Gå til innhold

Søker påkjørt/selvdødt dyr/fugl til reve-åte

Stingah

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som kan hjelpe meg med noe selvdødt/påkjørt dyr som kan brukes til reveåte? Bor i Oslo men kan godt kjøre et lite stykke.

Det meste er av interesse, alt som reven liker. Skal brukes på åte i Ås.

Så om noen vet om en grisebonde, hønsefarm, kyllingoppdretter ol. så bare hyl ut. Evt send meg en melding her på forumet.

Takk :)

Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler ikke at jeg nødvendigvis treffer målgruppen helt.. Så om jeg ønsker å plassere det i off-topic, så burde det gå greit egentlig... :thumbup:

Absolutt ikke. OT-baren er for off topic. Det må du også skjønne. Dersom det er et forum som passer bedre til emnet ditt enn ot-baren (som det i 97% av tilfellene er, så skal du poste der. Det er regler for slikt.

For å komme meg on topic, hva mener du med reveåte? Skal du fange en rev og ha den i hagen?

Lenke til kommentar

Hmm, syns det høres litt merkelig ut. Men uansett: både ulovlig og ekstremt lite humant! Du skal være glad jeg ikke kom hjem til deg, for så å finne ut hvordan du hadde skaffet disse måkene, da hadde det utvilsomt luktet anmeldelse lang vei.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan tør dere sitte å snakke om dette? Det er jo ulovlig i alle bauger og kanter?

Selv jakter jeg MYE måke hvert år, men da på lovlig vis: med rifle/hagle og ikke minst INNENFOR JAKTTIDEN. Dreper du en måke nå, ja da er sjangsen stor for at det ligger 2-3 kyllinger i et reir, som følgelig sulter ihjel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan fisker du måker? Før i min umodne ungdom brukte jeg fisk i enden av snøre som måken tok å slukte hel. Da var det bare å sveive i vei.

Samme metode som jeg bruker. Utrolig enkelt og vil man ha måkene ferske kan man bare feste snøret i et tre og la de fly rundt til man bestemmer seg for når det passer med middag. Min kone lager en fortreffelig måkegryte, hender vi inviterer til middag og sier vi serverer rype. Folk går rett på, hehe.

Har også testet loff og tennvæske. Måkene styrter som fluer etter å ha spist litt, problemet er at man må løpe rundt og hente dem etterpå så foretrekker fiskestang...

• Liker 8
Lenke til kommentar

Hvordan fisker du måker? Før i min umodne ungdom brukte jeg fisk i enden av snøre som måken tok å slukte hel. Da var det bare å sveive i vei.

Samme metode som jeg bruker. Utrolig enkelt og vil man ha måkene ferske kan man bare feste snøret i et tre og la de fly rundt til man bestemmer seg for når det passer med middag. Min kone lager en fortreffelig måkegryte, hender vi inviterer til middag og sier vi serverer rype. Folk går rett på, hehe.

Har også testet loff og tennvæske. Måkene styrter som fluer etter å ha spist litt, problemet er at man må løpe rundt og hente dem etterpå så foretrekker fiskestang...

Hah, spiser du måker til middag? Jeg synes det er ekkelt å bare ta i dem. Pleier å bruke pinner for å flytte på de.

Har prøvd øl på pølsebrød en gang jeg vi var å grillet på båttur, funket fett det, så lenge de spiste det. Men dauer jo ikke da, går bare inn for en litt ustabil landig og venter med å fly. Det er da du skal skremme dem :p

Endret av Absolut
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...