oblivian Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Hei folkens, Jeg hjelper en venninde å sette opp en portfolio (hun er fotograf) og har møtt på en rekke merkelige problemer. Hun sitter på Mac OSX og ifølge henne gjør 90% av kundene hennes det også. Dvs. diverse byråer, blader, osv... Selv sitter jeg på PC... Jeg vet det ikke er særlig heldig å sittte på en annen platform enn målgruppe, men sånn er det nå da... Det oppstår problemer når jeg bruker JavaScript. Dette er helt basic ting. Selve portfolioen eller presentasjonen av mappen hennes skal vises i et maksimert vindu (for å ha en clean bakgrunn), men selv om jeg etter hva jeg forstår bruker helt standard JavaScript så funker det ikke i det hele tatt. I tillegg har jeg satt opp en ekstra close knapp som heller ikke funker. Det er helt standard kode: JavaScript:self.close() ...Funker ikke JavaScript:window.close() ...Funker ikke JavaScript.window.close(_self) ...funker ikke Osv... Videre, for IE win så kan jeg åpne et maksimert vindu (eller et "ekte" fullscreen vindu) ved hjelp av en link. Det funket heller ikke... Derfor måtte jeg kjøre en spansk og et litt råttent opplegg (som heller ikke funker seff) hvor jeg åpner et vindu uten toolbar, location, etc, etc, men kjører et onLoad maksimering. Altså to forskjellige JavaScript for å få til en ting... Men det funker heller ikke! I tillegg har jeg saksa et JavaScript slideshow fra en eller annen JavaScript site som funker fint på PC, med fader osv., men som på IE OSX bare klipper rett over i hverandre. Har dere noe tips? Hva er det jeg gjør feil? Hvilke forbehold må jeg ta på Mac? Er det visse JavaScript kommandoer som ikke funker? PS. Sorry at jeg poster dette her. Jeg burde vel ha postet det under web-design, men jeg har ikke inntrykk av at det er så mange med Mac der, så jeg håper jeg kan få svar her! Håper på hjelp! PS. Jeg har postet samme post under Mac-programvare. Håper det er greit. Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Jeg hadde et liknende problem en gang (når jeg skulle ha en side som inneholdt Javascript) til å virke både for PC og Mac. Løsningen, var å legge til en alert() etter window.close(). Muligens hadde det noe å gjøre med fokus. Ble litt kunstig løsning, men fungerte ihvertfall på Mac også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå