Kvikksølv Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Jeg blir stukket av mygg som alle andre (verken mer eller mindre tror jeg), men jeg får ingen reaksjon fra kroppen. Altså ingen kløe, eller hevelser. Er selvsagt veldig glad for dette, men vet noen hva det skyldes? Mange som har det sånn? Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Dette kan variere fra sted til sted. Eksempelvis fikk jeg ekstremt mye myggstikk på en tur på Hardangervidda hvor vi under en dagstur som startet i en del vind osv hadde glemt alt av myggblokkerende remedier i basecampen, slik at når det ble vindstille ble vi i shorts og t-skjorte rimelig lett mål for noen tusen blodtørstige mygg. Ble mange myggstikk, men ikke så mye som et merke. Andre steder kan jeg oppleve å få "normale" små røde hevelser av ethvert myggstikk... Så det har sikkert noe med hvordan hver enkelt person reagerer på forskjellige typer mygg. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) Jeg har hatt det sånn i ti år etter to års "overdose" av myggstikk. Etterhvert "lærer" kroppen seg at den ikke trenger å reagere på myggstikk. Endret 12. juli 2011 av the_last_nick_left 1 Lenke til kommentar
KattaErDau Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 (endret) Jeg har hatt det sånn i ti år etter to års "overdose" av myggstikk. Etterhvert "lærer" kroppen seg at den ikke trenger å reagere på myggstikk. +1 Det tror jeg også. Bor langt oppi ødemarka og her har vi ekstremt mye mygg. Jeg blir stukket mange ganger hver dag under sommeren og høsten, og jeg kjenner heller ikke noe særlig kløe av stikkene. For min del så får mygga bare stikke meg så mye de vil om det er det de har lyst til. Endret 13. juli 2011 av KattaErDau Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå