Gå til innhold

Ny laptop (student) max 5k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Vist du skal bruke pcen til studier stiller du vel litt krav til batteritid, da er nok ikke AMD CPU veien å gå, men heller en i3.

Av de spillene du nevner så er det nok ikke noe problem med å dra de på hvilken som helst laptop fra 3500,- og oppover.

Lenke til kommentar

Sant, lite gjennomtenkt akkurat det. Vil allikevel helst styre unna intel-grafikk.

Mener å huske at hardware.no akkurat hadde en artikkel om bærbare, med en underartikkel rundt student-pcer.. finner den ikke :hmm:

EDIT: Nvm, fant den på teknofil: http://www.teknofil.no/artikler/de_beste_pc-ene_for_for_studenter/99760

Den asus-pcn til rundt 5k ser ut som en vinner :yes:

Endret av Legobilen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

De spillene han nevnte har ingen problem med å kjøre på GT520, dessuten er det klart flere fordeler med U31CD'en enn ved Aceren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg vet ikke jeg, aceren har raskere cpu, betraktelig raskere grafikkort, like mye minne, litt mindre harddisk.. De er like tykke, veier like mye, har samme skjermoppløsning og størrelse.

Hvor er den store fordelen med asusen?

Raskere CPU og gammel produksjonsteknologi = Høyere strømforbruk og strengt talt ikke veldig mye raskere, de 2 cpuene ligger ranket som 67 og 68.

Raskere GPU = høyere strømforbruk

Ikke LED-skjerm = høyere strømforbruk

Og attpåtil er batteriet er kun 6-cellers.

I tillegg har også Asus gjennomsnitt en god del mindre produksjonsfeil enn Acer.

Jeg ser absolutt langt flere fordeler enn ulemper med at den er svakere, så lenge den ikke er for svak. Noe den ikke er.

Edit: som TS også observerte, bedre garanti og en ekstra ledig minneslot. Mulig at enn også finner litt forskjeller på tilkoblingsmuligheter.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

AMD-grafikken frister, men Asus-pcn har en nyere generasjon cpu, 8cellers batteri, en ledig minneslot og ett år lengre garanti.

Asus-en virker for meg som et bedre kjøp?

5 års reklamasjon på alle laptops kjøpt i norge, det er ingen av produsentene som leverer noen garanti som er bedre enn det reklamasjonsloven tilbyr.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke jeg, aceren har raskere cpu, betraktelig raskere grafikkort, like mye minne, litt mindre harddisk.. De er like tykke, veier like mye, har samme skjermoppløsning og størrelse.

Hvor er den store fordelen med asusen?

Raskere CPU og gammel produksjonsteknologi = Høyere strømforbruk og strengt talt ikke veldig mye raskere, de 2 cpuene ligger ranket som 67 og 68.

Raskere GPU = høyere strømforbruk

Ikke LED-skjerm = høyere strømforbruk

Og attpåtil er batteriet er kun 6-cellers.

I tillegg har også Asus gjennomsnitt en god del mindre produksjonsfeil enn Acer.

Jeg ser absolutt langt flere fordeler enn ulemper med at den er svakere, så lenge den ikke er for svak. Noe den ikke er.

Edit: som TS også observerte, bedre garanti og en ekstra ledig minneslot. Mulig at enn også finner litt forskjeller på tilkoblingsmuligheter.

Det der var litt feil. Aceren har også LED belyst skjerm. Aceren har også et batteri som er kraftigere selv om det har 2 celler mindre.

Uansett så er jeg enig i valget av asusen uansett til skolebruk. Skal du ta med deg datamaskinen på skolen hver dag så trenger du en som er litt skikkelig bygd. Jeg har hatt 2 acer laptops i mitt liv hvor begge hadde dårlig byggkvalitet. Nå eier jeg en asus g53 og kvaliteten er en helt annen verden.

Eneste er at Asusen er helt ny på markedet så det kan ta litt tid før den kommer på lager.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Det der var litt feil. Aceren har også LED belyst skjerm. Aceren har også et batteri som er kraftigere selv om det har 2 celler mindre. Hva er det som får deg til å si at aceren er bygget med eldre produksjonsteknologi?

Uansett så er jeg enig i valget av asusen uansett til skolebruk. Skal du ta med deg datamaskinen på skolen hver dag så trenger du en som er litt skikkelig bygd. Jeg har hatt 2 acer laptops i mitt liv hvor begge hadde dårlig byggkvalitet. Nå eier jeg en asus g53 og kvaliteten er en helt annen verden.

Eneste er at Asusen er helt ny på markedet så det kan ta litt tid før den kommer på lager.

Jeg hører at du har prøvd mange timelinex maskiner i ditt liv...

Lenke til kommentar

Bare 2 stykker.

Det er min personlige erfaring så kan jo taes med en klype salt.

Har vært trofast bruker av acer veldig lenge fra Travelmate serien dems langt tilbake. Det var tider da. Dem brukte faktisk karbon som materiale. Og det er lett og se at acer ble mer og mer plast.

Er kjent med at Timeline er har metall på baksiden av skjermen, men jeg syntest resten av byggekvaliteten er dårlig, f.eks den tynne plastrammen rundt skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...