Gå til innhold

er dette en feil av inntakskontoret?

emwa

Anbefalte innlegg

Jeg gikk på privatskole i år. Det var helt forferdelig, og jeg trivdes ikke i det hele tatt. Jeg er ganske flink på skolen generelt sett, noe ikke de andre elevene var..

Vel, da jeg skulle søke vgs søkte jeg på en skole som er kjent for å være litt ''bad. Altså skolen har mange yrkeslinjer. Snittet på denne skolen har heller ikke vært så velddig høyt(4,0)Det positive med denne skolen er at en venn av meg går der + at de har mange interessante programfag.

I juni begynte jeg å tenke at denne skolen kanskje ikke var det beste for meg, og bestemte meg egentlig for å endre søknaden min til en skole med høyere snitt. Fristen var 1.juni, og jeg sendte inn skjemaet 21.juni. 1 uke senere, fikk jeg et brev hvor det stod veldig klart at siden jeg hadde sendt inn skjemaet i utide, var søknaden min IKKE ENDRET. På det tidspunktet, var jeg allikevel glad for det. Jeg hadde nemlig forhørt meg med folk, som sa at skole nummer 1 ikke var så ille allikevel. Jeg tenkte at jeg naturligvis kom inn på skole 1 , begynte å styre med hvilke programfag jeg skulle ha og diverse forberedelser. Jeg gledet meg litt til å begynne der.

I går var inntaket klart. Jeg fikk helt sjokk... Jeg kom inn på 2.ønsket mitt med 51 poeng. Ikke står jeg på noen venteliste til skole nummer 1 heller. Jeg vet VELDIG godt at skole nummer 1 ikke har et snitt på 5,0 for å si det sånn. Det betyr at inntakskontoret har ENDRET søknaden min, selv om jeg fikk KLAR beskjed om at den ikke var endret. Når jeg da har ombestemt meg i ettertid, er dette jævlig dumt.

Jeg vet at de har endret søknaden min, fordi det ikke står noe om at jeg er på venteliste til skole 1. Jeg synes dette er litt dårlig av inntakskontoret.

Hva burde jeg engentlig gjøre i denne situasjonen. Har jeg noen rettigheter i det hele tatt?

Vil bare ikke oppleve enda et forferdelig skoleår :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...