☻☻☻ Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Jeg er ute etter en laptop med følgende ønskede spesifikasjoner: 15-17'' med god oppløsning SSD, 64-128 GB God å skrive på og bruke generelt Ingen spilling Tips? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Enklest og nok billigst ville nok være å kjøpe en maskin og ettermontere SSD selv. Men du kan feks se på Multicom.no Lenke til kommentar
srbz Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) Enig med vesleengen. Svært få produsenter leverer maskiner med SSD forhåndsmontert. Enkelte leverandører lar deg dog til en viss grad konfigurere maskinen selv (for gitte modeller), slik som Multicom, Dell og Apple. Imidlertid har du relativt beskjedne krav, og klarer deg nok med nær sagt hvilken som helst modell som har: - prosessor med to eller flere kjerner så lenge det er noe kraftigere enn Intel Atom - 3 GB RAM eller mer - ellers fyller kravene særlig mht skjerm og skjermoppløsning ASUS A73E fremstår for meg som et godt valg til din oppgitte bruk. Maskinen har 17.3" skjerm med 1600x900 oppløsning, 4 GB RAM og i3-2310M (Sandy Bridge) prosessor. Da kan du i tillegg plukke opp en SSD-disk ved siden av, og bytte ut selv. Enkelte bærbare maskiner har også mulighet for å bytte ut optisk drev (DVD-spiller) med en ekstra disk, trolig hovedsaklig myntet på dem som verdsetter muligheten til å ha både SSD og platedisk i maskinen høyere enn behovet for DVD. Kanskje du bør forhøre deg om det er mulig på denne? Nå har du ikke nevnt noe om budsjett. Selv synes jeg ASUS sin N-serie virker fristende, og ASUS N73SV virker å være en svært kurant "slepbar", dog drøyt 2000 kr opp i pris fra forrige eksempel. Her får du like stor skjerm, men 1920x1080 oppløsning ("Full HD"), noe større medfølgende harddisk (all den tid det har noe å si for deg), en kraftigere i5-2410M-prosessor, et relativt ålreit GT-540M-skjermkort og ikke minst er det i mine øyne en av de peneste maskinene som er å oppdrive for tiden. Blant SSD-disker anbefaler HW.no OCZ Agility 3 120 GB, som ligger omkring 1500 kr Endret 12. juli 2011 av srbz Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Ja Asus N53/73 er pene maskiner. vurder en selv med SSD. Sies dog at Asus slipper en oppgradert serie N54/74 med nytt design og bedre kjøling om ca 1 mnd... Du kan jo kjøpe med en Ekstern HDD kabinett med USB 3.0 så får du en ny ekstern disk i samme slengen også Lenke til kommentar
srbz Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Du kan jo kjøpe med en Ekstern HDD kabinett med USB 3.0 så får du en ny ekstern disk i samme slengen også Igjen et godt forslag. Med f.eks. denne vil du få en svært portabel ekstern disk ut av den medfølgende interne disken du da bytter ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå