Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt utallige, gode stunder med h2ogh3

Men den samme magien, kom ikke til bake i h4 det var liksom ikke heroes grafikken var bra men det manglet de narkotiske stoffene som gjorde h2ogh3 så vanedannende...

jeg har lest at 3do og nwc har en femmer på gang, det er halveis rykter og halveis sant, men av mangel på resurser og penger er det vanskelig å si om det er sant...

men hvis femmeren kommer håper jeg den gode gamle magien fr h2ogh3 kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stiller meg litt skeptisk til en eventuell 5`er... Må si det samme som deg: At 2 og 3 var fortefelige spill!! 2`ern har jeg bruk atskillige timer på, og synes faktisk det er det beste slippet i serien.. Spill nr 4 kunne de spart seg for for min del. Særlig med tanke på at de slapp slippet uten MP og vi måtte vente i et halv år på patchen for det! Det vli jeg si er en helt talentløs Måte å gjøre ting på!! Og gjorde jo ikke akuratt spillet bedre...

Hadde ikke samme "draget" som forgjengerne heller.. Vet ikke hva det var, men spillet var bare rett og slett gjennomført dårligere en de tidligere. Har null tro på at de vil få til nr 5 noe bedre, men er jo lov å håpe... :shrug:

Lenke til kommentar

Selv syntes jeg gnisten/magien i HoMM blir sterkere lengere tilbake man går i serien! Og ja 1 er først! ;-)

Anyway, HoMM 4 ble helt klart gitt ut før det var ferdig produsert. Det har NWC gitt klart signla om i ettertid. Pga. den økonomiske situasjonen presset 3DO spillet ut før det var ferdig. NWC fikk heller ikke lov til å ha noen særlig med folk som arbeidt på patch i ettertid, og det var derfor det tok lang tid før MP kom.

Ja det er sant at NWC hat begynnt utviklingen av HoMM 5. Det har sjefen JVC sagt selv i intervjuer på årets E3. De virker kanske klar over at H4 ikke er helt slik folk vill ha det.

Men nå har arbeidet midlertidig stoppet pga. situsajonen til 3DO som står på randen til å bli begjert konk. 3DO ønsker å sele de enkelte spill seriene til andre firma. Og skal vist nok være inne i forhandlinger. Husker ikke helt når, men tror det er i midten av august at dette blir avgjort. Så da får vi se hvem som ender opp med HoMM rettighetene, og eventuellt NWC.

Hilsen Gaute

Lenke til kommentar

Ja det som irreterer meg mest i Homm4 er magien den er så forferdelig uoversiktelig og Townportal spellen er jo fulstendig ødelagt, kan ikke velge vilken by en vill til osv derfor gidder jeg ikke å spille homm4 mere, har kjøpt begge expansion pakkene men det er ingen forbedringer i spillet av den grunn :-?

Lenke til kommentar

er enig med dere altså.

ingenting slår jo h3, jeg spilte det første gang hos en kompis, og det var det første spillet jeg kjøpte da jeg kjøpte meg pc. Satt UTALLIGE timer og bare spilte og spilte, GUD det var jo nesten farlig, men det var jo så utrolig morro..!

Satt her en dag og lurte på om jeg skulle installere det igjen, men så fant jeg ikke cden :p

Om h4: det hadde jeg i 30 min eller.no, så gikk det rett i søppelbøtta, var ABSOLUTT IKKE heroes følte jeg...gameplayet...greit nok..ellers...et nytt spill....

Lenke til kommentar

Hiver meg på bølgen, med små forandringer

1ern var helt vannvittig bra. Huskeg jeg koste eg med å kjøpe Crusaders mens kameraten min pumpet ut drager. Ååå, det var tider. Så kom 2ern og vi spillte det enda mer og nøt det enda bedre. Klart bedre enn 1ern pga det hadde like bra gameplay, men flere lag, bedre grafikk og bedre maps. så kom 3ern og vi ble hekta. For ca 1 måned. Så gikk vi lei og var sure på 3do. Det var nesten *ingen* maps med i spillet, enda færre store maps og de var dårlig lagd. Så kom Armageddons Blade og vi ble hekta igjen.

Så for meg er HoMM 3 *med* Armageddons Blade det *suvurent* beste spillet i serien. Overtreffelig grafikk, perfekt balansert og lagd monstre, masse stilige features, god magi og alt det der.

4ern er vel mer en skam for hele serien. Et plett som aldri burde vært gitt ut. Det eneste som er bra med 4ern er å spille Chaos slik at alle spells gir +200% dmg samt at en har drager. Hele magien er borte (Ved spillet altså, ikke i det) og en blir lei etter bare noen timer. Men det merkelige er at jeg har ingen anelse hvorfor. Det bre er skikkelig kjipt å spille bare...

Lenke til kommentar

Heroes serien, ja :)

prøvde en gang demoen av heroes II, og blei helt hekta. det var kun et brett, men det var jo ingen grunn til å gi seg?

den dagen jeg tilferldigvis kom over en samlepakke av alle heroes-spillene som var gitt ut (på den tiden var det heroes I, heroes II og heroes II - the price of loyalty (+ kings bounty, da(forløperen til heroes-spillene))) var jeg ikke vanskelig å be.

Så blei det tilbrakt utallige timer med hotseat spill sammen med et par kamerater og en lillebror. Du verden så gøy. Husker vi bygde opp en gigantisk hær, slang den over på en hero og hadde en laaang kamp hvor en kom seirende ut :D

Heroes II er det absolutt beste spillet i serien, enda bedre med expansion packen. Deretter mener jeg at enern er på en klar andreplass (litt mer "tegneserieaktig" grafikk, men like underholdene). Heroes III var også bra, men ikke på langt nær så bra som de to foregående spillene. Det som ødela spillopplevelsen min i treern var mangelen på maskinkraft (P166 MHz med 24MB RAM) :(

nr.4 i serien var rett og slett en stor skuffelse, ikke fordi den var spillmessig dårlig, men fordi den var annerledes. det var ikke lenger heroes :/ For oss erfarne heroes spillere er det jo helt på jordet at helten skal være med og kjempe. han/hun skal jo bare stå bak og caste spells... :shrug:

Lenke til kommentar

Personelig spillte jeg toeren mest, jeg tror det er et spill man kan spille lenge før man blir lei og når en først blir lei av det må man vente et års tid før man spiller det igjen.

Det er en ting jeg lurer på, er det noen som har spilt eneren har aldri sett eller hørt noe om den ???

Uansett 3DO har jo solgt Heroes nå men det er fortsatt de samme som jobber med femeren.

:woot:

Lenke til kommentar

har eneren orginalt, og er stort sett veldig fornøyd med den. Ligner mye på toern, men har mer tegneserieaktig grafikk. Lavere oppløsning også, tror jeg. i hvertfall ser monstrene større ut når du er i kamp

http://www.3do.com/corporate/moregames/heroes.html

her kan du finne skjermbilder fra klassikeren.

Ser forresten at heroes I og II finnes til GBA også :)

må jo bare ha det :D

Lenke til kommentar

fikk heroes 2 til å virke i hvertfall. Hadde litt problemer med ytelsen, men det ordnet seg etterhvert. Husker ikke om det var w2k eller wXP jeg prøvde på. Heroes II kan innstalleres både som DOS og Windows program. har ikke testet DOS versjonen på XP, men regner med at windowsversjonen virker

heroes III regner jeg med at virker, men har ikke testet det på annet enn win98

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...