Gå til innhold

hvilket minne skal jeg ha??

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg pc i dag, AMD. Skal benytte den først å fremst til spilling.

Er noe i tvil på hvilke minnebrikker jeg skal kjøpe. Er vel neppe vits i å kjøpe mer enn PC2700 (333) x 2 når jeg kjører AMD Dual. Men hvilket merke skal jeg bruke. Har ikke alt for mye penger å bruke.

Noen som kan hjelpe mneg?? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare hyggelig.

Men når det gjelder valg av minne brikker kan jeg hjelpe deg vidre hvis du skriver ned hvilket hovedkort du har, hvor mye penger du har tenkt til å bruke på minne brikkene. Hvis du skal overklokke, så ta det gjerne med i neste post. På grunnlag av dette kan jeg finne minnebrikke® til en rimelig pris som passer til ditt bruk.

Lenke til kommentar
tror kanskje det også ville lønne seg å kjøpe pc3200

Hvorfor? Greit å kjøre synkronert FSB, eller?

Han kjører synkronisert så lenge ikke CPU/MEM divider/ratio endres fra 1:1. PC3200 vil kjøre på 333 MHz når FSB er satt til 166(333).

PC3200 kan være greit å ha siden man i de fleste tilfeller har større frihet til å stille ned latencyen. Hvis overklokking er aktuelt er PC3200 nesten et must.

Lenke til kommentar
tror kanskje det også ville lønne seg å kjøpe pc3200

Hvorfor? Greit å kjøre synkronert FSB, eller?

Han kjører synkronisert så lenge ikke CPU/MEM divider/ratio endres fra 1:1. PC3200 vil kjøre på 333 MHz når FSB er satt til 166(333).

PC3200 kan være greit å ha siden man i de fleste tilfeller har større frihet til å stille ned latencyen. Hvis overklokking er aktuelt er PC3200 nesten et must.

Det jeg mente! Altså trenger han ikke mer enn PC2700 ram, siden den vil kjøre på 333 uansett... Men den latency greia du snakka om er jo noe å tenke på da...;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...