sirikit Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Planlegger å kjøpe en Dell server T710. Den skal kjøre Win 2k8 og Exchange server. Den skal brukes Protimax og deres SQL database som skal ligge på serveren. Er ca. 5 brukere. Noen som kan svare på dette: - Jeg vil kjøre 2 stk. raid. Første RAID: Skal ha 2 SAS disker for OS og applikasjoner som skal kjøre RAID 1. Andre RAID: 4 SATA disker for lagring i RAID 10. Støtter denne 2 stk. raid: "RAID 10 for PERC H700, 4-8x 3.5" or 4-16x 2.5" ? Noen andre anbefalinger? - Ser at diskene til Dell er dyre kontra Komplett.no. Vet det er Hot Plug på Dell sine, men man kan vel kjøre Samsung SpinPoint F3 1TB i raidet? - Noen med erfaring fra Dells: "Grunnleggende Service" ? - Anbefales det med 2 Xeon prosessorer eller holder det med en prosessor til vårt formål? Har i dag valgt Xeon E5506 - Har valgt Microsoft SBS 2011 som skal inneholde win 2k8 og Exchange server 2010 Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Heisann, jeg kan fylle ut litt info om diskene her. Om du kjøper ifra Dell og ikke velger alle å fylle alle diskplasser med disker får du heller ikke med hotswap bays der du ikke har disk. Dette måtte jeg kjøpe som ekstrautstyr. Men de hotswap baysa koster rundt 150 kr antar jeg. De til min server gjorde ihvertfall det. Når du bestiller kan du sikkert bare si at du vil ha alle hotswap bays installert mot et lite tillegg i prisen. Forøvrig skal det vel fungere og sette Samsung Spinpoint i raidet såvidt jeg veit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå