Gå til innhold

Gode og Kule Kabinetter

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt til å bygge pc til høsten, men jeg lurer veldig på hvilket kabinett jeg burde kjøpe, har ikke noen spesielle krav, men vil at den skal :

-Veie minst mulig.

-Ha speil på siden.

-Ha bra kjøing.

-Ha LED-Vifter.

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Speil på siden? Jeg tror ikke du får tak i noe med det.

NZXT Vulcan har ikke vindu (den har netting), men det er veldig lite og lett med bærehåndtak, koster lite, har plass til mange vifter med LEDs som er lett å installere og har god kjøling med mange vifter. Det er et mATX-kabinett, men det er nok det beste jeg har sett for å bære med seg og veier bare 5.8kg.

Velger du dette kabinettet med et ASUS Rampage IV GENE-Z og en i5-2500k med et HD 6970 eller GTX 570 har du en liten kraftig datamskin som er praktisk og tøff ;)

Lenke til kommentar

Hehehe, ja upps, mente vindu :p

Den NZXT Vulcan var ikke helt min stil, likte bedre HAF X :) Men 14kg, blir ikke det litt altfor tungt ? :p

Har tenkt til å ta Pc med på LAN nokså ofte, men blir jo kjørt med bil da :)

Er det bra plass til bygging inni kabinettet ?

Er det et Midi eller Big kabinett ?

Takk :)

Lenke til kommentar

CM Storm Scout kanskje da?

intro01.jpg

Bare å legge inn masse vifter så fungerer det. Du kan ikke ha lengre grafikkort enn GTX 570 i dette, så HD 6950 og HD 6970 blir utelukket.

Eller Bitfenix Survivor.

6330.survivor_handle_thumb_70FBE3F2.jpg

Dette støtter alle grafikkort.

Jeg nevner nå kabinetter som er ment å kunne fraktes rundt uten store problemer, de har begge to håndtak i toppen.

Angående vekt har ikke HAF X noe mot mitt Raven 02, og jeg klarer fint å bære dette rundt til LAN. Nå har dette kanskje noe med at jeg trener tre ganger i uka og er litt over gjennomsnittlig høy + godt over gjennomsnittlig skulderbredde, men 14kg + innmat på 3-4 kg er fullt overkommelig.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

jeg har dette og er veldig fornøyd

Nzxt Tempest Evo

Edit: den viften på viduet har blått LED lys, og det er 2 vifter foran som også lyser blått.

top.jpg

Det bråker ganske mye, men jeg driter i bråk siden jeg alltid har på musikk

Endret av Ownbeef
Lenke til kommentar

Dt kabinettet var veldig kult ! :D

Jeg har headset så jeg hörer ikke så mye stöy :p

Er det bra kjöling i den, og er det midi/big tower samt hvor mye veier det ? :D

Tempest EVO har god nok kjøling for de fleste oppsett, det har seks kabinettvifter installert. Vektmessig er det et ganske lett miditower, og har plass til de aller lengste grafikkortene uten problemer. Et potensielt problem kan være støv, som lett blir et problem om du ikke støvsuger to dager i uka og spyler kabinettet en gang i måneden, men disse problemene har de fleste kabinetter uten støvfilter.

Angående støy er det ulevelig i samme rom synes jeg, men jeg er støyallergiker.

Lenke til kommentar

Kjølingen er veldig bra, med en rom temp på rundt 20-25 grader pga sommer varmen så holder alt seg på rundt 30 grader idle, det er ett mid tower. Jeg vet ikke hvor mye det veier, men tipper rundt en 10 kg. Det er også støvfilter på begge viftene foran + ett filter under til psu viften.

Lenke til kommentar

Er det mye stöv i kabinettet da ? Siden jeg har ikke veldig lyst til å stövsuge kabinettet hver uke.

Men hva med Antec 900 ? Det kabinettet ser veldig kult ut, men er det bra ?

Jeg har hatt det i 2 mnd nå og det er jo selvfølgelig støv inni der, men det er ikke sånn at det synes enda, bare synes litt på grafikk kortet. Har aldri vaska inni der, men burde snart kanskje :hmm:

Lenke til kommentar

Antec-kabinetter er nesten kjent for å samle støv, ikke er de særlig gode heller. Hvor mye støv som er akseptabelt er jo litt personlig, selv har jeg et Raven 02 med støvfilter på alle inntaksviftene jeg vasker en gang hver andre uke og jeg får praktisk talt ikke støv inn.

EDIT:

Lillebroren min har hatt et Tempest EVO i fire måneder nå, jeg syns det er ganske mye støv der nå selv om han har blåst det tomt hver andre måned og den ikke har kjørt mer enn 25-30 timer i uka. Det er snakk om et tynt teppe av støv på grafikkortet.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...