Trondster Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) DOF junkies anonymous Bildet er fjernet. Endret 12. juli 2011 av Trondster Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Ikke nødvendigvis mer dybdeskarphet,men kanskje mer lys og skarphet på dråpen? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 Jo - ser den. Skulle vært tatt i sollys og ikke skygge - hadde fått kort nok lukkertid til at jeg slapp kamerashake og vindbevegelser, og det hadde funklet i dråpen. Burde nok også croppet bittelitt mer inn. Lenke til kommentar
Svein Oftedal Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Synes heller ikke mangel på skarphet er generende. Skulle gjerne sett et betydelig kutt i høyre kant for å få dråpen mindre midtstilt. Synes ikke den lyse delen av bladet til høyre bidrar særlig positivt. Likevel et flott bidrag! Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Synes ikke det er for liten dybdeskarphet jeg, hele dråpen er i fokus - fin effekt - og det var vel tilsiktet. Enig i at den er litt vel midtstilt. Største ankepunktet er at det er endel støy i bildet, ser ut som en miss i redigeringen, burde tåle 800 iso M II? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 Synes ikke det er for liten dybdeskarphet jeg, hele dråpen er i fokus - fin effekt - og det var vel tilsiktet. Enig i at den er litt vel midtstilt. Største ankepunktet er at det er endel støy i bildet, ser ut som en miss i redigeringen, burde tåle 800 iso M II? Her kommer vi over i preferanser - dro opp nesten et trinn i etterbehandlingen, lekte litt med hvitbalanse, tok litt fill light og skarpet opp litt ekstra på grunn av litt bevegelsesuskarphet - alt sammen gjorde støyen tydeligere. Er selv ikke så veldig opptatt av støy (er nok litt bortskjemt der, antar jeg ), så jeg har ikke kjørt noen form for støyfjerning. Sitter også på læppis i ferien, og på denne skjermen har jeg gitt opp å få farger og detaljer akkurat som jeg vil ha dem. Takker for tilbakemeldinger og kommentarer, alle sammen - er imponert over mengden tilbakemeldinger selv på bare "morobilder" jeg har slengt opp til beta-systemet. Tror det blir trivelig med "digit+akam"-bildekritikk, jeg. Ellers: Når vi nå har et forumsystem, så er det heller ingen ting i veien for at man laster opp andre versjoner av bilder direkte i forumet - sånn som her: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg