Gå til innhold

Spiser jeg nok for og legge på meg ?

Anbefalte innlegg

jeg jobber natt og prøver og komme meg opp i vekt ved hjelp av styrketrening og mat!

Men er dette nok ? Jeg trener 4/5 økter styrke i uka.

Frokost 16-18 Bolle med yoghurt og havregryn

Lunch 18-21 1 Gainer shake + 1 banan

Brunch 22-00 3 Knekkebrød m ost

Middag 02-03 Kylling / Biff / koteletter +ris/fullkornspasta

Kvelds 05-06 5 Egg

-Trening-

Etter trening 07-08 1 Gainer shake

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gå opp i vekt?

spis uregelmessig, spis mye, spis usunt (mye fett, karbohydrater)

Må få rette litt på deg :)

Spis REGELMESSIG, Spis mye (ikke for mye), spis SUNT (Mye SUNT fett, og trege karbohydrater, som havre etc og ikke minst, få i deg masse protein !)

Du må nesten prøve å beregne hvor mye kcal du bruker i løpet av en dag å prøve å få i deg mere kcal en det du forbrenner.

Endret av Hightow3r
Lenke til kommentar

Ikke gjør det så vanskelig. Du vil legge på deg når du er i positiv energibalanse, altså kcaloverskudd. Om du vil gå opp i vekt av dette kan ikke jeg vite da jeg ikke vet hvor mye du veier, så hadde du gitt litt mer info hadde det vært lettere og svart.

Det og anbefale og spise usunt forde man skal opp i vekt er idiotisk, det er ikke noe vits og gå opp i vekt og legge på seg masse unødvendig fett. Fett er ikke usunt det er livsviktig, så uansett mål må man få i seg bra med fett og proteiner.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Men problemet mitt er at jeg så og si hele livet mitt bare har spist 2/3 måltider om dagen, og dette må jo endres.. Jeg er ikke glad i mat, jeg liker ikke lage mat heller ikke spise det. Så hvis jeg setter opp en tabell, akkurat som med hva jeg skal trene hvilken dag, og følger den så blir det nok lettere for meg.

Det og annbefale meg usunn mat er vel strengt tatt ett veldig dårlig råd, som jeg velger og ikke følge.

Det er kcal-overskudd jeg prøver og oppnå med "dietten" min.

Jeg er imidlertidig 1,83 og veier ca 66/67kg.

Lenke til kommentar

gå opp i vekt?

Spis REGELMESSIG, Spis mye (ikke for mye), spis SUNT (Mye SUNT fett, og trege karbohydrater, som havre etc og ikke minst, få i deg masse protein !)

Du må nesten prøve å beregne hvor mye kcal du bruker i løpet av en dag å prøve å få i deg mere kcal en det du forbrenner.

jaja, jeg vet det :)

men for å gå opp i vekt (uansett måte) er det veien ;)

at det er sunt å gjøre det er noe helt annet

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

gå opp i vekt?

Nettopp.

Om du ønsker å bli feit kan du alltids høre på de andre.

Edit: 4-5 styrketreninger i uka høres ut som en oppskrift på overtrening, dersom du tenker program som dekker hele kroppen.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Men problemet mitt er at jeg så og si hele livet mitt bare har spist 2/3 måltider om dagen, og dette må jo endres..

Dette er ikke et problem, måltidsfrekvens har lite å si for resultatet så lenge du får i deg dagsbehovet ditt. Så det kan du ta helt med ro :)

Nå er det jo mest gusntig å spise rett før og etter trening, men utover det er det vilkårlig når du spiser.

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg gikk opp 12 kg på 2 måneder når jeg begynte å trene og spise ordentlig.

Jeg hadde en weight gainer som jeg tok også. Drakk masse melk, 2-3 liter om dagen og spiste som en hest!

Gratulerer med 0,5 kg muskler og 11,5 kg fett.

Takk. Selv om det kanskje er 11,5 kg fett så ser jeg mye bedre ut enn hva jeg gjorde før.

Større og mere markerte muskler. Så jeg er fornøyd :)

Lenke til kommentar

Desverre så tror folk at jo mer mat de stapper i seg, jo fortere får de musklatur. Du kan ligge 300-400 kalorier i overskudd hver dag, og du legger på deg like mye muskler som om du hadde spist 5000 kalorier over dagsbehovet. 6 kg i måneden høres ut som en fantastisk oppskrift til strekkmerker og fett på kroppen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...