Teitgutt Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 (endret) Etter utallige forsøk på å rangere dette må eg berre gå for eit utkast. Det er så mange gode album frå 90talet atte hjelp! I skrivande stund er dette topp 10, men om fem minutt har det nok endra seg igjen. EDIT: Spesielt dei fire øverste albuma er så jevngode at det gjer fysisk vondt å måtte rangere dei. Å no sitte og lytte til Ride sitt mesterverk og sjå at eg har rangert det som #2 er fælt. 1. Motorpsycho - Timothy's Monster 2. Ride - Going Blank Again 3. Radiohead - OK Computer 4. My Bloody Valentine - Loveless 5. Godspeed You! Black Emperor - F#A#∞ 6. Eels - Beautiful Freak 7. Queens of the Stone Age - S/T 8. Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang/36 Chambers 9. Motorpsycho - Blissard 10. Paradise Lost - Draconian Times Andre perler: Built to Spill - Perfect From Now On Built to Spill - Keep it Like a Secret Gravediggaz - 6 Feet Deep Raekwon The Chef - OB4CL Ghostface Killah - Ironman Pavement - Terror Twillight System of a Down - S/T Faith no More - The Real Thing Eels - Electro-Shock Blues Method Man - Tical Endret 25. juli 2011 av Sjur577 Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 26. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2011 Forøvrig så synst jeg det er tynt med bidrag her altså. Ikke vær redd for å post selv om dere liker drittmusikk. Alle kan ikke ha like god smak. :!: Litt tynt med bidrag ja. Tror jeg flytter fristen til 7. august. Mange har vel hatt andre ting å tenke på i det siste, pluss at det sikkert er en god del som er på ferie for tiden. 1 Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Roger Waters - Amused to Death Alice in Chains - Facelift Rage Against The Machine - Rage Against The Machine Metallica - Metallica Tool - Undertow Pearl Jam - Ten Nirvana - Nevermind Ret Hot Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magik Suede - Suede R.E.M. - New Adventures In Hi-Fi Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 1. The Lemonheads - It's A Shame About Ray (1992) 2. Jimmy Eat World - Clarity (1999) 3. Fugazi - Repeater (1990) 4. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea (1998) 5. Sunny Day Real Estate - Diary (1994) 6. Weezer - The Blue Album (1994) 7. The Appleseed Cast - The End of Ring Wars (1998) 8. Rancid - ...And Out Come The Wolves (1995) 9. Refused - The Shape of Punk to Come 10. The Presidents of the United States of America - The Presidents of the United States of America (1995) Trodde først at dette skulle være vanskelig, men viste seg å være vanskelig. Veldig vanskelig. Noen runner ups: Godspeed You! Black Emperor - F#A#Infinity, Green Day - Dookie, The Offspring - Smash, Pearl Jam - Ten, Sublime - Sublime, NoFX - White Trash, Two Heebs and a Bean, The Vandals - Hitler Bad, Vandals Good, Lifetime - Jersey's Best Dancers, Catch 22 - Keasby Nights, Propagandhi - How To Clean Everything, Wilco - Being There, Radiohead - OK Computer, The Pixies - Trompe le Monde, Sonic Youth - Goo, Jawbreaker - Unfun, Weezer - Pinkerton, og ja.... pokker til mange gode! 1990 rulte hardt, kan ikke vente til 80-tallet! Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) 1. Darkthrone - Transilvanian Hunger 2. Burzum - Hvis Lyset Tar Oss 3. Mütiilation - Vampires of Black Imperial Blood 4. Graveland - Thousand Swords 5. Inquisition - Into the Infernal Regions of the Ancient Cult 6. Paysage d'Hiver - Paysage d'Hiver 7. Nokturnal Mortum - Goat Horns 8. Sabbat - Envenom 9. Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas 10. Vinterland - Welcome My Last Chapter Mange fantastiske album som ikke fikk plass Endret 27. juli 2011 av Skogslik Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Tar det litt etterhvert: Metropolis Pt. 2: Scenes from a Memory - Dream Theater Images and Words - Dream Theater Fear of the Dark - Iron Maiden Twilight in Olympus - Symphony X Painkiller - Judas Priest Cowboys from Hell - Pantera Lenke til kommentar
edge Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 1. Radiohead - The Bends 2. Pearl Jam - Ten 3. Soundgarden - Superunknown 4. Whiskeytown - Strangers Almanac 5. Radiohead - OK Computer 6. Nirvana - Nevermind 7. Foo Fighters - The Colour And The Shape 8. U2 - Achtung Baby 9. Madrugada - Industrial Silence 10. Moby - Play 1 Lenke til kommentar
Alvorlig Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Huff da, jeg glemte å nevne disse tre helt überfantastiske albumene fra 1990-tallet! Dette skulle også ha vært med, så jeg får nevne tre fra samme artist her: Primal Scream - Screamadelica (1991) Primal Scream - Give Out But Don't Give Up (1994) Primal Scream - Vanishing Point (1997) Absolutt verdige album å ta med i avgjørelsen, syns jeg! Spesielt sistnevnte! Way beyond nydelig! Endret 31. juli 2011 av Alvorlig Lenke til kommentar
Clarkson Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) 1. David Bowie - 1.Outside (1995) 2. Depeche Mode - Violator (1990) 3. Judas Priest - Painkiller (199?) 4. Rammstein - Sehnsucht (1997) 5. Queensrÿche - Empire (1990) 6. Depeche Mode - Ultra (1997) 7. Björk - Debut (1993) Fører på flere siden, 90-tallet var ikke det helt store tiåret når det gjelder musikk for en som hverken liker rap, nu-metal, grunge, brit-pop eller black metal. Endret 1. august 2011 av Clarkson Lenke til kommentar
Badering Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) Veldig bra tiår. My Bloody Valentine - Loveless Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers) Boards of Canada - Music Has the Right to Children Slowdive - Souvlaki Björk - Post Sonic Youh - Goo Swans - Soundtracks for the Blind Belle and Sebastian - Tigermilk Pulp - Different Class Godspeed You! Black Emperor - F# A# Infinity Endret 1. august 2011 av Badering 2 Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Fører på flere siden, 90-tallet var ikke det helt store tiåret når det gjelder musikk for en som hverken liker rap, nu-metal, grunge, brit-pop eller black metal. What? Starten av nittitallet er jo stappfullt av "klassikere" innen sjangeren. Lenke til kommentar
Clarkson Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Hjelper ikke det hvis jeg ikke liker sjangeren. Hører du mye på Countryklassikere? De er jo klassikere. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Å faen, my bad. Jeg leste altfor fort, trodde du skrev "for en som liker rap, nu-metal, grunge, brit-pop eller black metal" Lenke til kommentar
""" Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Hører du mye på Countryklassikere? De er jo klassikere. Selvfølgelig hører man på countryklassikere. Hank Williams-gutta, Johnny Cash og de der spilles flittig her i huset. Holder meg selvfølgelig unna countrypopen, men de ekte varene er jo helt suverene. Blir alltid overrasket når folk sier de ikke liker country. Lenke til kommentar
Clarkson Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Blir alltid overrasket når folk sier de ikke liker country. Jeg liker ikke Country. Men kan ikke unngå å like Johnny Cash, han er konge. Lenke til kommentar
Spider Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Men kan ikke unngå å like Johnny Cash, han er konge. Da liker du country. Lenke til kommentar
""" Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Da liker du jo country. Johnny Cash er jo essensen av country. Lenke til kommentar
Clarkson Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Jeg liker musikk som skaper en opplevelse av å høre på den, sjanger er ikke viktig. Men, jeg har ikke funnet andre enn Johnny Cash innen Conutry-sjangeren som gir meg noen musikalsk opplevelse. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 http://www.youtube.com/watch?v=xTGKzWDakK8 Lenke til kommentar
smøllj Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) uten bestemt rekkefølge ¨ butthole surfers - electric larryland faith no more - angel dust elliot smith - either/or Nick Cave - the boatmans call weezer - weezer Pj Harvey - Dry turbonegro - apocalypse dudes alice in chains - unplugged brian jonestown massacre - methodrone joachim nilsen - nykter Endret 1. august 2011 av Loddpenge 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå