Torpedo_Peter Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Hoi! Ble ferdig med et årskurs i produktdesign i mai på Universitetet i Agder. Eksamen gikk ut på å skape en problemstilling som en måtte forholde seg til og designe et produkt med dette grunnlaget. Jeg grep muligheten til å begi meg på min første casemod som skoleoppgave. Resultat: Hele byggeprosessen kan dere finne HER. Spørsmål besvares ved anledning. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Det så jo stilig og stilrent ut Har du tenkt å lakke den, eller gjøre annet sluttarbeid på den? Bistro lakk kan jeg anbefale på finer + et lag med klarlakk eller 3.. Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 Jeg har lyst, men har aldri lakkert eller beiset tre. Hvordan vil treverket se ut etter lakkering? Lenke til kommentar
Colado Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Hvordan kan man se byggeprosessen da? Trenger passord eller noe sånt for å se? Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) Ah, sorry! Passordet er "noobcake". Her er kabinettet med panelene fjernet. Endret 12. juli 2011 av Torpedo_Peter Lenke til kommentar
okasin Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Å lakke tre er enkelt og det blir lekkert Bruk feks bistro lakk, (de har mange forskjellige farger, Mahogni, mørk, og medium eik o.l. ) Det du skal gjøre er å lakke først et strøk med en fin pensel.. la det tørke over natten.. Når du kjenner over treverket dagen etter vil du kjenne at treet har "reist" seg litt.. dvs du kjenner det er litt ru overflate.. Derfor tar du et fint sandpapir (120 eller over) og pusser forsiktig over (med trevirket dvs samme retning som trevirket går).. Så tar du et nytt lag med lakk.. la det stå over natten igjen.. puss forsiktig over med finere papir (200 eller 400).. for til slutt å avslutte med et lag med klarlakk.. Og vil du ha virkelig flott finish.. så pusser du over med 1000 papir etter siste lag med lakk (etter det har tørket en dag eller to.. ) Lakken blir da helt matt.. men det gjør ikke noe for nå skal du polere det opp igjen Bruk Google, og søk på polering av tre Da får du samme finish som på et dyrt piano.. bare med flott trevirke og ikke sort.. Lenke til kommentar
Khani Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Før lakkering ville jeg annbefalt og finslipe flatene med vedretningen. Start med 250 sandpapir så 500 og gå opp til rundt 800. Da får du en fin og glatt finish som gjør at lakken ser finere ut. Istedet for og bruke pensel kan du bruke rulle i tynne lag for og så lakken mest mulig jevn. En annen ting er at lakken bør være hardfør. Så da kan gulvlakk være og foretrekke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå