Blue Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Hepp Hippura jeg har nok poster, men klarer jeg å svare rett...tja :o Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 veldig mye Ikkeno grunn til å lage kvalm da, selv om du syns det kanskje er et negativt tiltak så er det ikke sikkert andre gjør det. Takker ikke neitakk til sponset dagstur sørover og god mat med mere. I tillegg får jo vinnerne fine(!) premier. Er bare glad til at komplett og hw.no ordner noe slikt, selv om det kanskje er et pr-stunt. Og markedsføringsavtaler ser man da verden over, så lenge hardware.no foretar nøytrale og objektive tester av produktene de låner/får så driter jeg egentlig en lang trekant i hvem som har sponset dem. Anyways, tar du avstand fra dette så er det bare fint for meg/oss. En mindre konkurrent i rekka. Lenke til kommentar
Osram Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Ikkeno grunn til å lage kvalm da, selv om du syns det kanskje er et negativt tiltak så er det ikke sikkert andre gjør det. Jeg har hverken laget kvalm eller sagt at det er et negativt tiltak. Takker ikke neitakk til sponset dagstur sørover og god mat med mere. I tillegg får jo vinnerne fine(!) premier. Er bare glad til at komplett og hw.no ordner noe slikt, selv om det kanskje er et pr-stunt. Tar gjerne i mot premiene jeg og alle er selvfølgelig klar over at dette er et pr-stunt. Og markedsføringsavtaler ser man da verden over, så lenge hardware.no foretar nøytrale og objektive tester av produktene de låner/får så driter jeg egentlig en lang trekant i hvem som har sponset dem. Helt enig, og det er jo akkurat det som er spørsmålet mitt. Er det nøytrale objektive tester? Er det økonomiske interesser for hw.no? Er det grunn til å stole på at omtalene som gis her ikke er farget av bindinger mellom hw.no og komplett.no? Jeg sier ikke at det ER slike koblinger men jeg mener det er grunn til å stille spørsmål rundt dette, slik det også har vært gjort tidligere. There's no such thing as a free lunch... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Ikkeno grunn til å lage kvalm da, selv om du syns det kanskje er et negativt tiltak så er det ikke sikkert andre gjør det. Jeg har hverken laget kvalm eller sagt at det er et negativt tiltak. Takker ikke neitakk til sponset dagstur sørover og god mat med mere. I tillegg får jo vinnerne fine(!) premier. Er bare glad til at komplett og hw.no ordner noe slikt, selv om det kanskje er et pr-stunt. Tar gjerne i mot premiene jeg og alle er selvfølgelig klar over at dette er et pr-stunt. Og markedsføringsavtaler ser man da verden over, så lenge hardware.no foretar nøytrale og objektive tester av produktene de låner/får så driter jeg egentlig en lang trekant i hvem som har sponset dem. Helt enig, og det er jo akkurat det som er spørsmålet mitt. Er det nøytrale objektive tester? Er det økonomiske interesser for hw.no? Er det grunn til å stole på at omtalene som gis her ikke er farget av bindinger mellom hw.no og komplett.no? Jeg sier ikke at det ER slike koblinger men jeg mener det er grunn til å stille spørsmål rundt dette, slik det også har vært gjort tidligere. There's no such thing as a free lunch... Neimen ærlig talt Osram, du tror vel ikke en produkttest blir BEDRE dersom de låner det aktuelle produktet av Komplett Data enn av for eksempel PS Data? Der må jeg si at du strekker grensene litt langt... Hardware.no's team er for "profesjonelle" til å gjøre slikt, det håper og tror jeg du vet Osram, dette gjelder ikke bare produkttestene, men også webshoptestene. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 akkurat dette mener komplett at de tjener på, og hw.no takker seff ikke nei til dette da de forhåpentligvis får flere forumbrukere (og derfor lesere) Men ellers kan jeg forstå spørsmålet ditt. Hvis situasjonen er slik du beskriver den, tviler jeg utrolig STERKT på at hw.no tjener penger på å "hjelpe" komplett. Tror heller det er snakk om (i så fall) antall testobjekter eller noe sånt.. Persolig synes jeg det hele virker urealistisk Anyways, nå må jeg tenke på noe hw.no mangler, det blir ikke lett! (smisk smisk ) Lenke til kommentar
Osram Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Neimen ærlig talt Osram, du tror vel ikke en produkttest blir BEDRE dersom de låner det aktuelle produktet av Komplett Data enn av for eksempel PS Data? Der må jeg si at du strekker grensene litt langt... Hardware.no's team er for "profesjonelle" til å gjøre slikt, det håper og tror jeg du vet Osram, dette gjelder ikke bare produkttestene, men også webshoptestene. Vel, verden er ikke så enkel som du legger det frem her. Jeg bare stiller spørsmål ved en del tilfeldigheter som det også har vært stilt spørsmål om tidligere. Og; Nei, jeg er ikke overdrevent paranoid. Nøyer meg bare med å understreke at det lønner seg å se hvem som betaler når det er en "gratis lunsj". :wink: Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Neimen ærlig talt Osram, du tror vel ikke en produkttest blir BEDRE dersom de låner det aktuelle produktet av Komplett Data enn av for eksempel PS Data? Der må jeg si at du strekker grensene litt langt... Hardware.no's team er for "profesjonelle" til å gjøre slikt, det håper og tror jeg du vet Osram, dette gjelder ikke bare produkttestene, men også webshoptestene. Vel, verden er ikke så enkel som du legger det frem her. Jeg bare stiller spørsmål ved en del tilfeldigheter som det også har vært stilt spørsmål om tidligere. Og; Nei, jeg er ikke overdrevent paranoid. Nøyer meg bare med å understreke at det lønner seg å se hvem som betaler når det er en "gratis lunsj". :wink: Hehe, joda, jeg ser poenget ditt Osram, det er ikke det Men hardware.no har ikke råd til å bli "tatt" for noe slikt at de favoriserer en webshop, tilrettelegger tester o.l., mot at de mottar frynsegoder. Det er altfor dårlig reklame for HW.no-nettverket, så det ville vært uaktuelt. Sa ikke du var paranoid, hehe, du bare fremstår slik Lenke til kommentar
Osram Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 akkurat dette mener komplett at de tjener på, og hw.no takker seff ikke nei til dette da de forhåpentligvis får flere forumbrukere (og derfor lesere) ...som leser komplett sine annonser, som dermed får flere kunder og kan annonsere mer osv osv, sånn er verden og det er greit. Men ellers kan jeg forstå spørsmålet ditt. Hvis situasjonen er slik du beskriver den, tviler jeg utrolig STERKT på at hw.no tjener penger på å "hjelpe" komplett. Tror heller det er snakk om (i så fall) antall testobjekter eller noe sånt.. Vel, de "tjener" ihvertfall på annonseinntektene og det er jo der det oppstår litt problemer. Alle som driver journalistisk virksomhet vet at det er svært strenge regler for koblinger mellom annonser og redaksjonelt innhold. Den tidligere omtalte artiklen på barbara.no fikk flere til å reagere i forhold til at den var formet som en skryteplakat om komplett.no. Jeg sier ikke at det ikke skal være annonser på hw.no, jeg sier ikke at ikke Komplett skal annonsere på hw.no, jeg sier ikke at hw.no ikke skal omtale komplett.no, jeg sier ikke at hw.no ikke skal teste produkter fra komplett.no, MEN: De skal vokte seg vel for å bli oppfattet som et mikrofonstativ for sine annonsører. Lenke til kommentar
Osram Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Hehe, joda, jeg ser poenget ditt Osram, det er ikke det Men hardware.no har ikke råd til å bli "tatt" for noe slikt at de favoriserer en webshop, tilrettelegger tester o.l., mot at de mottar frynsegoder. Det er altfor dårlig reklame for HW.no-nettverket, så det ville vært uaktuelt. Nettopp det var poenget mitt i våres da denne diskusjonen var oppe forrige gang. Det var derfor jeg tok det opp også. Hva som er tilsiktet eller "bevisstløst" er ikke godt å vite for oss som står utenfor. Men dere må vokte dere vel for hvordan dere blir oppfattet da det er det som betyr noe i det lange løp. Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 trenger nok en del ja............ :wink: Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 vil nå påstå du kan være forumbruker uten å skrive masse innlegg osv... Du gir jo ingenting til forumet hvis du ikke poster.. det vil jeg da ikke kalle ne aktiv forumbruker. Er du ikke registrert vil ikke jeg kalle det forumbruker. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 For å si det slik, så tror jeg nok at HW.no hadde kjørt igang denne kampanjen uavhenging av hvem premiene kom fra. De gjør det for brukerens del. Men det med intervjuene er noe jeg ikke kommer til å glemme selv. De lksom bare stopet selv om det ble lovd flere. Så det var gratis reklame for Komplett.no Men som sagt, det komer en lang trekant ut her også når det gjelder hvem gaven er fra. En dag i Sandefjord sier jeg ikke nei takk till heller Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Jeg lukker øyne og ser for meg den 19" lcd skjermen på pulten min..når jeg åpner dem igjen er det den samme gamle Hansol 920ef skjermen... Lenke til kommentar
Lowrider Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Noen som vet hvordan det ser ut inne hos Komplett? Ville vært kuult og vært en av de få som har vert der liksom (og ta med 1 stk. 191T hjem ) Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Johooo! Etter noen timer klarte jeg alle tre svarene! Men hva skal mitt forslag til hardware.no være? Lenke til kommentar
Aerocker Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Johooo! Etter noen timer klarte jeg alle tre svarene! Men hva skal mitt forslag til hardware.no være? Noen timer?? Ikke så rask på avtrekkeren du nei Men det er jo å finne et bra forslag som blir problemet her, spesielt med neandertalerfantasien min Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Noen timer?? Ikke så rask på avtrekkeren du nei Ja... Spillte fotball mellom spørsmålene... Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Ferdig med spørsmålene, har nok meldinger. Nå kommer den stpre utfordringen: Hva skal jeg foreslå? Må vel gå et par dager/uker å tenke meg om der.... Lenke til kommentar
Herr_Dude Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Fine premier, uintressante spørsmål... Hvem bryr seg om release datoer anyways. Må vel hive inn en besvarelse uansett :smile: . Et spørsmål: MÅ man til sandefjord for å hente premiene? Kan man sende en stedfortreder ( i ekte Oscar stil 8) )? Sikkert plenty folk som kunne tenke seg turen, men personlig vil jeg helst være foruten "en drømmedag på komplett". Ikke KAN jeg reise den datoen heller... Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Kan man sende en stedfortreder ( i ekte Oscar stil 8) )? "I wanna accept this award on behalf of Herr_Dude. He is sorry for not being able to be here tonight, but he is very busy. I am sure he is VERY happy for receiving this. Thank you!" :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå