Gå til innhold

Ukentlig Bilderedigerings Konkurranse


Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen! :)

 

På et annet forum foregår det en ukentlig konkuranse hvor det postes et bilde som skal photoshopes.

Jeg tenkte vi kunne ha noe slikt her på Diskusjon.no også! Dersom ingen ønsker det lar vi tråden dø stille ut...

 

Regler:

-Det postes et bilde hver uke som andre kan Photoshope, bildet skal være tatt av vinneren fra forrige uke.

-Du kan kun poste et bilde pr ukes-konkurranse.

-Du behøver ikke bruke Photoshop, f.eks Gimp er også lov! ;)

-Bildet skal ikke være digert slik at det tar en evighet å laste inn tråden!!

- Du kan både legge bildet til som vedlegg, eller hente det fra en annen side slik som Flickr (men ikke linke til bildet, slik at vi må gå til en annen nettside for å se det.)

- Tidsfristen er en uke, bildet postes på mandag og må være levert inn innen neste mandag.

-Du har lov til å både fjerne og legge til elementer, du står helt fritt så lenge vi kan kjenne igjen original bildet.

-Ikke vær gjerrig, klikk "+" på et bilde du liker!

Premie: Premien er heder og ære, så sant ingen har lyst til å sponse? :tease:

Kåring av vinner: Klikk "+" på bilder du liker, og personen med mest "+" vinner. Forrige ukes vinner, kårer neste ukes vinner.

 

Til slutt

Skriv gjerne hva du gjorde også, alltid gøy å lese slikt.

Dersom noe er uklart, eller du har inspill kontakt meg på PM, eller i tråden her.

Personen som legger ut bildet kan også delta!

 

 

Denne ukas konkuranse, bilde av: Knut Slåtta .

post-154306-0-69317900-1313528027_thumb.jpg

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt artig, jeg også har tenkt på noe lignende....

 

Men det burde evt vært noen flere regler, som om det er lov å fjerne/legge til elementer fra bildet osv.

 

Dessuten burde det kanskje ha bli lagt ved en raw-fil også hvis det finnes, får mer å jobbe utifra da enn bare en jpg-fil.

Lenke til kommentar

Litt artig, jeg også har tenkt på noe lignende....

 

Men det burde evt vært noen flere regler, som om det er lov å fjerne/legge til elementer fra bildet osv.

 

Dessuten burde det kanskje ha bli lagt ved en raw-fil også hvis det finnes, får mer å jobbe utifra da enn bare en jpg-fil.

Takk la det til under regler. :)

Angående RAW er det ikke alle som bruker det, men dersom folk har RAW versjon kan de selvfølgelig laste opp det. Jeg har desverre ikke RAW av denne filen. :blush:

Lenke til kommentar

Morsom ide - greie regler; kanskje endre tittel til bilderedigering/bildemanipuleringskonkurranse. Eller kall det Ukentlig "shoppe" konk.

 

Antall + på posten er helt greit kriterium for å velge vinner. Foreslår at hvis det er fler på delt førsteplass, såvinner første post.

 

Nå er jeg usikker på om det er mulig å få til noe veldig bra med dette første bildet; men jeg har ihvertfall prøvd å kludre sammen noe ...

 

post-126935-0-62998000-1310591754_thumb.jpg

 

Tanken her er å få frem "borgen" og gjøre bildet gammeldags.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt bidrag

 

Gjort om til s/w, byttet ut himmelen med noe mer dramatisk, beskjært litt + diverse småjusteringer.

 

post-38990-0-39663800-1310724408_thumb.jpg

 

Grattis, du vant!

Du vant første uke, og må nå laste opp neste bilde.

I tillegg plukker du (alle vinnere) ut hvem som vinner neste uke (basert på +)

 

Innleverings fristen er en uke, så til neste mandag. :)

Lenke til kommentar

 

Nå er jeg usikker på om det er mulig å få til noe veldig bra med dette første bildet; men jeg har ihvertfall prøvd å kludre sammen noe ...

 

post-126935-0-62998000-1310591754_thumb.jpg

 

Tanken her er å få frem "borgen" og gjøre bildet gammeldags.

Siden vinneren ikke svarer går den til andre plassen: tomsi42.

 

Grattis! Du vet hva du må gjøre! ;)

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...