sofiepett Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Hei! Jeg tok nylig av tannregulering, og det viste seg å være et hull bak alt sammen. Da jeg tok kontakt med et tannlegesenter i mitt nærområde viste det seg at jeg måtte ta behandlingen hos tannlegen der jeg opprinnelig kommer i fra. Da jeg bor i oslo, er student og jobber denne sommeren så er det lite tid/penger til overs for å reise 5 timer(+/-) for så å til tannlegen. Jeg er fullt klar over at jeg kan gå til akutten, men jeg lurer nesten på om jeg vil få det samme svaret der. Har tidligere måtte betale 1800 for tanntrekking hos privat tannlege på grunn av tull med den offentlige tannhelsetjenesten, istedet for noen knappe hundre (i og med at jeg bare skal betale 25% av full pris). Er det faktisk noe som sier at de ikke kan ta meg imot på et tannlegekontor i Oslo, selv om jeg ikke er folkeregistrert her? I og med at jeg er student så er jeg nesten nødt til å ha adresse et annet sted for å få støtte gjennom lånekassen (så vidt jeg vet). Mvh Sofie Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 HVis jeg husker rett så får du kun 25% å betale hvis du går til den samme tannlegen som du har gått til siden du begynte på grunnskolen. Lenke til kommentar
sofiepett Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 Det viser seg at de tar feil. I følge helsedirektoratet sine sider har man krav på behandling: "I Norge har du krav på nødvendig helsehjelp både fra kommunehelsetjenesten og spesialisthelsetjenesten der du bor eller for tiden oppholder deg." Men, takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå