Gå til innhold

Får ikke montert kjøling til hovedkortet...?

Misoxeny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

finnes ikke noe plate å feste på baksiden av hk'et slik at du fester kjøleren fast med hk'et i mellom kjøleren og plata?

Lenke til kommentar

Fulgte visst med 3 sånne plater i forskjellig størrelse. Fant den som det sto 1156 på, samme som står på hovedkortet. Prøver å sette platen ned over prosessoren, men det er ikke plass.. altså hullet i midten på platen som skal sette på prossesoren er for lite til å kunne settes nedpå hovedkortet.

Nå er det vel frempå hovedkortet jeg holder på. Baksiden kommer jeg ikke til pga kabinettet, mener du det er der platen skal festes?

Kan poste bilder hvis det var dårlig forklart.

Lenke til kommentar

Ok, er åpenbart at det er på baksiden platen skal festes som du sa (er helt amatør på dette). Men hvordan jeg skal komme til på baksiden av hovedkortet er et mysterium. Det er en plate på baksiden som er skrudd fast i kabinettet (og som ville vært en svær operasjon å fjerne), så da er jo eneste muligheten å skru av hele hovedkortet?

Utrolig så vanskelig dette skulle være da.

Lenke til kommentar

Hvordan skulle det være noe enklere? Da må jeg jo bare fjerne hovedkortet som i tillegg har en svær kjøler montert.

Jeg kan være enig i at å avmontere hovedkortet kan være en stor jobb, men kjølingen sitter da veldig godt og det er vanskeligere å feilmontere (Intel-kjøleren er forferdelig vanskelig å montere riktig). Ellers finnes det kabinetter som har hull for å montere kjøler på hovedkortet etter installasjon, men det virker ikke som du har et slikt luksus...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

ta av skjermkort, og eventuelle andre kort, skru ut de 9 skruene til hk'et, eller fære etter hvilken størrelse du har. når du har gjort det så monterer du kjapt kjøleren og skrur så kjapt hk'et på plass igjen før du setter i skjermkort og andre kort og skrur på strømmen igjen. hele jobben tar 15-20min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...