem bare faar 1000,- i maaneden og venter paa aa bli sendt ut av landet etter maks 6 maaneder, etter at dem har betalt 7000,- for dem forfalska papirene og menneskesmuglerne, saa kan man vel gange tallet med 36,9. Eller aatteogtrygve. Eller kanskje man bare kan opprette doedsleire for asylsoekere med en gang, og bruke dem i kraftfor-industrien. Skal ikke se bort fra at soeker-tallet, vel og merke med tiden, muligens kommer til aa synke da. Hvis vi bare klasker til med en sponsa holdnings-endrende propaganda-"reportasje". Eller 1000. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 I de siste årenehar vi hatt uttalige diskusjoner om asylsøkere i media, og hvor voldelige disse er. Carl I. Hagen har også hoppet i stolen hver gang det har skjedd noe kriminelt som er gjort av en asylsøker. Men, jeg så nå på nyhetene at UtlendingsDirektoratet/UD ved hjelp av politiraporter har funnet ut at ~1% av asylsøkere har begått kriminelle handlinger. Er det mye folk overser, eller er det hele "oppskrytt"? 1%?! Hvis dette hadde vært aktuelt for "den norske delen av befolkningen" ville vi hatt 40 000 kriminelle nordmenn (å bryte fartsgrensen ikke medregnet, heller ikke å smugle en ekstra kasse med øl fra Sverige ;-) ). Husk: Statistikk blir alltid manipulert til å tjene til et bestemt foremål, og vil ikke alltid gi et riktig bilde av hvordan det er i realiteten. EDIT: *litt* for stort tall :oops: Argumentet er fortsatt gyldig ;-) Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 For ikke aa glemme at siden dem bare faar 1000,- i maaneden og venter paa aa bli sendt ut av landet etter maks 6 maaneder, etter at dem har betalt 7000,- for dem forfalska papirene og menneskesmuglerne, saa kan man vel gange tallet med 36,9. Eller aatteogtrygve. Hvor får du 1000 kroner fra. De får vanlige trygdeutbetalinger som alle andre nordmenn. Maks. 6 mnd? Her om dagen leste jeg om en familie i Bergen som hadde blitt "utvist" i 1996, men som fortsatt var i Norge, da staten hadde tilbud om gratis husrom. Eller kanskje man bare kan opprette doedsleire for asylsoekere med en gang, og bruke dem i kraftfor-industrien. Skal ikke se bort fra at soeker-tallet, vel og merke med tiden, muligens kommer til aa synke da. Hvis vi bare klasker til med en sponsa holdnings-endrende propaganda-"reportasje". Eller 1000. Det må gå ann å holde seg på matta, uten å ty til frekkheter og useriøsiteter. Det må være lov til å mene at mange økonomiske flyktninger vil ha det bedre i hjemlandet sitt en i Norge, uten at enkelte flyr i taket. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Det må være lov til å mene at mange økonomiske flyktninger vil ha det bedre i hjemlandet sitt en i Norge, uten at enkelte flyr i taket. Da er dem jo veldig dumme som kommer hit selv om dem ville hatt det bedre i hjemlandet. Kanskje grunnen til at dem er så dumme er at dem er undermennesker? Hvis dem får samme trygdeytelser som andre nordmenn, vil du da råde mennesker som ikke har råd til dyre operasjoner etc. å komme hit? Vil dem kanskje muligens tjene på det, tror du? Hva med at dem får samme trygdeytelser som andre nordmenn, altså 3500 i måneden første tre måneder og så 4000, vil dem da tjene på å komme hit? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Etter de har kommet... Bull. _Foer_ stod det. Laere deg aa lese. Et litt vesentlig poeng for hele tråden. Så, DrDoogie, var det før eller etter? Decline? Før eller etter? Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Kanskje grunnen til at dem er så dumme er at dem er undermennesker? Er det dette som kalles å kvele en debatt? Da jeg er halvt slaver er kanskje jeg uren rase. Kanskje jeg ikke er like mye verdt som dere "rene" nordmenn. Snakker om dum, jeg tror du er ganske nær grensen for hvor dum og naiv det går ann å bli DrDoogie. Bare det å antyde at jeg mener disse er undermennesker er så frekt at jeg ikke gidder å svare på flere innlegg i av DrDoogie. God natt! Lenke til kommentar
A_berg Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 jeg kjenner flere innvandrere, og de er alle veldig greie mennesker! men jeg er ikke så begeistret for alle innvandrere så jeg mener det børe stilles viss krav: 1. gå intensiv kurs i norsk, de får ikke lsutte før de kan nok til å bli forstått (misforståelser kan fort føre til fordommer) 2.innen f.eks 6mnd må de være i jobb (synes ikke de behøver og komme hit å sitte å tjene penger på trygd, de kan vise litt innsats!) 3. ved lovbrudd som kvalifiserer til fengsel kan de få en advarsel, ved andre forseelse blir de sendt hjem der de kommer fra. poenget mitt er altså at de bør heve innsatsen sine (dette gjelder absolutt ikke alle), altså heving av innsats og vilje slik at de kan tilpasse seg livet her og leve som nordmenn flest... da skal jeg ønske dem hjertelig velkommen! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Det må være lov til å mene at mange økonomiske flyktninger vil ha det bedre i hjemlandet sitt en i Norge, uten at enkelte flyr i taket. Da er dem jo veldig dumme som kommer hit selv om dem ville hatt det bedre i hjemlandet. De ville nok aldri i livet hatt det bedre i hjemlandet. Ikke det at jeg mener Norge er så utrolig bra, men det er nok bedre enn et land man flykter fra. Ja, så er jo Norge blitt kåret til verdens beste land å bo i to år på rad, men så igjen er jo Kurt kåret til Norges beste ettellerannet, som jeg egentlig ville kåret til Norges største homo med verdens dårligste musikksmak, og en jente som jeg ville kalt under middels kåret til Miss Norway. Så man kan se hvor skjevt dette med kåringer er. Det er påvist at barn som blir oppvokst av en mor som snakker et annet språk enn morsmålet for et dårligere forhold til familie og omgangskretser grunnet "identiteten" som blir borte sammen med språket. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 De ville nok aldri i livet hatt det bedre i hjemlandet. Jeg mener at du tar feil der. Mange økonomiskeflyktninger kommer i Norge i håp om et nytt og bedre liv. Økonomisk og materielt sett får de det bedre. De får dagpenger og kan klare seg greit materielt sett. Men, Norge er nok ikke noe bra land å komme til hvis du ikke vil tilpasse deg. Nordmenn kikker stygt på deg, og tar aldri kontakt. Ingen vil ansette deg, og du har få/ingen venner. Nordmenn er ikke rastisktiske, men vil ikke involvere seg/ta kontakt med innvadrere. Nei, jeg tror mange som kommer i håp om et bedre liv blir skuffet. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Var det ikke jeg som hadde 'lykkes i aa kvele debatten' da, fiskepinna? Sikkert helt greit at du mener man aldri skal vaage aa dra noe sted, for i bygda har man jo alle vennene sine som man jo aldri vokser ifra. Men kanskje disse dumme utlendingene dritter litt i det, og isteden fokuserer paa aa skaffe seg et bedre liv for seg og sine. Hvor sosiale ytelser og generell levestandard kommer inn i bildet. Noe du nok kommer til aa forstaa bedre den dagen staten ikke lenger betaler for tannlegeregningene dine. Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Sikkert helt greit at du mener man aldri skal vaage aa dra noe sted, for i bygda har man jo alle vennene sine som man jo aldri vokser ifra. Men kanskje disse dumme utlendingene dritter litt i det, og isteden fokuserer paa aa skaffe seg et bedre liv for seg og sine. Hvor sosiale ytelser og generell levestandard kommer inn i bildet. Noe du nok kommer til aa forstaa bedre den dagen staten ikke lenger betaler for tannlegeregningene dine. Så standpunktet ditt er at det er nok av økonomiske flyktninger, men ingen grunn til å stoppe dem? Fri flyt? Lenke til kommentar
Kaskaso Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 1%?! Hvis dette hadde vært aktuelt for "den norske delen av befolkningen" ville vi hatt 40 000 kriminelle nordmenn (å bryte fartsgrensen ikke medregnet, heller ikke å smugle en ekstra kasse med øl fra Sverige ;-) ). Husk: Statistikk blir alltid manipulert til å tjene til et bestemt foremål, og vil ikke alltid gi et riktig bilde av hvordan det er i realiteten. EDIT: *litt* for stort tall :oops: Argumentet er fortsatt gyldig ;-) Sikkert korrekt med 400 000 nordmenn. Det er jo en stor andel som røyker eller setter noe annet drit. Og hva de er med å opprettholde er forkastelig. Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Sikkert korrekt med 400 000 nordmenn. Det er jo en stor andel som røyker eller setter noe annet drit. Og hva de er med å opprettholde er forkastelig. .. for ikke å snakke om alle softwarepiratene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå