Contribo Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Hei, Det begynner å bli trangt om plassen på Android-telefonen min, og jeg leste på en artikkel av Dinside.no om rooting at det gikk an å partisjonere minnekortet til å brukes som intern lagringplass (http://www.dinside.no/872034/roote-android-telefonen). Er det noen som kan guide meg gjennom dette eller vise til en link hvor dette utføres? Har en Samsung Galaxy 551 om det er nødvendig informasjon. Mvh. Nicolai Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Da må du, meg bekjent, legge inn en custom ROM som har støtte for APP2SD+ (f. eks. LeeDroid) Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Er mulig fra Android 2.2 og oppover og kjøre apps fra SD kortet. Og Galaxy 551 har vel fått 2.2, så skal være mulig uten root & custom rom. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Er mulig fra Android 2.2 og oppover og kjøre apps fra SD kortet. Og Galaxy 551 har vel fått 2.2, så skal være mulig uten root & custom rom. Men da får man bare kjørt enkelte utvalgte applikasjoner fra SD-kortet Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 (endret) Ja, det er sant. Holdt lenge for meg da jeg flyttet en del av mine apps over til minnekortet, fikk frigjort mere enn nok av internminne. Men jeg ser nå telefonen min har omtrent 10 ganger mere internminne enn Galaxy 551.. 1,5GB mot 160MB ..og da trenger man jo sefølgelig og få flyttet over en del flere apps til SD kortet Endret 13. juli 2011 av Blunderguff Lenke til kommentar
Contribo Skrevet 27. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2012 Takk for svar! Jeg lastet ned Rom manager og brukte en inkludert setting hvor man kan partisjonere sd-kortet. Men til andre som ønsker å gjøre det samme, velg enten 32 eller 64 mb når swap size skal settes. Jeg valgte som vanlig det største og telefonen min er nå klinisk død. Captain Hindsight, I need your help! Lenke til kommentar
Habarug Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Jeg aner ikke hva du har gjort, men de aller fleste bruker ikke SWAP, lager bare en vanlig ext partisjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå