Legobilen Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) Er på utkikk etter en ny laptop. Jeg skal på ingen måte ha en spill-laptop, men ønsker den skal kunne dra wc3, cs1.6 og liknende. Ellers kun til studier og budsjett-tak på max 5k. Har sett litt rundt, fant denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=620723 Ellers blir det mye i3-prosessorer i denne prisklassen. Synspunkter/alternativer? Endret 12. juli 2011 av Legobilen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Vist du skal bruke pcen til studier stiller du vel litt krav til batteritid, da er nok ikke AMD CPU veien å gå, men heller en i3. Av de spillene du nevner så er det nok ikke noe problem med å dra de på hvilken som helst laptop fra 3500,- og oppover. Lenke til kommentar
Legobilen Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) Sant, lite gjennomtenkt akkurat det. Vil allikevel helst styre unna intel-grafikk. Mener å huske at hardware.no akkurat hadde en artikkel om bærbare, med en underartikkel rundt student-pcer.. finner den ikke EDIT: Nvm, fant den på teknofil: http://www.teknofil.no/artikler/de_beste_pc-ene_for_for_studenter/99760 Den asus-pcn til rundt 5k ser ut som en vinner Endret 12. juli 2011 av Legobilen Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Her har du ca 8 timer batteritid og dedikert skjermkort. http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=178639&model=&salg= Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Ja, ville nok styrt unna Intel grafikk ja. Ville sett på dette søket: http://www.prisjakt.no/category.php?l=s71702823&cols=1584,17,4461&o=produkt_pris_inkmoms#rparams=l=s71702827 Er jo en del laptoper med siste generasjoner i3, disse er jo veldig kapable og har lavt strømforbruk. Lenke til kommentar
Legobilen Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 Om jeg skulle finne på å gå for i5 som her: http://www.dustinhome.no/pd_5010596999.aspx?csref=Pricecompare_mediahuset_1009 Vil dette påvirke batterilevetiden? Jeg mener, den har vel en "Cool'N'Quiet"-løsning, dersom jeg ikke driver med alt for harde oppgaver? NVIDIA GeForce GT 415M er ikke det heftigste jeg har sett.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Hva med ASUS U31SD ? Den får min stemme :-)! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-520M.43104.0.html Om noe som helst av spill er planen så er aceren nevnt i tråden mye mye bedre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 De spillene han nevnte har ingen problem med å kjøre på GT520, dessuten er det klart flere fordeler med U31CD'en enn ved Aceren. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Jeg vet ikke jeg, aceren har raskere cpu, betraktelig raskere grafikkort, like mye minne, litt mindre harddisk.. De er like tykke, veier like mye, har samme skjermoppløsning og størrelse. Hvor er den store fordelen med asusen? Lenke til kommentar
Legobilen Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 AMD-grafikken frister, men Asus-pcn har en nyere generasjon cpu, 8cellers batteri, en ledig minneslot og ett år lengre garanti. Asus-en virker for meg som et bedre kjøp? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) Jeg vet ikke jeg, aceren har raskere cpu, betraktelig raskere grafikkort, like mye minne, litt mindre harddisk.. De er like tykke, veier like mye, har samme skjermoppløsning og størrelse. Hvor er den store fordelen med asusen? Raskere CPU og gammel produksjonsteknologi = Høyere strømforbruk og strengt talt ikke veldig mye raskere, de 2 cpuene ligger ranket som 67 og 68. Raskere GPU = høyere strømforbruk Ikke LED-skjerm = høyere strømforbruk Og attpåtil er batteriet er kun 6-cellers. I tillegg har også Asus gjennomsnitt en god del mindre produksjonsfeil enn Acer. Jeg ser absolutt langt flere fordeler enn ulemper med at den er svakere, så lenge den ikke er for svak. Noe den ikke er. Edit: som TS også observerte, bedre garanti og en ekstra ledig minneslot. Mulig at enn også finner litt forskjeller på tilkoblingsmuligheter. Endret 12. juli 2011 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 AMD-grafikken frister, men Asus-pcn har en nyere generasjon cpu, 8cellers batteri, en ledig minneslot og ett år lengre garanti. Asus-en virker for meg som et bedre kjøp? 5 års reklamasjon på alle laptops kjøpt i norge, det er ingen av produsentene som leverer noen garanti som er bedre enn det reklamasjonsloven tilbyr. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) Jeg vet ikke jeg, aceren har raskere cpu, betraktelig raskere grafikkort, like mye minne, litt mindre harddisk.. De er like tykke, veier like mye, har samme skjermoppløsning og størrelse. Hvor er den store fordelen med asusen? Raskere CPU og gammel produksjonsteknologi = Høyere strømforbruk og strengt talt ikke veldig mye raskere, de 2 cpuene ligger ranket som 67 og 68. Raskere GPU = høyere strømforbruk Ikke LED-skjerm = høyere strømforbruk Og attpåtil er batteriet er kun 6-cellers. I tillegg har også Asus gjennomsnitt en god del mindre produksjonsfeil enn Acer. Jeg ser absolutt langt flere fordeler enn ulemper med at den er svakere, så lenge den ikke er for svak. Noe den ikke er. Edit: som TS også observerte, bedre garanti og en ekstra ledig minneslot. Mulig at enn også finner litt forskjeller på tilkoblingsmuligheter. Det der var litt feil. Aceren har også LED belyst skjerm. Aceren har også et batteri som er kraftigere selv om det har 2 celler mindre. Uansett så er jeg enig i valget av asusen uansett til skolebruk. Skal du ta med deg datamaskinen på skolen hver dag så trenger du en som er litt skikkelig bygd. Jeg har hatt 2 acer laptops i mitt liv hvor begge hadde dårlig byggkvalitet. Nå eier jeg en asus g53 og kvaliteten er en helt annen verden. Eneste er at Asusen er helt ny på markedet så det kan ta litt tid før den kommer på lager. Endret 12. juli 2011 av Ekinorak Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 http://www.dustinhome.no/pd_5010596144.aspx?csref=Prisjamforelse_Prisjakt_1006 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Det der var litt feil. Aceren har også LED belyst skjerm. Aceren har også et batteri som er kraftigere selv om det har 2 celler mindre. Hva er det som får deg til å si at aceren er bygget med eldre produksjonsteknologi? Uansett så er jeg enig i valget av asusen uansett til skolebruk. Skal du ta med deg datamaskinen på skolen hver dag så trenger du en som er litt skikkelig bygd. Jeg har hatt 2 acer laptops i mitt liv hvor begge hadde dårlig byggkvalitet. Nå eier jeg en asus g53 og kvaliteten er en helt annen verden. Eneste er at Asusen er helt ny på markedet så det kan ta litt tid før den kommer på lager. Jeg hører at du har prøvd mange timelinex maskiner i ditt liv... Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Bare 2 stykker. Det er min personlige erfaring så kan jo taes med en klype salt. Har vært trofast bruker av acer veldig lenge fra Travelmate serien dems langt tilbake. Det var tider da. Dem brukte faktisk karbon som materiale. Og det er lett og se at acer ble mer og mer plast. Er kjent med at Timeline er har metall på baksiden av skjermen, men jeg syntest resten av byggekvaliteten er dårlig, f.eks den tynne plastrammen rundt skjermen. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 TimelineX, du vet, med metall på skjermen og rundt tastaturet, med metallramme i midten. Som har bedre byggekvalitet enn de fleste asus-maskinene i samme prisklasse Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Nå betyr nødvendigvis ikke metall = bunnsolid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå