chri-ot Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) Heisann alle sammen! På et annet forum foregår det en ukentlig konkuranse hvor det postes et bilde som skal photoshopes. Jeg tenkte vi kunne ha noe slikt her på Diskusjon.no også! Dersom ingen ønsker det lar vi tråden dø stille ut... Regler: -Det postes et bilde hver uke som andre kan Photoshope, bildet skal være tatt av vinneren fra forrige uke. -Du kan kun poste et bilde pr ukes-konkurranse. -Du behøver ikke bruke Photoshop, f.eks Gimp er også lov! -Bildet skal ikke være digert slik at det tar en evighet å laste inn tråden!! - Du kan både legge bildet til som vedlegg, eller hente det fra en annen side slik som Flickr (men ikke linke til bildet, slik at vi må gå til en annen nettside for å se det.) - Tidsfristen er en uke, bildet postes på mandag og må være levert inn innen neste mandag. -Du har lov til å både fjerne og legge til elementer, du står helt fritt så lenge vi kan kjenne igjen original bildet. -Ikke vær gjerrig, klikk "+" på et bilde du liker! Premie: Premien er heder og ære, så sant ingen har lyst til å sponse? Kåring av vinner: Klikk "+" på bilder du liker, og personen med mest "+" vinner. Forrige ukes vinner, kårer neste ukes vinner. Til slutt Skriv gjerne hva du gjorde også, alltid gøy å lese slikt. Dersom noe er uklart, eller du har inspill kontakt meg på PM, eller i tråden her. Personen som legger ut bildet kan også delta! Denne ukas konkuranse, bilde av: Knut Slåtta . Endret 16. august 2011 av chri-ot Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Litt artig, jeg også har tenkt på noe lignende.... Men det burde evt vært noen flere regler, som om det er lov å fjerne/legge til elementer fra bildet osv. Dessuten burde det kanskje ha bli lagt ved en raw-fil også hvis det finnes, får mer å jobbe utifra da enn bare en jpg-fil. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 Litt artig, jeg også har tenkt på noe lignende.... Men det burde evt vært noen flere regler, som om det er lov å fjerne/legge til elementer fra bildet osv. Dessuten burde det kanskje ha bli lagt ved en raw-fil også hvis det finnes, får mer å jobbe utifra da enn bare en jpg-fil. Takk la det til under regler. Angående RAW er det ikke alle som bruker det, men dersom folk har RAW versjon kan de selvfølgelig laste opp det. Jeg har desverre ikke RAW av denne filen. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2011 Husk jo fortere du legger inn et bildet jo flere "+" har du sjans til å få! Så lønner seg ikke å vente. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Morsom ide - greie regler; kanskje endre tittel til bilderedigering/bildemanipuleringskonkurranse. Eller kall det Ukentlig "shoppe" konk. Antall + på posten er helt greit kriterium for å velge vinner. Foreslår at hvis det er fler på delt førsteplass, såvinner første post. Nå er jeg usikker på om det er mulig å få til noe veldig bra med dette første bildet; men jeg har ihvertfall prøvd å kludre sammen noe ... Tanken her er å få frem "borgen" og gjøre bildet gammeldags. 1 Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Fjernet en god del av vinduene, av ingen som helst grunn :) Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2011 Tror dette spørsmålet vil komme opp før eller siden! Hva tenker dere om at personen som legger ut bilde kan delta? Jeg tenker ja. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Tror dette spørsmålet vil komme opp før eller siden! Hva tenker dere om at personen som legger ut bilde kan delta? Jeg tenker ja. Det er klart. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Mitt bidrag Gjort om til s/w, byttet ut himmelen med noe mer dramatisk, beskjært litt + diverse småjusteringer. 4 Lenke til kommentar
la7tma Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 lagt til noe fjernet noe, å div sharping, pluss mye mere. 1 Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 18. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2011 Mitt bidrag Gjort om til s/w, byttet ut himmelen med noe mer dramatisk, beskjært litt + diverse småjusteringer. Grattis, du vant! Du vant første uke, og må nå laste opp neste bilde. I tillegg plukker du (alle vinnere) ut hvem som vinner neste uke (basert på +) Innleverings fristen er en uke, så til neste mandag. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) Nå er jeg usikker på om det er mulig å få til noe veldig bra med dette første bildet; men jeg har ihvertfall prøvd å kludre sammen noe ... Tanken her er å få frem "borgen" og gjøre bildet gammeldags. Siden vinneren ikke svarer går den til andre plassen: tomsi42. Grattis! Du vet hva du må gjøre! Endret 19. juli 2011 av chri-ot Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Siden vinneren ikke svarer går den til andre plassen: tomsi42. Grattis! Du vet hva du må gjøre! Kommer et bilde i kveld; hvis ikke awesnes dukker opp først. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Her har dere en ubesudlet fil dere kan herje med. Frist er mandag 25.7 kl. 22:00 Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Ups, glemte denne tråden gitt. En knusende og overlegen seier der altså... Helt greit at Tom overtok oppgaven... Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Lenge siden jeg har rørt PS nå, 2 Lenke til kommentar
la7tma Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 prøver en gang til gjort mye 2 Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 Var litt vanskelig å komme på noen gode ideer, men her er mitt bidrag. Lenke til kommentar
la7tma Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Var litt vanskelig å komme på noen gode ideer, men her er mitt bidrag. hadde du fått vannet til å se mere naturtro ut hadde du fått min stemme. meget bra ide. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå