rosapanter Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Har kjøpt en HTC Incredible S. Mitt spørsmål er hvordan jeg skal lade den første gang. Har forstått at det er delte meninger om litium-ion batterier. Noen sier den skal lades i åtte timer før bruk, mens andre sier det bare er å bruke fra start. Noen meninger om hva som er MEST riktig? Trudde dessuten at telefonen automatisk sluttet å lade når batteriet var fulladet for å hindre overlading og varmegang ol. Stemmer ikke dette? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Selv har jeg nada problemer med strømen på min tlf, jeg brukte den bare med en gang jeg åpna eska, så lada jeg den når den starta gå mot slutten. Er det jeg har hørt mest at folk gjør uten problemer. Og jada, telefonen slutter lade før det blir overlading, og skrur seg av før det blir skadelig lite strøm på batteriet. Lenke til kommentar
rosapanter Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 At telefonen selv skrur av lading når batteriet blir fullt virker fornuftig. Om dette er tilfelle kan det hvertfall ikke være nødvendig med å lade batteriet i åtte timer første gang. Da blir den jo bare liggenes med fullt batteri i fem-seks timer. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 ja det er bare vås, bare bruk telefonen og lad når du føler for det, det er nada stress. og skulle det på en eller annen mirakuløs måte skje noe crap koster ikke batterier all verden. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) Har ingenting å si om du lader den ved første bruk i 3 timer, lar den stå i 8 timer (den stopper å lade når batteriet er fullt uansett), eller om du tar den i bruk med det samme. Det problemet som var med "minneffekten" på eldre NiMH batteri er ikke tilfelle lengre, og det har ingenting å si hvordan du tar i bruk mobiler med Lithium-Ion batteri. Endret 12. juli 2011 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå