Gå til innhold

Problem med nettet hjemme

Anbefalte innlegg

Heisann! Har rimelig dårlig peiling på selve koblingen av nettet, men har en liten følelse av at det er her problem ligger. Problemet er at hver jævla gang hustelefonen ringer, så forsviner nettet helt. Med det samme det ringer blir nettet borte i ca 30 - 60 sekunder og det samme skjer når samtalen blir avsluttet. Dersom det er en lang samtale så kommer nettet tilbake etter disse 30-60 sekundene. Har akkurat kjøpt ny data, så tenkte jeg skulle prøve å få fikset dette problemet nå. Så da lurer jeg bare på om noen har opplevd et lignende problem og vet hva som forårsaker problemet

Er på jobb, så skriver i fra telefonen. Så må bare beklage for skrivefeil osv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken leverandør/type internettløsning har du?

For meg høres det ut som du har bredbånd via kobber og analog fasttelefon, og ikke har koblet dette opp riktig. Når du har vanlig bredbånd via telefonlinjen og fasttelefon samtidig, bør du kun benytte deg av ett uttak, og deretter bruke splitter for å dele signalet mellom telefon og ruter. Du finner sikkert brukerveiledning på dette på hjemmesidene til leverandøren din.

Lenke til kommentar

nextgentel - adsl

Stemmer også at vi har bredbånd via kobber og analog fasttelefon! Kjøpte huset for ca 2 år siden, og det har vært slik siden den gang. Men er jeg så utrolig lei av det, så skal se på det så fort som mulig. Drar på ferie i to uker på torsdag, men skal se hva jeg får til :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...