Gå til innhold

elkjops 30 dagers returfrist

Anbefalte innlegg

jeg lurte på om noen vet om det går ann å returnere en vare kjøpt på elkjøp i et annet varehus? eller må det være isamme?

på inet står det ialefall:

Møte opp i nærmeste varehus med produktet

For å finne nærmeste Elkjøp varehus, velg Butikkoversikt øverst på siden.

men vet ikke om dette bare gjeder inet salg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leverte et Sony digital kamera etter 28 dager, som vi brukte til å filme Jackass-style stunts med. Det funka iallefall fint, tok ikke mer enn ca 2 minutter å fylle inn returskjema å få penger overført til konto (de hadde ikke nok cash i kassa :) )

Lenke til kommentar
si at f.eks HDD'en min konker ut rett før (2 dager) en klanmatch i RvS. Kan jeg da kjøpe meg en elkjøp PC, bruke den til matchen, for så å levere den tilbake kostnadsfritt? Det er jo helt genialt!

De har sikkert et "tilbakestillingsgebyr" på maskinen. Har et slikt der jeg jobber. Vi har åpent kjøp på det meste, men om noen kommer tilbake med en maskin trekker vi fra 600kr på kjøpssummen. Dette fordi det tar tid å teste maskinen, kjøre recovery og pakke om.

Lenke til kommentar
si at f.eks HDD'en min konker ut rett før (2 dager) en klanmatch i RvS. Kan jeg da kjøpe meg en elkjøp PC, bruke den til matchen, for så å levere den tilbake kostnadsfritt? Det er jo helt genialt!

De har sikkert et "tilbakestillingsgebyr" på maskinen. Har et slikt der jeg jobber. Vi har åpent kjøp på det meste, men om noen kommer tilbake med en maskin trekker vi fra 600kr på kjøpssummen. Dette fordi det tar tid å teste maskinen, kjøre recovery og pakke om.

hadde det funka om jeg gjorde dette? ;)

Lenke til kommentar

Det går nok fint et par ganger ... men brått så nekter de deg ALL returrett på ALLE typer varer (de gjennomskuer deg) og da sitter du der med en dyr PC du kanskje ikke har penger til å betale. Tross alt, de leker ikke butikk heller

Lenke til kommentar

Det går nok fint et par ganger ... men brått så nekter de deg ALL returrett på ALLE typer varer (de gjennomskuer deg) og da sitter du der med en dyr PC du kanskje ikke har penger til å betale. Tross alt, de leker ikke butikk heller

De kan ikke nekte deg det når de reklamerer med 30 dagers full angrerett. I så fall må de finne en god grunn til å bannlyse deg fra butikken, men har du kjøpt en pc så har du din fulle rett til å levere den tilbake, selv om du har gjort det mange ganger før. Men siden det er et gebyr for hver gang du leverer så blir det ganske så dyrt etter hvert.

Lenke til kommentar

Det går ann å gjøre en tilleggsavtale ... denne avtalen kan godt si at det ikke er noe 30-dager (gjøres mange plasser på B-varer) eller ingen prisgaranti (gjøres ofte på bestillingsvarer som ikke er "på kjeden"; "Greit jeg kan bestille det til deg, prisen blir den og den, men jeg kan ikke gi noe prisgaranti på den. Er det Ok?"). For kunder som forsøker å misbruke denne muligheten, så blir det gjort.

Den regelen om 30 dagers returrett er ikke til for at ting skal "lånes ut". Den er der for at folk kan få testa produktene og dermed være sikra mot å kjøpe et produkt som ikke passer for dem. Å hele tiden kjøpe produkter for så å levere dem tilbake er misbruk av denne muligheten. Alle skjønner at slikt ikke går ann i lengden ... til og med forbrukerrådet og andre forbruker-fanatikkere (ja de har en tendens til å overdrive forbrukers rettigheter) skjønner det. Du får nok neppe noe medhold verken fra dem eller fra andre om du misbruker denne ordningen. Folk er ikke såååå dumme ...

Fra Elkjop.no :

30 dagers full returrett.

Hos Elkjøp kan en komplett vare returneres innen 30 dager fra mottaksdatoen og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Returretten gjelder ikke abonnement. Husk å ta med kvittering.

Dessuten; det er alltid mulig å tolke den der litt anderledes enn andre ;)

Lenke til kommentar

Du har krav på å få pengene tilbake. Men poenget er ikke at du skal kunne låne en vare. Poenget er at du skal kunne returnere varer du ikke er fornøyd med. Jeg leverte nettopp tilbake en printer jeg ikke var fornøyd med. Det var ikke noe problem. Men de spurte jo hva som var årsaken.

Så om en da sier at kvaliteten var for dårlig, eller at ting ikke fungerte tilfredstillende, har en krav på pengene tilbake. Noe såkalt tilbakstillinggsgebyr vil det ikke være snakk om. Da må i så fall Elkjøp ta klart forbehold om dette ved kjøpet.

Så spørs om det er så lett å få pengene tilbake på en pc. Der kjøper du jo mer ting som en vet hva skal yte. Feks en P4 2.0 Ghz, 512 mega ram...osv..

Annerledes med feks digital kamera, printere, scannere..

Der kan man rett og slett si at resultat ikke ble bra nok.

Mvh

Spursmann

Cand.Juris

Lenke til kommentar
Noe såkalt tilbakstillinggsgebyr vil det ikke være snakk om. Da må i så fall Elkjøp ta klart forbehold om dette ved kjøpet.

Les på baksiden av kvitteringen..

Så spørs om det er så lett å få pengene tilbake på en pc. Der kjøper du jo mer ting som en vet hva skal yte. Feks en P4 2.0 Ghz, 512 mega ram...osv..

Åpent kjøp er åpent kjøp.. Dessuten yter ikke to PCer fra forskjellige fabrikanter *helt* likt, maskinen kan støye mer enn antatt, maskinen ble for svak til det arbeidet man skulle bruke den til osv.

- Nuffern

Lenke til kommentar
Vi hadde en kunde som, etter å ha hatt åpent kjøpt på 9 skjermer, til slutt fikk nei...

Seriøst?! Hva i all verden kunne han ha tjent på det? Fyren må ha fått en eller annen form for seksuell tenning av å bytte varer. Et bevis på at det offentlige bør øke støtten til psykriatriske instutisjoner..

PS. Osse-Mon, er det ikke på tide at du oppgraderer maskina di? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...