Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Klør ikke av myggstikk

Kvikksølv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kan variere fra sted til sted. Eksempelvis fikk jeg ekstremt mye myggstikk på en tur på Hardangervidda hvor vi under en dagstur som startet i en del vind osv hadde glemt alt av myggblokkerende remedier i basecampen, slik at når det ble vindstille ble vi i shorts og t-skjorte rimelig lett mål for noen tusen blodtørstige mygg. Ble mange myggstikk, men ikke så mye som et merke. Andre steder kan jeg oppleve å få "normale" små røde hevelser av ethvert myggstikk...

Så det har sikkert noe med hvordan hver enkelt person reagerer på forskjellige typer mygg.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt det sånn i ti år etter to års "overdose" av myggstikk. Etterhvert "lærer" kroppen seg at den ikke trenger å reagere på myggstikk.

+1

Det tror jeg også. Bor langt oppi ødemarka og her har vi ekstremt mye mygg. Jeg blir stukket mange ganger hver dag under sommeren og høsten, og jeg kjenner heller ikke noe særlig kløe av stikkene. For min del så får mygga bare stikke meg så mye de vil om det er det de har lyst til.

Endret av KattaErDau
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...