1245112654122755325882462 Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Det selve praktiske er mulig, men det å bygge bilen selv og ha et håp om og få skilt på den er heilt surealistisk med dei kravene som må tilfredsstillast. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Siden jeg hadde snakket litt om værsting caravella til Stein Arne her tidligere.. så tenkte jeg å poste et bilde av bilen nå som den er ferdig.. ble ferdig i helgen som var.. litt dårlig bilde, siden jeg tok det med mobilen i sta.. Men kan poste flere med mer detaljer... Men ser nesten original ut,.. Luftinntak og skjørter er ikke for pynt.. de har en svært praktisk funksjon.. og har tatt over 2000 timer å lage.. 1105 HK og 1300 Nm 1 Lenke til kommentar
Peus94 Skrevet 29. september 2011 Forfatter Del Skrevet 29. september 2011 Hvis den bilen der ikke er boss, så har ikke jeg lyst å leve! Lenke til kommentar
okasin Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 he he ja den er rå, men om du hadde sett den i virkeligheten så ville du virkelig ha fått hakeslepp Det er ikke en ENESTE skrue som ikke er ny.. og den er utrolig gjennomtenkt og ikke minst gjennomført.. Lenke til kommentar
Peus94 Skrevet 30. september 2011 Forfatter Del Skrevet 30. september 2011 Syns det er MYE råere å ha en bil som ikke ser så rask ut, men som kjører dritten av det meste. enn å ha en stylet bil som er mer dau enn en brødpose i hasjrus Lenke til kommentar
okasin Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 (endret) Syns det er MYE råere å ha en bil som ikke ser så rask ut, men som kjører dritten av det meste. enn å ha en stylet bil som er mer dau enn en brødpose i hasjrus he he ja enig i det.. men den "stylinga" du ser her er ikke noe du får kjøpt.. dette er håndlaget til siste detalj.. og "stylinga" er ikke bare for syns skyld.. den har en misjon !! 1105 hestekrefter utvikler mye varme, og trenger mye kjøling.. dessuten er bilen helt flat under med 7 graders helning + venturi bak.. .. hmm for å si det på en annen måte og enklere så er hele bilens flate under bygget som en omvendt vinge.. slik at dess fortere du kjører dess mer "suger" bilen seg fast til asfalten kan poste flere bilder.. etterhvert.. Her er ikke siste platen under montert, så man kan skimte girkasse mm,, Eksosanlegget vitner om at ting ikke er helt som originalt,, Ganske flat under.. alt bygget i karbon.. lett, dyrt og krever mange timers arbeid.. mellom 2 og 3000 timer tok det å lage "dekselet" under.. Støtdempere fra Öhlins, som egentlig laget dempere til motorsykkel.. spesial laget til denne bilen.. skal inn til justering snart noe som koster 21 000,- bare for justeringen.. Nok et bilde som viser hvor flat den er under.. Her ser man den data styrte automat gir kassa.. Som du sikkert skjønner nå så er ikke denne så dau som en brødpose i hasjrus.. Den er vell mer som en leopard på redbull.. Endret 30. september 2011 av okasin Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Hvis penge spørsmålet var siktet mot meg, så er det under 70 og over 20. Gidder ikke ha en gammel bil som har kjørt langt og bare venter på å falle fra hverandre. Alt under 100 hk er uaktuelt, samt 2-dørs. Har inntrykk av at du har tatt over deg et alt for ambisiøst prosjekt. Å bygge en bil som fungerer er ikke bare bare, og i tillegg få det godkjent er et mareritt, så fremst du ikke har alle papirene du trenger og en god hjelper på innsiden hos biltrangsynet.. Skal du bygge noe annet enn en volkevogn boble må du ut med flere hundre tusen og mange tusen timer i arbeid (og gjerne multipliser det noen ganger dersom du ikke er teknisk erfaren)... Kjøp deg heller en holdbar, tøff sportsbil og oppgrader den forsiktig etterhvert som du får bedre teknisk kunnskaper og du blir bedre å skru du får mye gøy til 70'000 kroner. Kan anbefale porsche 944 etter 1985,5.. Holdbare, bakhjulstrekte helgalvaniserte biler med nær 50:50 vektfordeling siden girkassen sitter bak. Stor bakluke med grei lasteplass (jeg har fraktet plater på 2x0,7 meter med baksete nedfelt). De etter 1985,5 fikk et pent nytt interiør. Standard var 2,5 og 2,7 liter på 150-162 hk, de kom også i S (189hk), S2 (208hk), turbo (220hk) og turbo S (247 hk). For opp til 70'000 kroner kan du få en S eller er du heldig en S2, det er mye kjøreglede og pene biler... De er dog ganske sjeldne. Men bare som et lite tips Endret 1. oktober 2011 av apegryn Lenke til kommentar
Peus94 Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 takker apegryn Lenke til kommentar
okasin Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Støtter Apegryn i dette.. begynn med noe "billig" og se om det å skru på bil passer deg.. det blir ofte sene kvelder med mye jobb og fortvilelse he he.. men det ordner seg alltid Tålmodighet er et nøkkelord.. Porsche er et godt alternativ.. men kan fort koste en del kroner det også.. delene er ikke billig, men gode motorer og karosseri.. Du kan ha mye gled / morro med en 944 evt 924.. Akkurat nå så er jeg litt på utkikk etter en god 928 selv.. (gratis å drømme).. Det er ikke akkurat det råeste Porsche har laget, men det har noe med lyden den lager he he.. en V8 lager en særegen lyd jeg blir helt satt ut av Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Støtter Apegryn i dette.. begynn med noe "billig" og se om det å skru på bil passer deg.. det blir ofte sene kvelder med mye jobb og fortvilelse he he.. men det ordner seg alltid Tålmodighet er et nøkkelord.. Porsche er et godt alternativ.. men kan fort koste en del kroner det også.. delene er ikke billig, men gode motorer og karosseri.. Du kan ha mye gled / morro med en 944 evt 924.. Akkurat nå så er jeg litt på utkikk etter en god 928 selv.. (gratis å drømme).. Det er ikke akkurat det råeste Porsche har laget, men det har noe med lyden den lager he he.. en V8 lager en særegen lyd jeg blir helt satt ut av Isåfall: 924 etter 1985 (kalt 924S). De før 1986 hadde audi drivverk hentet fra en volkswagen varebil (VW LT 2.0 liter). Fra 1986 fikk de samme porsche drivverk som 944. Faktisk bedre bane bil enn basisutgaven av 944 grunnet lavere vekt. De ser dog kjipere ut utvendig og interiørmessig.. 928 er fete biler, men det spesielle utseende er enten elsket eller hatet. Tyngre og sterkere motor enn 944, og flottere interiør. Mer en grand tourer enn en ren sportsbil. Jeg klarer likevel ikke like utseende på 928 før S4 kom i 1987.. Frendeles hadde de corny pop-up lykter.. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 he he.. akkurat som han som eier den Caravellen jeg har postet bilder her av sier.. Han sier at det deffintivt ikke er noe sportsbil, men en grei bil på motorveien.. .. og som du sier elsket eller hatet.. jeg elsker den ikke akkurat, men er en av dem som syns de er fine.. (hmm men lyktene burde di ha funnet en bedre løsning / utseende på.. Lenke til kommentar
Peus94 Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 skjønner ikke at dere kan alt dette ass Problemet er vel egentlig å ha plass og utstyr... og noen som vet hva som er forskjell på f.eks V6, V8, V12 osv. (vet at en V8 har grom lyd!) Lenke til kommentar
okasin Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 V står for at motoren er eh V-stilt.. (om du ser motoren forfra så ser den ut som en V.. og antall sylindere er fordelt på hver side av motoren.. V6 = 6 sylindre, V8 = 8sylindere osv... Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Når vi først er inne på det å bygge bil selv som ungdom: her er en kar som gjorde det på 70-tallet http://www.strandenscorpione.com/prosess/prosess.htm Bare husk, at 8000 timer er mye. Jobber du 8000 timer på macdonalds har du fort råd til en ferrari 355, porsche 997, Helt ny bmw 530 etc.. Endret 3. oktober 2011 av apegryn Lenke til kommentar
Peus94 Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Fyyy fela sånt er sykt :O kjør på med OT Btw, hva er egentlig forskjellen på en f.eks v6 og en vanlig motor? Endret 4. oktober 2011 av Peus94 Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Btw, hva er egentlig forskjellen på en f.eks v6 og en vanlig motor? V6 er en vanlig motor, nest etter rekkefirer (L4). Regner med du tenkte på l4 når du sier vanlig, da det er det du finner oftest på norske veier. Forskjellen er antall sylindere (v6 har 6 stk, og l4 har 4 stk.), og hvordan sylindrene står i forhold til hverandre (v6 har 3 sylindre på hver side som står plassert som en V form, der de er samlet i bunnen, mens l4 motorer har 4 sylindre som står rett opp/ned på en rekke.). Søk opp 'inline 4' og 'V6 engine' på en.wikipedia.org så finner du mye bilder og forklaring på engelsk. Lenke til kommentar
Peus94 Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 ah, takk man. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå