Autoper Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Hei folkens! Noen som har en idè om hvordan jeg setter standard lydnivå på pc'en min ved oppstart? Problemet nå er at pc'en prøver å skremme halve bygda mi hver gang jeg starter den opp (og jeg bor ganske øde!), Volumkontrollen står som standard på fullt ved oppstart, og jeg ønsker ca 10%. NB: Audigy 2 m/kx -drivere På forhånd KVAKK! Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Enkleste må være å skru ned på høyttalerne, men dette høres ikke ut som en løsning for din del? Det du kan gjøre er å logge inn som administrator, sette volumet dit du vil ha det, skru av maskina forsvarlig slik at settings lagres, for deretter å starte opp igjen og logge inn som vanlig. Burde funke. (Hvis det er XP du kjører må du trykke ctrl+alt+del et par ganger der du velger bruker for å få muligheten til å logge på som admin.) Lenke til kommentar
Autoper Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Bra idè, men det funker ikke Er noe spesiellt med denne KX driveren... Har en viss følelse av at dette må gjøres manuellt i registeret ett sted, men vet ikke hvor... Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Jeg får ikke dette til å henge sammen. Er det vanlig for andre å ha systemvolum på 10%? Jeg har det på 90+% Kan du ikke som Amnio sa skru ned lyden på høyttalerne? Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Fjern oppstartslyden for deretter å putte lydmikseren i oppstarten slik at du enkelt kan gjøre det om etter oppstart? Funker om ikke annet som en midlertidig løsning. Innen noen kommer med det riktige svaret. Har du prøvd å sjekke i driverfilene, registeret osv etter "volume" og lignende? Da kan du kanskje få stilt det om permanent. Forresten, det med høyttalerne, har du noen elendige 2Watts skramlekasser uten volumkontroll eller har du et annet lydsystem som også er koblet til slik at volumet ikke stemmer overens? Virker litt dumt å ha et såpass lydkort og liten/ingen mulighet for volumkontroll. Lenke til kommentar
Autoper Skrevet 3. august 2003 Forfatter Del Skrevet 3. august 2003 Volumkontroll har jeg, men det er på mikseren (kjører PA amp både i stua, og på kontoret) Da synes jeg det er veldig greit å kunne justere volumet med fjernkontrollen til Audigy Platinium kortet (spes siden jeg har lagt en rutine som gjør at jeg kan stille volum i stua og på kontoret separat... Lenke til kommentar
JrRRr76 Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Amnio sa:Fjern oppstartslyden Det er jo den enkleste løsningen da... Jeg dreit meg ut på dette senest i forrige uke... Jeg hadde sett film på TV igjennom PC og restartet maskinen kl 1 på natta, da kom oppstartslyden rungende ut igjennom stereoanlegget... Jeg fikk panikk og begynte å røske ut ledninger fra PC'en, men siden det var mørkt og litt vanskelig å komme til bak på PC så fant jeg ikke ledningen... Pinlig... :oops: :oops: :oops: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå