Stingah Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Hei Er det noen som kan hjelpe meg med noe selvdødt/påkjørt dyr som kan brukes til reveåte? Bor i Oslo men kan godt kjøre et lite stykke. Det meste er av interesse, alt som reven liker. Skal brukes på åte i Ås. Så om noen vet om en grisebonde, hønsefarm, kyllingoppdretter ol. så bare hyl ut. Evt send meg en melding her på forumet. Takk Fredrik Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Du må velge dine fora med omhu. OT-baren er feil sted. 1 Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 Humm.. Hvorfor det? Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 Føler ikke at jeg nødvendigvis treffer målgruppen helt.. Så om jeg ønsker å plassere det i off-topic, så burde det gå greit egentlig... Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Jeg fisket et par måker tidligere i dag. Har de fortsatt i en bøtte rett utenfor huset her, send meg en PM om du er interessert 2 Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 Nå fikk jeg akkurat napp i et annet forum. Ei i Vestby som har noe høner.. Men de måkene, hvordan har du fått tak i dem sier du? Heh Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Føler ikke at jeg nødvendigvis treffer målgruppen helt.. Så om jeg ønsker å plassere det i off-topic, så burde det gå greit egentlig... Absolutt ikke. OT-baren er for off topic. Det må du også skjønne. Dersom det er et forum som passer bedre til emnet ditt enn ot-baren (som det i 97% av tilfellene er, så skal du poste der. Det er regler for slikt. For å komme meg on topic, hva mener du med reveåte? Skal du fange en rev og ha den i hagen? Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Men de måkene, hvordan har du fått tak i dem sier du? Heh Fiskestang, etter noen års erfaring med fisking har jeg funnet ut at det er mye mer entertaining å fiske måker enn torsk 6 Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2011 Hmm, syns det høres litt merkelig ut. Men uansett: både ulovlig og ekstremt lite humant! Du skal være glad jeg ikke kom hjem til deg, for så å finne ut hvordan du hadde skaffet disse måkene, da hadde det utvilsomt luktet anmeldelse lang vei. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Vowels Skrevet 13. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 13. juli 2011 Bare å spørre om du er på jakt etter mer reve-åte en dag. Får nemlig en flokk med diverse fugler i garnene jeg har hengende over rips og solbærbuskene i hagen. De små rakkerne er helt spinnville etter bær, lærer aldri 11 Lenke til kommentar
Special P Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Hvordan fisker du måker? Før i min umodne ungdom brukte jeg fisk i enden av snøre som måken tok å slukte hel. Da var det bare å sveive i vei. 3 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Personlig bruker jeg flue. Først terge opp måken med et par kast frem og tilbake, for så å la den dale sakte ned. Måke til middag. Easy as that. 2 Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2011 Hvordan tør dere sitte å snakke om dette? Det er jo ulovlig i alle bauger og kanter? Selv jakter jeg MYE måke hvert år, men da på lovlig vis: med rifle/hagle og ikke minst INNENFOR JAKTTIDEN. Dreper du en måke nå, ja da er sjangsen stor for at det ligger 2-3 kyllinger i et reir, som følgelig sulter ihjel. 1 Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Hvordan fisker du måker? Før i min umodne ungdom brukte jeg fisk i enden av snøre som måken tok å slukte hel. Da var det bare å sveive i vei. Samme metode som jeg bruker. Utrolig enkelt og vil man ha måkene ferske kan man bare feste snøret i et tre og la de fly rundt til man bestemmer seg for når det passer med middag. Min kone lager en fortreffelig måkegryte, hender vi inviterer til middag og sier vi serverer rype. Folk går rett på, hehe. Har også testet loff og tennvæske. Måkene styrter som fluer etter å ha spist litt, problemet er at man må løpe rundt og hente dem etterpå så foretrekker fiskestang... 8 Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Det er gøy? Og måke smaker digg! Lenke til kommentar
Special P Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Hvordan fisker du måker? Før i min umodne ungdom brukte jeg fisk i enden av snøre som måken tok å slukte hel. Da var det bare å sveive i vei. Samme metode som jeg bruker. Utrolig enkelt og vil man ha måkene ferske kan man bare feste snøret i et tre og la de fly rundt til man bestemmer seg for når det passer med middag. Min kone lager en fortreffelig måkegryte, hender vi inviterer til middag og sier vi serverer rype. Folk går rett på, hehe. Har også testet loff og tennvæske. Måkene styrter som fluer etter å ha spist litt, problemet er at man må løpe rundt og hente dem etterpå så foretrekker fiskestang... Hah, spiser du måker til middag? Jeg synes det er ekkelt å bare ta i dem. Pleier å bruke pinner for å flytte på de. Har prøvd øl på pølsebrød en gang jeg vi var å grillet på båttur, funket fett det, så lenge de spiste det. Men dauer jo ikke da, går bare inn for en litt ustabil landig og venter med å fly. Det er da du skal skremme dem Endret 14. juli 2011 av Absolut Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Det er gøy? Og måke smaker digg! 1 Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Smaker som kylling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg