mrgood Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Hei Jeg har et Asus P4C800 D. som gir fra seg 3-4 raske pip ved oppstart. Har søkt i forumet men klarer ikke å finne noe svar på hva det kan være, fant heller ikke noe i brukerhåndboka. Er det noen her som har det samme problemet, eller vet svaret på hva dette er ? På forhånd takk Mag Lenke til kommentar
bambam Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Har det alltid laget disse lydene? Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Så du mener det er feilkode lyder du hører? Du finner ikke denne koden i ASUS håndboken? Hva sier stemmen(damen) til deg under oppstart da? Eller er pipelyden av en slik art at den ikke kan tydes? Jeg er nesten sikker på at det kan være noen sjekker HK gjør som "feile". Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Users Manual: ftp://www.asus.it/pub/ASUS/mb/sock478/P4C...1300_p4c800.pdf 3 beeps - Main memory read/write error 4 beeps - Motherboard timer not operational Lenke til kommentar
Seldal Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 RTFM 4 pip indikere at noe er feil og det burde stå i boka som følgte med hovedkortet Lenke til kommentar
mrgood Skrevet 1. november 2003 Forfatter Del Skrevet 1. november 2003 Hei Etter oppfordring fra Foxtrot om å avslutte postene med resultat, kan jeg nå si at jeg ente opp med : Ikke å ha fikset problemet, klarer ikke å finne noe om pip koder i manualen. mvh mrgood Lenke til kommentar
krolf Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Irriterte meg lenge over dette jeg også, helt til jeg leste under FAQ på Asus sine egne sider hva det var for noe... Det er ett pip for at Ram er OK, deretter piper det for hver USB enhet som er koblet opp i systemet ditt. Feil meldinger kommer evt i post reporter via lydutgangen på ditt onboard lydkort, pipene er med andre ord ingen feil. Kristian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå