Gå til innhold

lukter rart av Z-2300 subwoofer


Anbefalte innlegg

hei :)

 

når jeg drar på med høy musikk Bass 100% og volum 50-80% og har spilt musikk i 5 min så lukter det noe rart av subwooferen.. lukter litt svidd egentlig.. er dette farlig kan jeg ødelegge subwooferen? eller er det bare normalt at det skal lukte litt sånn svidd når man spiller høyt? og kan man ødelegge anlegge vis jeg spiller høyt lenge? 1 eller 2 timer?

 

hadde vært fint med svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det utvikles varme, det er jo helt normalt. Det skal den tåle.

Elektronikk som blir varm vil ofte lukte. Det brukes mange 'rare' stoffer i kretskort, lim, flammehemmere, etc.

 

Hvis det spilles så høyt at lyden forvrenger så er det ikke bra. Men ellers skal det vel mye til at den blir ødelagt.

Lenke til kommentar

Men det er også viktig å forsikre seg om at det faktisk er avgasser fra varm elektronikk, og ikke noe som faktisk er på full vei til å brenne av. Oppdages noe som helst røyk så er det iallefall noe galt. Men at det lukter og blir varmt er ikke unormalt. Forsterkern sitter også i suben så vidt jeg vet.

 

ja forsterkeren sitter i suben ja ;) og det har aldri kommet noe røyk eller noe.. bare at det lukter litt sånn rart.. og de kjølegribbene som sitter bak på suben blir sykt varme.. og jeg har noen ledninger som ligger ved kjølegribbene har det noe og si? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...